نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

جوئل شوماخر، کارگردان فیلم‌های بتمن درگذشت

با خبر شدیم، جوئل شوماخر، کارگردان دو قسمت از فیلم‌های بتمن، در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، جوئل شوماخر، کارگردان با سابقه و قدیمی سینما درگذشت. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، شوماخر پس از یک سال مبارزه با بیماری سرطان سرانجام روز گذشته در شهر نیویورک و در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفته است. شوماخر در ابتدا برای کارگردانی فیلم The Lost Boys (پسران گمشده) و فیلم St. Elmo's Fire (آتش سنت المو) شناخته می‌شد، اما طی این سال‌ها وی بیشتر برای کارگردانی دو قسمت از فیلم‌های بتمن شناخته شده است. شوماخر در ابتدا فیلم Batman Forever (بتمن برای همیشه) را کارگردانی کرد که این فیلم در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و در ادامه او در سال ۱۹۹۷ وظیفه کارگردانی فیلم Batman & Robin (بتمن و رابین) را بر عهده داشت.

وال کیلمر در فیلم Batman Forever و جرج کلونی در فیلم Batman & Robin، نقش بروس وین/بتمن را بر عهده داشتند. بتمن‌های شوماخر تم و لحن متفاوتی با دو فیلم شوالیه تاریکی به کارگردانی تیم برتون داشتند. شوماخر فعالیت فیلمسازی خود را به‌عنوان کارگردان شروع نکرده بود. او در ابتدا و پس از حضور در کالج Parsons the New School و Fashion Institute of Technology، به‌عنوان طراح لباس شروع به فعالیت کرد. فیلم The Incredible Shrinking Woman، اولین فیلمی بود که شوماخر وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشت که این فیلم در سال ۱۹۸۱ منتشر شد. 

از دیگر فیلم‌های شاخص شوماخر می‌توان به فیلم 8mm (هشت‌میلی‌متری)، فیلم Bad Company (گروه ناجور)، فیلم Phone Booth (باجه تلفن)، فیلم Flawless (بی‌عیب)، فیلم A Time to Kill (زمانی برای کشتن) و فیلم The Phantom of the Opera (شبح اپرا)، اشاره کرد. فیلم Trespass (تعدی)، آخرین فیلمی بود که شوماخر وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشت که این فیلم در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. شوماخر همچین وظیفه کارگردانی دو قسمت از سریال House of Cards (خانه پوشالی) را نیز بر عهده داشته بود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده