نویسنده: رضا اسکندری
// سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

شروع فعالیت دوباره‌ی سینماهای کالیفرنیا در روزهای آینده

فرماندار ایالت کالیفرنیا، گوین نیوسام، در مصاحبه‌ای عنوان کرد که سینماهای این ایالت می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی و محدودیت‌های خاص، از روز ۲۳ خرداد (۱۲ ژوئن) فعالیت خود را بعد از ماه‌ها از سر بگیرند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سینماهای ایالت کالیفرنیا با تایید فرماندار این ایالت، گوین نیوسام، می‌توانند فعالیت دوباره‌ی خود را از ۲۳ خرداد (۱۲ ژوئن) آغاز کنند. پس از آن‌که سینماهای این ایالت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹)، ماه‌ها در تعطیلی به‌سر می‌بردند، در روز‌های آینده می‌توانند به فعالیت دوباره‌ی خود برگردند. در اوایل ماه مارس (اسفند گذشته)، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان به درجه‌ی خطرناکی رسیده است و به ‌همین دلیل تهدیدی بسیار جدی برای مردم کشور‌‌هایی که موارد زیادی از این بیماری در میان مردم آن‌ها شناسایی شده است، به حساب می‌آید. این بیانیه از سوی سازمان بهداشت جهانی باعث شد تا تمامی پارک‌ها، رستوران‌ها، سینماها و به‌طور خلاصه تقریبا تمام مشاغل این کشور تعطیل شوند. شیوع این ویروس، تاثیر بسیار زیادی بر صنعت فیلم‌سازی کشور آمریکا گذاشت؛ این ویروس بر زمان‌بندی فیلم‌ها و سریال‌ها تاثیر گذاشت و از آن مهم‌تر باعث ایجاد ضرر مالی شدید برای شرکت‌های این صنعت بزرگ شد.

در روز‌ها و هفته‌های گذشته، دولت آمریکا به‌تدریج شروع به برداشتن محدودیت‌ها کرد و مشاغل مختلف، رفته رفته به فعالیت خود بازگشتند. با اینکه هنوز زمان دقیقی برای شروع فعالیت سینماهای این کشور اعلام نشده است ولی زمان اکران فیلم‌های مهمی مانند فیلم Tenet و فیلم لایو اکشن Mulan، مشخص شده است؛ این فیلم‌ها طبق زمان‌بندی در ماه ژوئیه (تیر و اوایل مرداد) اکران خواهند شد. به‌تازگی مقامات رسمی کشور آمریکا اعلام کرده‌اند که ۹۰ درصد سینماهای این کشور تا ماه آینده‌ فعالیت دوباره‌ی خود را شروع خواهند کرد.

مقامات این کشور در بیانیه‌هایی خطاب به صاحبان سینماهای این کشور اعلام کردند که به سرعت دستورالعمل‌های بهداشتی و شرایط مناسب برای بازگشایی سینماها را در سالن سینمای خود فراهم کنند. فرماندار ایالت کالیفرنیا، گوین نیوسام، اجازه‌ی بازگشایی مدارس، باشگاه‌ها و شرکت‌های فیلم‌سازی را صادر کرده است؛ باتوجه به این روند، سینماها می‌توانند مکان‌های بعدی باشند که اجازه‌ی فعالیت دوباره‌ی خود را به‌دست بیاورند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده