نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۲

شورانرهای Game of Thrones سریال The Three Body Problem را برای نتفلیکس می‌سازند

دیوید بنیاف و دی بی وایس در جدیدترین اثر خود به سراغ اقتباسی از یک کتاب علمی تخیلی می‌روند.

دیوید بنیاف و دی بی وایس را بیش از هر چیز به‌عنوان خالقان سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) می‌شناسیم؛ افرادی که هرچند به عقیده‌ی اکثر طرفداران این سریال نتوانستند آن‌را به خوبی به پایان برسانند، ولی دستاوردهای کمی هم در فصل‌های اول این اثر پربیننده نداشتند. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که نتفلیکس (Netflix) با بنیاف و وایس قراردادی امضا کرده و آن‌ها قرار است سریال The Three Body Problem را براساس کتابی با همین نام اقتباس کنند.

The Three Body Problem اثری از نویسنده‌ی چینی لیو سیشین است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در سال ۲۰۱۴ هم ترجمه‌ی انگلیسی آن به بازار آمد؛ کتابی علمی تخیلی که عنوان آن به «مسئله سه جسم» در «مکانیک مداری» اشاره دارد (مسئله سه جسم، مسئله‌ای در فیزیک و مکانیک است که می‌گوید اگر اطلاعات مربوط‌به موقعیت، سرعت و جرم سه جسم را بدانیم، می‌توانیم مسیر حرکت و سرعت آن‌ها را در موقعیت‌های زمانی دیگر محاسبه کنیم. مکانیک مداری نیز شاخه‌ای از مکانیک است که به مطالعه‌ی مدار حرکت ماهواره‌ها مربوط می‌شود).

این کتاب که تا امروز جوایز مختلفی را به‌دست آورده، اولین جلد از سه‌گانه‌ای با نام «یادآوری گذشته زمین» (Remembrance of Earth's Past) است و دو جلد بعدی آن نیز «جنگل تاریک» (The Dark Forest) و «پایان مرگ» (Death's End) نام دارند. در جلد اول این مجموعه با اولین برخورد بشر با تمدنی بیگانه مواجه می‌شویم؛ ماجرایی که باعث می‌شود همه‌ی انسان‌ها با تهدیدی مشترک رو‌به‌رو شوند و این قضیه از جهاتی باعث اتحاد آن‌ها می‌شود و از زوایایی هم باعث دورتر شدن آن‌ها از یکدیگر می‌شود.

کتاب The Three Body Problem و دو جلد بعدی آن

پیتر فریدلندر، معاون بخش سریال های اوریجینال نتفلیکس در بلاگ مخصوص این شرکت به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد اقتباس سریالی این اثر پرداخته و از به پایان رسیدن مذاکره با Yoozoo Group به‌عنوان صاحب حقوق هر سه جلد این مجموعه برای تولید سریالی به زبان انگلیسی صحبت کرده است.

لیو سیشین نویسنده‌ی کتاب‌ها در تولید این سریال به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی مشاور نقش خواهد شد و کن لیو، مترجم انگلیسی کتاب‌ها نیز به او در این راه کمک می‌کند. همچنین الکساندر وو، از نویسندگان سریال خون حقیقی (True Blood) و شورانر فصل دوم سریال ترس (The Terror: Infamy) هم درکنار بنیاف و وایس، از نویسندگان و تهیه‌کنندگان اجرایی آن خواهد بود. درکنار این افراد، رایان جانسون و رام برگمن نیز در تهیه‌ی سریال نقش مهمی خواهند داشت.

فریدلندر با اشاره به توانایی‌های بالای دیوید بنیاف، دی‌بی وایس و الکساندر وو در خلق تجربیاتی جاه‌طلبانه و تأثیرگذار، ترکیب آن‌ها با رایان جانسون و رام برگمن به‌عنوان افرادی با استعداد را ترکیبی طلایی می‌داند و از حضور لیو سیشین در تیم تولید پروژه نیز اظهار خوشحالی کرده و می‌گوید: «هدف همه‌ی ما درکنار هم یک چیز است: ادای احترام به این داستان فوق‌العاده و ارائه‌ی جذاب‌ترین ماجراهای ممکن به مخاطبان.»

سیشین نیز در مورد همکاری در تولید این پروژه می‌گوید: «من بیشترین احترام را برای تیم تولید کننده‌ی این سریال قائل هستم و اعتماد زیادی به کار آن‌ها دارم. کتاب من اثری است فراتر از یک ملت، فرهنگ یا نژاد خاص و داستانی است که به ما سرنوشت بشریت را به‌عنوان یک اجتماع کلی نشان می‌دهد، نه جدا از هم. واقعاً برای من افتخار بزرگی است که به‌عنوان نویسنده‌ی این اثر علمی تخیلی منحصربفرد شاهد این باشم که مخاطبان زیادی از گوشه و کنار دنیا آن‌را دنبال خواهند کرد و افراد بیشتری ازطریق سریال نتفلیکس با آن آشنا خواهند شد.»

لوگوی Netflix

همین‌طور بنیاف و وایس نیز در بیانیه‌ی خود به مناسب تولید سریال می‌گویند: «سه‌گانه‌ی لیو سیشین جاه‌طلبانه‌ترین مجموعه‌ی علمی تخیلی است که تا به حال خوانده‌ایم؛ اثری که مخاطبان را با خود به سفری دور و دراز از دهه‌ی ۱۹۶۰ تا پایان زمان و از زندگی روی سیاره‌ی آبی ما تا دوردست‌ترین مرزهای جهان می‌برد. ما سعی داریم چند سال آینده‌ی خود را صرف زنده کردن دنیای این مجموعه در قالب سریالی برای مخاطبان در سراسر جهان کنیم.»

و درنهایت الکساندر وو نیز چنین نظری در مورد این سریال دارد: «اقتباس از روی یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای علمی تخیلی چینی واقعاً برای من ارزشمند است و این سه‌گانه تمام چیزهایی که عاشق آن‌ها هستم را در خود جمع‌آوری کرده است. اثری با کاراکترهای جذاب و شخصیت‌پردازی‌های پیچیده به همراه ارائه‌ی مفاهیمی در باب هستی که همه را در قالب نوشته‌هایی عمیق و زیبا به مخاطب ارائه می‌دهد. واقعاً هیجان‌زده هستم که همکاری خود با نتفلیکس را از چنین جایی شروع می‌کنم.»

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد سریال The Three Body Problem منتشر نشده و باتوجه‌به عظمت پروژه، احتمالاً باید مدت‌ها برای تماشای آن صبر کنیم.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده