نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵

تاریخ پخش سریال Ratched با انتشار تصاویری اعلام شد

شبکه‌ی نتفلیکس تصاویر جدیدی از سریال Ratched، پیش‌درآمد فیلم «دیوانه از قفس پرید» منتشر کرد و از تاریخ پخش آن پرده برداشت.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه‌ی نتفلیکس نخستین تصاویر سریال Ratched (پرستار رچد) به تهیه‌کنندگی اجرایی رایان مورفی را منتشر کرد که سارا پلسون، بازیگر فیلم‌های Game Change (تغییر بازی) و Twelve Years a Slave (دوازده سال بردگی) نقش نمادین سرپرستار بیمارستارن روانی را در آن ایفا می‌کند. علاوه‌بر این، شبکه‌ی نتفلیکس اعلام کرد که این سریال درام برای پخش در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ (۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰) برنامه‌ریزی شده است و طرفداران نباید زمان زیادی را برای تماشای آن منتظر بمانند. شما می‌توانید تصاویر تازه‌ی سریال را در ادامه مشاهده کنید.

پوستر سریال Ratched شبکه نتفلیکس با بازی سارا پلسون

سریال Ratched یک پیش‌درآمد برای فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest (پرواز برفراز آشیانه‌ی فاخته) به کارگردانی میلوش فورمن به‌حساب می‌آید که سارا پلسون را در نقش نسخه‌ی جوان‌تر پرستار رچد بدجنس قرار می‌دهد. ماجراهای این سریال از سال ۱۹۴۷ آغاز می‌شود و تغییر تدریجی رچد از پرستاری فروتن به یکی از منفورترین کاراکترهای شرور تاریخ را نشان می‌دهد. سریال Ratched توسط اوان رومانسکی خلق شده است که شخصاً مسئول نگارش فیلم‌نامه‌ی آن بود. ظاهراً نماینده‌ی رایان مورفی یک سال تمام برای به‌دست آوردن امتیاز اثر و توافق با مایکل داگلاس و پل زانتز صرف کرده است. همچنین از قرار معلوم رقابت سنگینی بین نتفلیکس، هولو و اپل برای گرفتن امتیاز پخش سریال Ratched در گرفته بود که نهایتاً شبکه‌ی نتفلیکس موفق به کنارزدن سایر رقبا و تصاحب آن شد.

رایان مورفی و مایکل داگلاس در کنار آلین کشیشیان، مارگارت رایلی، جیکوب اپستین از شرکت لایت‌هاوس و اوان رومانسکی به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی سریال Ratched فعالیت می‌کنند. سارا پلسون به‌همراه پل زانتز از شرکت سائول زانتز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی پروژه و شرکت‌های فاکس قرن بیستم و رایان مورفی پروداکشنز وظیفه‌ی تولید آن را برعهده دارند. سارا پلسون نقش پرستار رچد، سینتیا نیکسون نقش گوندولین بریگز، جودی دیویس نقش پرستار بتسی باکت، شارون استون نقش لنور آزگود، جان جان بریونز نقش دکتر ریچارد هانوفر، فین ویتراک نقش ادموند تولسون، چارلی کارور نقش هاک، آلیس انگلرت نقش دالی، آماندا پلامر نقش لوئیز، کوری استول نقش چارلز وینرایت، سوفی اوکوندو نقش شارلوت و وینسنت دن آفریو نقش فرماندار ویلبرن را در سریال Ratched ایفا می‌کنند.

فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest که در ایران بیشتر با نام «دیوانه از قفس پرید» شناخته می‌شود، یک اقتباس از رمانی با همین نام نوشته‌ی کن کیسی است که توانست در چهل‌وهشتمین مراسم اسکار جایزه‌ی «بهترین فیلم» را از آن خود کند. در این فیلم درام لوئیز فلچر نقش پرستار رچد را ایفا کرد و برای آن برنده‌ی جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول زن» شد. فیلم «پرواز برفراز آشیانه‌ی فاخته» همچنین جایزه‌ی «بهترین کارگردانی» را برای میلوش فورمن، جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول مرد» را برای جک نیکلسون و جایزه‌ی «بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی» را برای لورنس هاوبن و بو گلدمن به ارمغان آورد. این فیلم جایزه‌های «بهترین فیلم درام»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین فیلم‌نامه» مراسم گلدن گلوب را نیز تصاحب کرد و با دریافت جایزه‌ی «بهترین فیلم» مراسم بفتا بسیار خوش درخشید.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده