// چهار شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۲

مدت زمان فیلم Tenet کریستوفر نولان اعلام شد

«تنت»، فیلم سینمایی جدید کریستوفر نولان مدت‌زمانی ۲ ساعت و ۲۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه‌ای دارد و این‌گونه در رده‌بندیِ زمانیِ طولانی‌ترین فیلم‌های نویسنده و کارگردان بریتانیایی، بین ۱۱ اثر بلند رتبه‌ی چهارم را به‌دست می‌آورد.

از دست ندهید:

باتوجه‌به وضعیت پیش‌آمده در کالیفرنیا و چند ایالت دیگر آمریکا به خاطر شیوع ویروس کرونا/کووید 19، به نظر می‌رسد که به‌زودی خبر تأخیر اجباری مجدد تاریخ اکران فیلم Tenet (تنت) اعلام می‌شود. اما از آن‌جایی که هنوز تاریخ رسمی اکران آن روی ۱۲ آگست/اوت (چهارشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۹) باقی مانده است، برخی سالن‌های سینما مدت‌زمان دقیق اکران آن را اعلام کردند. مطابق اخبار سینما و تلویزیون، تماشای فیلم «تنت» حدودا ۱۵۰ دقیقه طول می‌کشد. در مقام مقایسه می‌توان به «اینسپشن» اشاره داشت که مدت‌زمانی ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه‌ای دارد.

با این اوصاف کریستوفر نولان تا به امروز تنها ۳ فیلم سینمایی بلندتر از «تنت» ساخته است؛ «شوالیه تاریکی»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «اینتراستلار» که به ترتیب ۱۵۲ دقیقه، ۱۶۴ دقیقه و ۱۶۹ دقیقه زمان می‌برند. البته که درنهایت سینما براساس کیفیت دقایق یک فیلم آن را می‌سنجد و اهمیت خاصی به خود مدت‌زمان آن نمی‌دهد. چه بسیار فیلم‌هایی که به عقیده‌ی تماشاگرها یا منتقدان بیشتر یا کمتر از حد و اندازه‌ای که باید و شاید، طول کشیده‌اند.

فیلم Tenet را باید پرخرج‌ترین فیلم اورجینال/غیر اقتباسی/غیر پیش‌درآمد/غیر دنباله/غیر ریبوت ۱۱ سال اخیر به حساب آورد. اثری که برای ساختِ حتی یکی از فریم‌های آن از پرده‌ی سبز استفاده نشد؛ تا جایی که نیتن کراولی، طراح صحنه‌ی اکثر فیلم‌های نولان یکی از بزرگ‌ترین لوکیشن‌های تاریخ سینما را برای «تنت» بنا کرد. الیزابت دبیکی، جان دیوید واشنگتن و رابرت پتینسون (بتمن جدید دنیای هنر هفتم) سه بازیگر اصلی این فیلم سینمایی ۱۵۰ دقیقه‌ای هستند؛ اثری که فیلم‌نامه‌ی آن در طول ۱۱ سال نوشته شده است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده