// دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۵

برادران وارنر اکران فیلم تنت کریستوفر نولان در بیشتر از ۷۰ کشور در تاریخ ۲۶ آگوست را تایید کرد

شرکت برادران وارنر در یک بیانیه‌ی رسمی تایید کرد که فیلم Tenet کریستوفر نولان را در تاریخ ۲۶ آگست/اوت (چهارشنبه، ۵ شهریور) در تمامی سینماهای بازشده اکران می‌کند. فیلم با کمی تأخیر در شهرهای امن آمریکا نمایش داده می‌شود.

شرکت برادران وارنر رسما اعلام کرد که فیلم Tenet در تاریخ ۲۶ اوت (۵ شهریور) در سینماهای خارج از آمریکا نمایش داده خواهد شد. همچنین «تنت» در آمریکا با ۷ روز تأخیر نسبت به بیش از ۷۰ کشور حاضر در برنامه‌ی اکران بین‌المللی اکران می‌شود. البته از ۳ سپتامبر (پنج شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ خورشیدی) هم فیلم در همه‌ی شهرها امریکا روی پرده نمی‌رود و فقط درون مناطقی اکران می‌شود که وضعیت نسبتا امنی از حیث میزان دچار بودن مردم به ویروس کرونا/کووید 19 دارند. مقاصد خارجی مدنظر برادران وارنر برای آغاز اکران هم متشکل از کشورهایی همچون ایتالیا، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، کره، روسیه و بریتانیا هستند. همچنین اگر قرار بر اکران فیلم در چین دقیقا در همین تاریخ باشد، هیئت اکران آن کشور این خبر را طی روزهای آتی اعلام خواهد کرد.

پرخرج‌ترین فیلم اورجینال/غیر اقتباسی/غیر دنباله/غیر پیش‌درآمد/غیر ریبوت ۱۱ سال اخیر با پذیرش این نوع از اکران خود را تحت فشار مالی زیاد و خطر اسپویل و لو رفتن سریع‌تر نسخه‌های غیرقانونی قرار می‌دهد؛ مواردی که می‌توانند روی سودآوری کلی آن تاثیر زیادی داشته باشند. ولی برادران وارنر همان‌گونه که پیش‌تر هم اعلام شده بود، مطابق خواسته‌ی کریستوفر نولان مبنی بر حمایت حداکثری از سالن‌های سینما و فرهنگ تماشای فیلم در این مکان‌ها، «تنت» با بازی جان دیوید واشنگتن، الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون و کنت برانا را در سریع‌ترین زمان ممکن به همه‌ی سینماهای باز شده می‌فرستد. 

مرد کج شده سیاه پوست در حال راه رفتن روی دیوار در فیلم تنت کریستوفر نولان

این جنس از برنامه‌ریزی برای اکران تقریبا هیچ شانسی برای تأخیر خوردن ندارد. زیرا عملا می‌گوید هر سینما، بعد از ۲۶ آگست/اوت (۵ شهریور) هر زمان که به‌صورت قانونی باز بود، می‌تواند اکران فیلم را آغاز کنند. گفته می‌شود که تریلر نهایی فیلم پس از پخش اختصاصی در سالن‌های سینما وارد اینترنت می‌شود تا تاریخ اکران اثر را به همگان اعلام کند؛ تریلری که گویا شخص کریستوفر نولان آن را تدوین کرده است و طولانی‌ترین تریلر Tenet به حساب می‌آید.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده