// سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۱

افزایش احتمال عقب افتادن تاریخ اکران همه فیلم های دنیای سینمایی مارول توسط دیزنی

به گزارش اختصاصی رسانه‌ی ورایتی، دیزنی احتمالا به‌زودی دوباره تاریخ اکران فیلم Black Widow و تمامی آثار مورد انتظار دنیای سینمایی مارول را عقب می‌اندازد.

اخبار سینما و تلویزیون نشان می‌دهند که باتوجه‌به حکم‌رانی ویروس کرونا/کووید 19 بر سینماهای آمریکا و نقش بسیار بزرگی که این کشور در پول‌سازی برای استودیوهای هالیوودی دارد، دیزنی احتمالا می‌خواهد تاریخ اکران فیلم «بلک ویدو» را به سال ۲۰۲۱ میلادی انتقال دهد. باتوجه‌به ساختار دنیای سینمایی مارول نیز این تأخیر به‌معنی تأخیر مجدد در تاریخ اکران همه‌ی فیلم‌های MCU است.

باتوجه‌به اکران بین‌المللی تقریبا ضعیف فیلم Mulan که در چین هم به مراتب پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد، دیزنی متوجه شده است که هیچ تضمینی در سودآوری از کشورهای خارجی وجود ندارد و باید به بازار اصلی خود یعنی آمریکا تکیه کند. در نتیجه ظاهرا سران استودیو می‌خواهند بدون توجه به درخواست‌های سینماها، تاریخ ۶ نوامبر را رها کنند و چند ماه «بلک ویدو» را عقب بیاندازند. اگر این اتفاق رخ بدهد، تا تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) یعنی زمان اکران فیلم No Time to Die هیچ فیلم بلاک‌باستر جدیدی در آمریکا اکران نمی‌شود؛ آخرین جیمز باند دنیل کرگ که با بودجه‌ای ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و چون دو دور تبلیغات کامل را پشت سر گذاشت، حالا فقط برای بازگرداندن هزینه‌ها محتاج فروش جهانی ۶۰۰ میلیون دلاری خواهد بود.

حضور دو روح در یک رستوران در انیمیشن Soul

راستی ورایتی باور دارد که انیمیشن Soul پیکسار هم هیچ‌گونه اکران سینمایی را تجربه نمی‌کند و صرفا از شبکه‌ی آنلاین/استریم‌محور دیزنی پلاس پخش می‌شود. زیر با اینکه آمار غیررسمی منتشرشده از فروش «مولان» با قیمت بسیار زیاد در دیزنی پلاس خوب نیستند، چند هفته‌ی قبل انیمیشن Trolls World Tour بزرگ‌ترین افتتاحیه در تاریخ اکران‌های خانگی را داشت. در نتیجه ممکن است دیزنی به این نتیجه رسیده باشد که باتوجه‌به حضور کودکان و نوجوانان در خانه، انیمیشن‌های همه‌پسند و خانوادگی برخلاف اثری مثل فیلم Mulan، پتانسیل قابل توجهی برای فروش خانگی دارند.

البته فراموش نکنید که باتوجه‌به عملکرد نه‌چندان درخشان Mulan ممکن است انیمیشن Soul بدون قیمت اضافه و مثل همه‌ی آثار دیگر از دیزنی پلاس پخش شود و شرکت آمریکایی از آن فقط برای افزودن بر تعداد مشترکین شبکه‌ی آنلاین/استریم‌محور خود بهره ببرد. این انیمیشن به‌زودی در جشنواره‌ی فیلم لندن روی پرده‌های نقره‌ای می‌رود و به همین خاطر زمان زیادی تا انتشار نقدهای آن باقی نمانده است. در نتیجه دیزنی نمی‌خواهد وقتی که برخی از نقدهای مثبت توجه همگان را به خود جلب کرده‌اند، تاریخ اکران سینمایی انیمیشن را ماه‌ها عقب بیاندازد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده