نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

جیمز منگولد فیلم Indiana Jones 5 را کارگردانی می‌کند

فرانک مارشال در گفت‌وگو با کولایدر تایید کرد که جیمز منگولد، کارگردان فیلم «لوگان» روی صندلی کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 می‌نشیند.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فرانک مارشال تایید کرد که جیمز منگولد، کارگردان فیلم‌های Ford v Ferrari (فورد در برابر فراری)، Logan (لوگان) و The Wolverine (ولورین) برای کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 (ایندیانا جونز ۵) انتخاب شده است و استیون اسپیلبرگ، کارگردان چهار قسمت قبلی مجموعه، تهیه‌کننده‌ی آن خواهد بود. مارشال که به‌عنوان سخنگوی تمام فیلم‌های «ایندیانا جونز» فعالیت داشته است، در گفت‌وگو با کولایدر بار دیگر تاکید کرد که اسپیلبرگ برای کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 باز نخواهد گشت. با وجود اینکه استیون اسپیلبرگ سال‌ها برای کارگردانی این پروژه در نظر گرفته شده بود، اما جیمز منگولد سکان هدایت ماجراجویی بعدی ایندیانا جونز را در دست خواهد گرفت. در ادامه فرانک مارشال از کارگردان فیلم «لوگان» به‌عنوان «بهترین گزینه» برای هدایت پروژه یاد می‌کند که دلیل آن علاقه‌ی زیاد منگولد به مجموعه‌ی «ایندیانا جونز» عنوان شده است.

فکر می‌کنم [جیمز منگولد] مراوداتی نیز با هریسون [فورد] دارد. تمام موارد مورد نیاز درست در زمانی مناسب کنار هم قرار گرفته است. استیون [اسپیلبرگ] همچنان به‌عنوان تهیه‌کننده در پروژه باقی می‌ماند، بنابراین می‌توان گفت که بهترین نتیجه‌ی ممکن کسب شده است.

فرانک مارشال همچنین فاش کرد که کار نگارش فیلمنامه‌ی پنجمین دنباله‌ی مجموعه‌ی نمادین «ایندیانا جونز» به‌تازگی آغاز شده است و براین‌اساس فعلاً اطلاعات زیادی از داستان آن در دست نیست. بااین‌حال، هریسون فورد پیش‌تر اظهار داشت که داستان فیلم Indiana Jones 5 روی «روابط» و «تحولات تازه‌ی‌» زندگی ایندیانا جونز تمرکز دارد. مدتی قبل دیوید کپ اعلام کرد که «باری دیگر مشغول کار روی فیلمنامه‌ی قسمت پنجم ایندیانا جونز است و این‌بار ایده‌‌های جالبی برای آن در ذهن دارد که باید دید چه پیش می‌آید». در کارنامه‌ی کپ نگارش فیلمنامه‌ی آثار بزرگی نظیر Mission: Impossible (ماموریت غیرممکن)، Lost World: Jurassic Park (جهان گمشده: پارک ژوراسیک)، Panic Room (اتاق وحشت)، Mortdecai (موردکای)، The Mummy (مومیایی) و Carlito's Way (راه کارلیتو) دیده می‌شود که جای هیچ‌گونه نگرانی برای فیلمنامه‌ی «ایندیانا جونز ۵» باقی نمی‌گذارد.

جیمز منگولد / James Mangold

فیلم Raiders of the Lost Ark (مهاجمان صندوق گمشده) نخستین فیلم مجموعه‌ی «ایندیانا جونز» بود که در سال ۱۹۸۱ اکران شد. پس از آن فیلم Indiana Jones and the Temple of Doom (ایندیانا جونز و معبد مرگ) در سال ۱۹۸۴، فیلم Indiana Jones and the Last Crusade (ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی) در سال ۱۹۸۹ و فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه‌ی بلورین) در سال ۲۰۰۸ روی پرده‌ی سینما رفت. فیلم Indiana Jones 5 نیز برای اکران در تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۱ (۲۹ جولای ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است. متاسفانه اکران این فیلم بارها به تعویق افتاده است و کماکان احتمال تاخیر دیگری وجود دارد؛ چرا که فرانک مارشال در گفت‌وگو با کولایدر به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تولید فیلم «ایندیانا جونز ۵» نیز اشاره می‌کند.

ما در حال پیروی از دستورالعمل‌هایی هستیم که به‌آهستگی از سوی کارشناسان بهداشت، استودیوها و بخش‌های مختلف مشاغل ارائه می‌شوند و تلاش داریم تا همه‌ی آن‌ها را در برنامه‌ی کاری‌مان لحاظ کنیم؛ بنابراین این‌گونه می‌توانیم روبه‌جلو حرکت کنیم و مصون بمانیم. بدیهی است که سرعت پیشرفت پروژه کاهش خواهد یافت، پس تلاش می‌کنیم تا به نحوی با آن کنار بیاییم. به‌عنوان مثال، برای مدتی از صحنه‌های پُرازدحام خبری نیست و شاهد اجتماع‌های بزرگ نخواهید بود.

ظاهراً استیون اسپیلبرگ به این دلیل از سمت کارگردانی فیلم «ایندیانا جونز ۵» کناره‌گیری کرده است که نسل جدیدی از فیلمسازان بتوانند این مجموعه‌ی محبوب را ادامه دهند. اسپیلبرگ درحال‌حاضر سکان هدایت فیلم West Side Story (داستان کناره‌ی غربی) را در دست دارد که انسل الگورت، ریتا مورنو و کوری استول در آن به نقش‌آفرینی می‌پردازند و در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۹۹ (۱۸ دسامبر ۲۰۲۰) روی پرده‌ی سینما خواهد رفت. چندی پیش معلوم شد که شایا لابوف، بازیگر نقش مت ویلیامز، برای فیلم «ایندیانا جونز ۵» باز نخواهد گشت. با اینکه فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull موفق به جلب رضایت بینندگان نشد، اما در گیشه اوضاع چندان بدی نداشت و تقریباً ۷۹۰ میلیون دلار فروش کرد. همچنین چهار فیلم اول «ایندیانا جونز» در مجموع نزدیک به ۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشتند که موفقیت بزرگی برای مجموعه به حساب می‌آید. شما می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی این خبر با زومجی در میان بگذارید. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده