نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

عوامل استعدادیابی و واسطه‌های هالیوودی از این پس در اسکار حق رأی خواهند داشت

در جدیدترین قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینما، عوامل استعدادیابی هم حق رأی مخصوص خود را پیدا کرده‌اند.

این روزها آکادمی علوم و هنرهای سینما به‌عنوان مسئول برگزاری مراسم اسکار در حال تدوین قوانین و مقررات تازه‌ای است و در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که از این پس عوامل استعدادیابی هالیوود هم در اسکار حق رأی خواهند داشت.

هیئت رئیسه‌ی آکادمی به‌تازگی دست به ایجاد تغییراتی در تعداد افراد دارای حق رأی زده و برای افزایش این نفرات و متنوع‌تر کردن گروه‌های رأی‌دهنده، عوامل استعدادیابی را از شرکای عادی آکادمی به گروهی بالاتر ارتقای مقام داده و از این به بعد آن‌ها هم می‌توانند در انتخاب برندگان اسکار نقش داشته باشند. این گروه افرادی را تشکیل می‌دهند که به‌طور انفرادی یا در قالب بعضی شرکت‌های خاص، برای حضور موکلان خود از جمله بازیگران، نویسندگان و کارگردانان در آثار سینمایی تلاش می‌کنند و به‌نوعی نقش واسط بین هنرمندان و تولیدکنندگان فیلم‌های سینمایی را دارند.

آکادمی از ۱۷ شاخه‌ی مختلف تشکیل می‌شود که اعضای این شاخه‌ها در دو گروه شرکای عادی و افراد بلندمرتبه قرار می‌گیرند و با این تصمیم جدید آکادمی، ۱۱۱ نفر از عوامل استعدادیابی و واسطه‌ها با انتقال به گروه بالاتر، از این پس حق رأی خواهند داشت و بعدها افراد بیشتری هم به آن‌ها اضافه می‌شوند. البته هنوز فهرست این افراد منتشر نشده و مشخص نیست دقیقاً چه کسانی را تشکیل می‌دهند.

در این سال‌ها آکادمی تحت فشار زیادی قرار گرفته است تا تنوع را درمیان رأی‌دهندگان اسکار افزایش دهد، چه از نظر جنسیتی و چه نژادی. دراین‌میان از بین ۸۴۲ عضو جدیدی که در سال ۲۰۱۹ به آکادمی اضافه شدند، نیمی از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند و ۲۹٪ از اعضای جدید هم رنگین‌پوست بودند. ولی تلاش‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد و به‌تازگی تعداد رؤسای زن آکادمی از ۲۵ نفر به عدد ۲۶ رسیده و تعداد اعضای بلندمرتبه‌ی رنگین‌پوست هم از ۱۱ به ۱۲ نفر رسیده است و سه نفر از آن‌ها جزو بالاترین مقامات محسوب می‌شوند.

درعین‌حال برنامه‌های بیشتری هم برای افزایش تنوع رأی‌دهنده‌ها در دستور کار قرار دارد، از جمله برنامه‌ای تحت‌عنوان Academy Aperture 2025 که قرار است به‌تدریج این تنوع را بیشتر کند و باعث شود در آینده بیشتر از قبل حق فیلم‌هایی با تنوع نژادی حفظ شود.

مراسم اسکار سال آینده به علت مشکلات ناشی از ویروس کرونا در تاریخی متفاوت نسبت به بازه‌ی زمانی رایج قبلی برگزار خواهد شد و در روز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) شاهد این برنامه خواهیم بود. همچنین از نود و چهارمین دوره‌ی اسکار که در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، طبق قوانین جدید همواره ۱۰ اثر برای بخش بهترین فیلم سال انتخاب خواهند شد و دیگر خبری از تعداد نامزدهای متفاوت در هر دوره نخواهد بود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده