نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

آیا بعد از نمایش نسخه اصلی فیلم Justice League نوبت به نسخه کامل Suicide Squad می‌رسد؟

طبق صحبت‌های دیوید آیر کارگردان Suicide Squad، نسخه کامل این فیلم هم موجود است و می‌توان با تغییراتی اندک آن‌را نمایش داد.

سرانجام بعد از مدت‌ها بحث و جنجال پیرامون نسخه‌ی اصلی فیلم لیگ عدالت (Justice League) که با نام Snyder Cut شناخته می‌شود، شرکت برادران وارنر تصمیم گرفته آن‌را در سال ۲۰۲۱ ازطریق اچ بی او مکس (HBO Max) پخش کند. دراین‌میان بحث‌های جدیدی هم در مورد نسخه‌ی کامل فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) شکل گرفته و طبق شنیده‌ها، این نسخه هم تقریباً قابل نمایش است ولی مشخص نیست آیا آن‌را هم مثل فیلم زک اسنایدر خواهیم دید یا خیر.

فیلم جوخه انتحار درحالی سال ۲۰۱۶ اکران شد که با وجود فروش بالای خود، با نقدهای خوبی مواجه نشد و انتقادات زیادی را به‌دنبال داشت. البته از همان روزهای اول اکران اخباری به گوش می‌رسید که این نسخه از فیلم با چیزی که دیوید آیر به‌عنوان کارگردان آن در نظر داشته، تفاوت‌های زیادی دارد و دستخوش تغییرات و حذف‌های فراوانی شده و حتی بخش‌های اضافه‌ای هم بدون حضور کارگردان اصلی پروژه فیلم‌برداری شده بود. ماجرا به‌جایی رسید که جرد لتو، بازیگر نقش جوکر (Joker) هم بارها عصبانیت خود را بابت حذف بخش‌های زیادی از شخصیت خود نشان داد و حتی مدتی قبل شایعاتی منتشر شد که حکایت از تلاش لتو برای جلوگیری از توقف تولید فیلم جوکر با حضور واکین فینیکس داشت!

در هر حال این روزها با رسمی شدن پخش نسخه‌ی اسنایدر لیگ عدالت، بعضی از طرفداران آثار دی سی کامیکس دوست دارند چنین چیزی را در ارتباط با فیلم جوخه انتحار هم ببینند و حتی به‌سراغ هشتگ مشابهی تحت‌عنوان ReleaseTheAyerCut هم رفته‌اند. هرچند تا مدتی پیش هنوز شک و تردیدهایی در مورد این نسخه و میزان آماده بودن آن وجود داشت، ولی به‌تازگی دیوید آیر در توئیتی نسبت به این قضیه واکنش نشان داده و نوشته است:

معلوم است که این نسخه وجود دارد. تقریباً همه‌چیز آن هم کامل است، به‌جز بخشی از جلوه‌های ویژه‌ی فیلم.

با اینکه طبق صحبت‌های آیر می‌توان نسخه‌ی کامل فیلم را با کمی بهینه‌سازی و اضافه کردن جلوه‌های ویژه نمایش داد، ولی شاید مشکل اصلی دراین‌میان تولید فیلم The Suicide Squad به کارگردانی جیمز گان باشد که برای اکران در سال آینده آماده می‌شود و باتوجه‌به این موضوع، احتمال نمایش نسخه‌ی کامل فیلم قبلی حداقل به این زودی‌ها زیاد نیست، چرا که فیلم جدید را تا حدودی زیر سایه خواهد برد.

ولی باید صبر کرد و دید این قضیه درنهایت به کجا می‌رسد و شاید اگر علاقمندان دست به راه‌اندازی کمپین‌های عظیمی مثل نسخه‌ی اسنایدر برای آن بزنند، برادران وارنر این‌بار هم کوتاه بیاید یا سرنوشت دیگری در انتظار این فیلم خواهد بود.


منبع Comicbook Movie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده