نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

مجموعه انیمیشن Batwheels با محوریت وسایل نقلیه بتمن تولید می‌شود

بت موبیل و سایر وسایل نقلیه خانواده بتمن شخصیت‌های اصلی Batwheels را تشکیل می‌دهند.

در این سال‌ها انیمیشن‌های متنوعی با حضور بتمن و همکاران او تولید شده و به‌تازگی بخش انیمیشن برادران وارنر خبر از آغاز به کار مجموعه‌ی انیمیشنی جدیدی داده که تفاوت‌های زیادی با آثار قبلی خواهد داشت؛ مجموعه Batwheels که قرار است تمرکز خود را روی وسایل نقلیه خانواده‌ی بتمن بگذارد و از زاویه‌ای متفاوت به آن‌ها نگاه کند.

تولید بت ویلز از مدتی قبل آغاز شده و این انیمیشن درحالی برای پخش از اچ بی او مکس (HBO Max) و کارتون نتورک (Cartoon Network) آماده می‌شود که تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن سم رجیستر است، کسی که پیش از این تهیه‌ی سری جدید لونی تونز (Looney Tunes) را برعهده داشته. درکنار او مایکل جی استرن (Doc McStuffins) نیز به تهیه‌ی این مجموعه کمک خواهد کرد و سایمن جی اسمیت (Baymax Dreams) به‌همراه استیون فینک از شرکت Bang Zoom هم در آن نقش تهیه‌کننده‌ی ناظر را خواهند داشت.

بت‌ویلز قرار است مخاطبانی با درجه سنی پایین‌تر از سایر انیمیشن‌های بتمن را جذب خود کند و تام اسکیم، رئیس بخش جهانی کودکان و نوجوانان وارنر در این مورد می‌گوید: «بت‌ویلز مجموعه‌ای فوق‌العاده برای مخاطبان پیش‌دبستانی ما خواهد بود و صبر و تحمل ندارم که ملاقات ابرقهرمانان بزرگ را با این گروه جدید ببینم.» به‌نظر می‌رسد بت‌ویلز تنها مجموعه‌ی تولیدی وارنر با چنین حال و هوایی نخواهد بود و آن‌ها برنامه‌های بیشتری برای جذاب مخاطبان کم سن و سال دارند.

بت موبیل های فیلم های سینمایی بتمن

بت‌موبیل‌های فیلم‌های سینمایی بتمن

در مورد خلاصه داستان بت‌ویلز به‌عنوان یک «مجموعه کمدی اکشن ماجرایی پیش‌دبستانی» چنین آمده است: «آن‌ها تیمی هستند که درکنار یکدیگر جمع شده‌اند تا به مبارزه با ظلم و جنایت بپردازند و خیابان‌های گاتهام را از جنایتکاران شیطانی پاک‌سازی کنند. هرچند آن‌ها بتمن و رابین نیستند، ولی به‌عنوان وسایل نقلیه‌ی این قهرمانان در قالب گروه بت‌ویلز اهمیت خاص خود را دارند و می‌توانند با کمک قدرت بالا و هوش و احساساتی که پیدا کرده‌اند درکنار بتمن، رابین، بت‌گرل و سایر ابرقهرمانان دی سی کامیکس به نجات گاتهام بپردازند.»

در ادامه هم به اسامی این وسایل نقلیه اشاره شده است: «این قهرمانان که توسط بت‌کامپیوتر خلق شده‌اند، هنوز مثل کودکانی هستند که تجربه‌ی خاصی در زندگی ندارند و تازه کار خود را آغاز کرده‌اند. آن‌ها عبارت‌اند از Bam (بت‌موبیل)، Batwheels-Bibi (موتورسیکلت بت‌گرل)، Red (ردبرد، وسیله‌ی نقلیه‌ی مخصوص رابین)، Jett (بت‌وینگ، هواپیمای بتمن) و Buff (ماشین عظیم‌الجثه‌ای از خانواده‌ی وسایل نقلیه‌ی بتمن). این قهرمانان ماشینی کم سن و سال باید از طرفی قابلیت‌های خود را به‌عنوان نجات‌دهندگان جدید گاتهام نمایش دهند و از طرف دیگر هم با بی‌تجربگی خود دست‌وپنجه نرم کنند. آن‌ها در این راه با کمک به یکدیگر، درس دوستی و کار تیمی و اعتماد به‌نفس را به بینندگان خود خواهند داد.»

شاید در نگاه اول به‌نظر برسد مجموعه‌ی بت‌ویلز تنها برای کودکان تولید می‌شود، ولی احتمالاً طرفداران بزرگ‌سال بتمن هم بتوانند از آن لذت ببرند؛ مجموعه‌ای که می‌تواند کم‌وبیش به اثری مشابه Cars از پیکسار و والت دیزنی تبدیل شود، ولی در دنیای ابرقهرمانی وارنر.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده