نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

تاریخ اکران فیلم Tenet مجدداً تأخیر خورد

شرکت برادران وارنر مجدداً تاریخ اکران Tenet، فیلم جدید کریستوفر نولان را به تعویق انداخت. این دومین باری است که جدیدترین اثر نولان از زمان فراگیر شدن بحران ویروس کرونا به این سرنوشت دچار می‌شود.

Tenet، اثر جدید کارگردان بزرگ سینمای جهان، کریستوفر نولان (Christopher Nolan) که چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه‌ی ساخت به‌دنبال داشته است، قرار بود اولین‌بار در تاریخ ۱۷ ژوئیه سال جاری میلادی، مصادف با ۲۷ تیرماه ۹۹ روی پرده سینما برود. اما بعدها و در پی تعطیلی سینماها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، این تاریخ به ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) موکول شد. حالا از طرف Warner Bros خبری مبنی بر تعویق این تاریخ به ۱۲ اوت (۲۲ مرداد) به گوش می‌رسد.

سخنگوی استودیوهای فیلم‌سازی برادارن وارنر در بیانیه‌ای می‌نویسد:

«Warner Bros تعهد دارد تا به محض آماده شدن سالن‌های اکران و تأیید مقامات بهداشت، فیلم «Tenet» را روی پرده سینما بفرستد. در شرایط فعلی، ما باید نسبت به تصمیمات اتخاذ شده کاملاً انعطاف پذیر عمل کنیم. نمی‌توان با این مورد مانند روال عادی اکران سایر فیلم‌ها برخورد کرد. ما تلاش می‌کنیم تا اولین اکران فیلم را از اواسط هفته آغاز کنیم تا همه‌ی گروه‌های مخاطبان باتوجه به زمان‌بندی مورد نظر خود فرصت تماشای Tenet را در اولین فرصت داشته باشند. ضمن اینکه در نظر داریم تا با طولانی کردن زمان حضور فیلم روی پرده سینما، یک استراتژی بسیار متفاوت و موفق را در خصوص آن اجرا کنیم.»

برادران وارنر تاریخ اکران مجدد فیلم علمی تخیلی Inception را تیز به تأخیر انداخت. این برنامه قرار بود به مناسبت دهمین سالگرد اکران این فیلم موفق در تاریخ دهم مرداد روی پرده برود.

تصویری از فیلم Tenet اثر جدید کریستوفر نولان

تأخیر جدیدی که در تاریخ اکران فیلم Tenet به‌وجود آمده در پی تصمیم اندرو کومو (Andrew Cuomo) فرماندار نیویورک برای عدم بازگشایی مجدد سینماها به‌عنوان بخشی از برنامه فاز چهارم بازگشایی سالن‌های اجتماعات از زمان شیوع ویروس کرونا در این شهر صورت گرفته است. در صورتی که سینماهای نیویورک سیتی و لس آنجلس در زمان اکران این فیلم فعال نباشند، عملاً یکی از گرانقیمت‌ترین پروژه‌های اکشن و حماسی برادران وارنر از دو بازار پرفروش کشور محروم خواهد شد. با آغاز به کار مجدد صنایع و مراکز مختلف کشور، یک بار دیگر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات مختلف آمریکا بودیم. ازاین‌رو، این عامل می‌تواند مجدداً منجر به اختلال در بازگشت برخی از فیلم‌ها به برنامه‌ی اکران خود شود.

تصویری از فیلم جدید نولان Tenet

در حال حاضر اولین بلاک باستری که انتظار می‌رود بعد از تعطیلی سینماها در ماه مارس مجدداً روی پرده نقره‌ای برود، نسخه ریمیک فیلم Mulan از دیزنی است که یک پروژه اقتباسی اکشن و درام با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است. قرار است مولان در تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) اکران شود. اما بسیاری از کارشناسان صنعت سینما پیش‌بینی می‌کنند این تاریخ نیز مجدداً عقب بیافتد. Disney تاریخ بازگشایی مجدد دیزنی لند در کالیفرنیا را به‌دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس COVID-19 یک بار دیگر اصلاح کرد. از طرفی پارک‌های دیزنی لند شانگهای و هنگ کنگ اخیراً بازگشایی شده و Walt Disney World در فلوریدا نیز همچنان قرار است در تاریخ یازدهم ژوئیه شروع به کار کند.

فیلم سینمایی Tenet با بازی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) و جان دیوید واشینگتن (John David Washington) حول محور عملیاتی که قرار است جهان را از جنگ جهانی بعدی نجات دهد، ساخته شده است. این فیلم نیز مانند بسیاری از آثار نولان، یک داستان هیجان انگیز با موضوع جاسوسی‌های محرمانه دارد.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده