// سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۶

لارنس فیشبرن در فیلم The Matrix 4 حضور ندارد

با اینکه طرفداران دنیای «ماتریکس» به دیدن دوباره‌ی لارنس فیشبرن در نقش مورفیوس در فیلم ماتریکس 4 امیدوار بودند، این بازیگر اعلام کرد که هیچ‌کس او را برای اجرای دوباره‌ی این نقش دعوت نکرده است.

ترینیتی با نقش‌آفرینی کری-ان ماس و کیانو ریوز در نقش نئو در فیلم The Matrix 4 حضور دارند. ولی شوربختانه قرار نیست مرشد اعظم و سن‌دار آن‌ها یعنی مورفیوس با بازی لارنس فیشبرن در این فیلم نقشی داشته باشد. این بازیگر ۵۹ ساله در مصاحبه با مجله‌ی نیویورک، همین اخبار سینما و تلویزیون را این‌گونه توضیح می‌دهد: «من را به تیم ساخت فیلم دعوت نکردند. شاید به همین خاطر اکنون فرصت نوشتن یک نمایش‌نامه‌ی دیگر را داشته باشم. برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم «ماتریکس» جدید، عالی از آب دربیاید».

لارنس فیشبرن: این فوق‌العاده است که مردم احتمالا من را بیشتر از هر نقش دیگر، با مورفیوس به یاد می‌آورند. اما خوشحالم که مورفیوس تبدیل به تنها نقشی نشد که مخاطبان به‌خاطر آن لارنس را فراموش نمی‌کنند.

بازیگر نقش مورفیوس باور دارد که در سه‌گانه‌ی «ماتریکس»، این کاراکتر عجیب را با پذیرش یک تضاد درونی اجرا کرده است: «من در یک دست اوبی-وان کنوبی (قهرمان جنگ ستارگان) و در یک دست دارت ویدر (آنتاگونیست عظیم جنگ ستارگان) را داشتم و باید در این بین جایی هم برای بروس لی و محمدعلی کلی پیدا می‌کردم. این نقش از هر نظر دارای لایه‌های تاریک و روشن بود و همزمان قدرت فیزیکی بالایی داشت که باید به اشکال متفاوت نمایش داده می‌شد. The Matrix یک داستان کهن در لباس مدرن محسوب می‌شود و به همین خاطر حتی تاریخچه‌ی کونگ-فو هم می‌تواند یکی از عناصر سازنده‌ی برخی از شخصیت‌های آن باشد. بودا، مسیح و همه‌ی داستان‌های دینی دیگر به‌نوعی در همین قصه‌ی مدرن جا گرفته‌اند و من نمی‌توانستم بدون در آغوش کشیدن همه‌ی این ابعاد، مورفیوس را اجرا کنم».

فیشبرن تنها بازیگر شناخته‌شده‌ی مجموعه‌ی «ماتریکس» نیست که در فیلم The Matrix 4 حضور ندارد. زیرا هوگو ویوینگ در نقش مامور اسمیت هم به خاطر اهمیت ندادن استودیو سازنده‌ی «ماتریکس 4» به برنامه‌ی زمانی کاری او برای بازی در فیلم The Visit، در این The Matrix دیده نخواهد شد. البته برخلاف فیشبرن، حداقل ویوینگ زودتر از تماشاگرها از وجود فیلم خبر داشت و مثل فیشبرن با شنیدن خبر ساخت آن غافلگیر نشد.

فیلم سینمایی «ماتریکس 4» در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) اکران می‌شود.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده