// شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

فیلم Tenet نولان با ۱۴ روز تاخیر اکران خواهد شد؛ بازگشایی سینماها با اینسپشن

شرکت برادران وارنر اعلام کرد که با در نظر داشتن زمان لازم برای بازگشایی سینماها به اندازه‌ی لازم، دو فیلم Tenet و «واندر وومن 1984» را به ترتیب با ۲ و ۷ هفته تأخیر در تاریخ اکران به روی پرده‌های نقره‌ای می‌فرستد.

پیش‌تر قرار بود فیلم Tenet کریستوفر نولان در تاریخ هفدهم ژوئیه (۲۷ تیر ۱۳۹۹) اکران شود و اکنون فهمیدیم اثر مورد بحث تنها با دو هفته تأخیر، در آخرین روز از ماه ژوئیه سال جاری میلادی (جمعه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ خورشیدی) اکران خود را آغاز می‌کند. زنجیره‌های سینمایی بزرگ دنیا آرام‌آرام مشغول بازگشایی سالن‌های سینمای خود با ظرفیت‌های امن و تمهیدات بهداشتی جدی شده‌اند و اعتقاد دارند می‌توانند تا دهم مرداد خود را مهیای اکران «تنت» به‌عنوان نخستین فیلم سینمایی بزرگ چند ماه اخیر کنند.

فیلم Wonder Woman 1984 هم که پیش‌تر یک بار تأخیر خورده بود، اکنون مجددا تاریخ اکرانش را عقب انداخت تا روز جمعه، ۱۱ مهر ۱۳۹۹ (دوم اکتبر سال جاری میلادی) روی پرده‌ها برود. رئیس استودیوهای فیلم‌سازی برادران وارنر در این رابطه می‌گوید:

در این شرایط عجیب وغریب و دائما در حال تغییر، ما به‌شدت هیجان‌زده‌ایم تا بالاخره با فیلم جدید و واقعا نفس‌گیر کریستوفر نولان به استقبال سینماروها برویم. باتوجه‌به درخواست سالن‌های پخش فیلم AMC و Regal «تنت» دو هفته دیرتر اکران می‌شود تا صندلی‌های حداقلی برای کلید زدن پروسه‌ی همراه کردن مخاطب‌ها با خویش را داشته باشد. ولی برای آن که سینماها نیز آرام‌آرام مهیای پذیرش مجدد جمعیت شوند، فیلم Inception (تلقین) کریستوفر نولان تاریخ هفدهم ژوئیه (۲۷ تیر ۱۳۹۹) به روی پرده‌های بزرگ می‌رود؛ تا اعضای نسل جدید و سینماروهای قدیمی به مناسب ۱۰سالگی این شاهکار، شانس دیدن و شنیدن آن به بهترین شکل ممکن برای اولین یا چندمین دفعه را داشته باشند.

تحلیل‌گرها انتظار دارند باتوجه‌به این تأخیر دو هفته‌ای، دیزنی نیز به سرعت تاریخ اکران فیلم Mulan (مولان) را چند هفته یا حتی چند ماه عقب بیندازد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده