نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۵

واکنش منتقدان به فیلم Enola Holmes - انولا هلمز

فیلم انولا هلمز (Enola Holmes) با بازی میلی بابی براون و هنری کویل مدتی پیش در شبکه نتفلیکس به نمایش درآورد و توانست توجه منتقدان زیادی را به خود جلب کند.

فیلم Enola Holmes یا در زبان فارسی «انولا هلمز» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، درام، اسرارآمیز و جنایی سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست کارگردان هنرمند و بااستعدادی به نام هری برد بیر، که در رزومه خود ساخت سریال Ramy (رامی)، سریال Fleabag (فلی بگ)، سریال Killing Eve (کشتن ایو)، سریال Prisoners' Wives (همسران زندانیان) و سریال Outlaws (یاغی‌ها) را دارد، ساخته شده است. فیلم انولا هلمز، اولین اثر بلند هری برد بیر محسوب می‌شود که برای سرویس استریم نتفلیکس ساخته شده است. در فیلم انولا هلمز، بازیگران و هنرمندان بااستعدادی مانند میلی بابی براون در نقش انولا هلمز، هنری کویل در نقش شرلوک هلمز، سم کلفلین در نقش مایکرافت هلمز، هلنا بونهام کارتر در نقش یودوریا هلمز، لوئیس پارتریج در نقش توکسبری، برن گورمان در نقش لینتورن، عدیل اختر در نقش لسترید، سوزی وکوما در نقش ادیث، هتی موراهان در نقش خانم توکسبری، دیوید بامبر در نقش آقای ویمبرل، فیونا شاو در نقش خانم هریسون و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم انولا هلمز در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲ مهر ۱۳۹۹) در محبوب‌ترین سرویس استریم یعنی شبکه نتفلیکس، به نمایش در آمد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۶۸ را از بین ۲۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده جک ثورن بوده است. این فیلمنامه براساس داستانی است که ننسی اسپرینگر با نام The Enola Holmes Mysteries: The Case of the Missing Marquess نوشته و منتشر کرده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم خود میلی بابی براون به همراه مری پرنت، الکس گارسیا، الی مندز و پیج براون فعالیت کرد. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها در حد متوسط و رو به بالا بودند. اکثر منتقدان هم عملکرد و ایفای نقش میلی بابی براون را مورد تقدیر و تحسین قرار دادند. از طرف دیگر هم ۱۱۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۲ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که اخیرا فیلم Enola Holmes سرویس استریم نت فلیکس به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Enola Holmes از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

کشور انگلستان، سال ۱۸۸۴؛ یک جهان در آستانه تغییرات بزرگ قرار دارد. انولا هلمز (با بازی میلی بابی براون) در صبح تولد ۱۶ سالگی خود متوجه می‌شود که مادرش (با بازی هلنا بونهام کارتر) ناپدید شده است. او یک سری کادوهای عجیب هم برای دخترش به جا گذاشته که در هیچکدام از آن‌ها سرنخی از اینکه چرا او ناپدید شده یا کجا رفته است، وجود ندارد. انولا که یک دوران کودکی خوب و آزادانه را پشت سر گذاشته بود، ناگهان خود را تحت مراقبت برادران بزرگتر خود یعنی شرلوک (با بازی هنری کویل) و مایکرافت (با بازی سم کلفلین) دید؛ آن‌ها هم تصمیم گرفتند که او را به یک مدرسه عالی برای تربیت «مناسب» خانم‌های جوان بفرستند.

انولا که دوست نداشت طبق خواسته آن‌ها پیش برود، فرار کرد تا در سرتاسر لندن به‌دنبال مادرش بگردد. اما همین ماجراجویی باعث شد تا او با یک لرد جوان و فراری (با بازی لوئیس پارتریج) و رمز و راز او برخورد بکند. انولا به‌نوبه‌ی خودش تبدیل به یک کاراگاه فوق‌العاده شد و از برادر مشهورش سبقت گرفت تا یک توطئه را که می‌توانست مسیر تاریخ را تغییر دهد، افشا کند.

فیلم Enola Holmes

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Enola Holmes بیندازیم:

مارین لی لنکر | اینترتینمنت ویکلی

۸۳ از ۱۰۰

با اینکه ممکن است این رمز و راز ابتدایی باشد (البته شخصیت محبوب یعنی واتسون هم حضور ندارد)، روایت داستانی فوق‌العاده چشمگیر است و نشان می‌دهد که یک بازی جدید و جذاب در مقابل ما وجود دارد.

جیمز ماترام | توتال فیلم

۸۰ از ۱۰۰

فیلم انولا هلمز خیلی راحت بدون اینکه کار خاصی انجام دهد، به درون دسته‌بندی «مناسب برای همه» افتاد.

لوویا گیارکی | نیویورک تایمز

۷۰ از ۱۰۰

این فیلم به خوبی توانسته تعادلی را بین موضوعات گسترده و ماجراجویی‌های قهرمان ما ایجاد کند. بخش زیادی از این موفقیت هم به خاطر عملکرد بسیار خوب براون بوده است؛ کسی که با بازی پر از انرژی خود، زندگی جدیدی را وارد دنیای خلاقانه هلمز کرده است.

پیتر دبروژ | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

این فیلم موضوعات فعلی دنیا درباره برابری جنسیتی را به تصویر می‌کشد؛ آن هم با یک قهرمان بزرگ و بسیار جذابی به نام انولا.

میلی بابی براون به همراه لوئیس پارتریج در فیلم Enola Holmes

مالی فریمن | اسکرین رنت

۶۰ از ۱۰۰

کمی استرس در فیلم Enola Holmes دیده می‌شود اما قهرمان جذاب آن یعنی میلی بابی براون و شرلوک خنده‌دار داستان یعنی هنری کویل، خیلی خوب توانستند پیچ و خم‌های لازم را در آن به وجود بیاورند.

کریستی پاچکو | آی جی ان

۶۰ از ۱۰۰

فیلم انولا هلمز با بازی میلی بابی براون و هنری کویل یک Fleabag با سبک قدیمی است که پوشش شرلوک را روی خودش دارد.

جسی هاسنگر | ای وی کلاب

۵۰ از ۱۰۰

این هلمز جوان، بدون اینکه اسرار زیادی برای حل کردن داشته باشد، تا حدودی تبدیل به یک واندر وومن در سطوح پایین شده است؛ یک دختر باهوش و آموزش دیده که با این دنیای ناآشنا و غیرمنصفانه مردانه، سردرگم شده است.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۲۵ از ۱۰۰

یک بازیگر زن جوان و درخشان، یک ستاره محبوب سینمایی و یک مفهوم و کانسب بسیار جذاب که دارای پتانسیل خیلی زیادی است و در ۱۲۸ دقیقه از چرت و پرت‌های پوچ و رنگارنگ از بین رفته است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Enola Holmes نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نسبتا خوب و بسیار سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده