نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

وکیل ناصر تقوایی از وضعیت این فیلمساز می گوید

به‌دنبال انتشار برخی مطالب، وکیلِ ناصر تقوایی اخیرا از وضعیت این کارگردان نام آشنای ایرانی صحبت‌هایی کرده است.

چند روز پیش، به‌دنبال سالروز تولد ناصر تقوایی، فیلم‌ساز برجسته سینمای ایران، مطالبی درباره وضعیت بد روحی و روانی ایشان و اینکه کسی به این کارگردان دسترسی ندارد، منتشر شد. اخیرا، بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ مجید ناظمی، وکیل ناصر تقوایی درباره وضعیت این فیلمساز صحبت‌هایی کرده است. او در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید نشر مطالب کذب درباره ناصر تقوایی، از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است. ناظمی درباره صحبت‌های مربوط به در دسترس نبودن ناصر تقوایی گفت: 

«ناصر تقوايی يكی از نخبگان و گنج‌های ناب در عرصه سينما و فرهنگ است که طی سال‌های متمادی آثار ارزشمندی به ارمغان گذارده است.ایشان همواره در دسترس سرمايه‌گذاران، تهيه‌كنندگان، مستندسازان، عكاسان، مطبوعات، دانشجویان و علاقه‌مندانش بوده و حتی كاشانه‌اش نيز پذيرای هواداران و شاگردان بوده است و دانش و بينش ايشان بلندنظرانه منتقل می‌شده.»

مجید ناظمی در ادامه از وضعیت ناصر تقوایی و اینکه او هر زمان بخواهد با تصمیم خود به سینما بازخواهد گشت، صحبت کرد:

«مدتی است به اختيار از تدريس و هرگونه فعاليت اجتماعی دست كشيده‌اند. در حال حاضر بنا به تصميم پزشكان متخصص ايشان نياز به آرامش دارند. اخيرا مطالبی نامربوط در خصوص حال آقای تقوايی بيان شده كه اين مطالب از مصاديق بارز پيگرد قانونی و قضايی است و اين حق را برای جناب تقوايی و همسر هم‌انديش و هم رنج محترمشان خانم مرضيه وفامهر محفوظ می‌دارد كه اقدام قانونی کنند. حال ايشان با توجه به حضور نزديكان خوب است و تمام امورات و نيازها برايشان فراهم است. ايشان هر زمان قصد كار داشته باشند با تصميم خود به فعاليت بازخواهند گشت.»

ناصر تقوایی

وکیل ناصر تقوایی در ادامه گفت نشر اکاذیب درباره وضعیت این سینماگر مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت:

«با توجه به اينكه آقای تقوايی در شرايط كنونی هيچگونه قصدی برای تدريس و فيلمسازی ندارند از هواداران ايشان سپاسگزارم كه حريم شخصی ايشان را پاس می‌دارند. انتشار هرگونه اخباری در رابطه با جناب تقوايی و خانواده او از ناحيه‌ای غير از اينجانب نشر اكاذيب بوده مورد پيگرد قانونی قرار خواهد گرفت.»

مقاله مرتبط:

ناصر تقوایی فیلمساز نام‌اشنای ایرانی است که سابقه ساخت فیلم‌های «آرامش در حضور دیگران»، «صادق کُرده»، «نفرین»، «ناخدا خورشید»، «ای‌ایران»، «کشتی یونانی» و «کاغذ بی‌خط» را ساخته است. آخرین تجربه کارگردانی وی در سینما به سال ۱۳۸۰ بازمی‌گردد. ناصر تقوایی در سال ۱۳۵۴ نیز سریال «دایی جان ناپلئون» را جلوی دوربین برد. این کارگردان ایرانی مستندهایی همچون «فروغ فرخزاد»، «مشهد قالی»، «اربعین» و «نانخورهای بیسواد» ساخته است. ناصر تقوایی سال‌ها است که در سینمای ایران فعالیتی ندارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده