نویسنده: مرتضی صوفی
// پنجشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

ساخت انیمه جدید هایائو میازاکی تا سه سال دیگر ادامه دارد

تهیه‌کننده‌ی استودیو جیبلی اعلام کرده که تاکنون ۳۶ دقیقه از اثر جدید میازاکی ساخته شده است و ساخت آن تا سه سال دیگر طول خواهد کشید. همچنین فیلم دیگر استودیو جیبلی یک انیمیشن CG به کارگردانی پسر میازاکی است.

توشیو سوزوکی تهیه‎کننده‌ی استودیو جیبلی به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که روند ساخت انیمه‌ی سینمایی جدید هایائو میازاکی باعنوان ?How Do You Live (شما چطور زندگی می‌کنید؟) یا Kimi-tachi wa Dō Ikiru ka همچنان ادامه دارد. اما بااین‌حال و با گذشت سه سال از شروع ساخت این فیلم، کارکنان استودیو تنها ۳۶ دقیقه از آن‌را تکمیل کرده‌اند و امیدوارند که ساخت آن تا سه سال آینده به‌پایان برسد.

همچنین به‌گفته‌ی سوزوکی این فیلم یک داستان بزرگِ خیال‌پردازانه است و این موضوع که ترسیم تمام قسمت‌های آن توسط انیماتورها با طراحی دستی انجام می‌شود، زمان تولید آن‌را طولانی‌تر کرده است. حدود ۶۰ انیماتور هر ماه تنها یک دقیقه از این انیمیشن را به کارگردانی میازاکی تولید می‌کنند (سالی ۱۲ دقیقه). این درحالی است که به‌عنوان مثال انیمه My Neighbor Totoro (همسایه من توتورو) در سال ۱۹۸۸ (با زمان ۸۶ دقیقه) توسط هشت انیماتور و در هشت ماه ساخته شده بود (هر ماه حدود ۱۱ دقیقه).

طبق گفته‌های سوزوکی بعد از اینکه میازاکی تصمیم به ترک دوران بازنشستگی خود گرفت به این نتیجه رسیدند که بعد از موفقیت‌های زیادی که پشت سر گذاشته‌اند حالا بهتر است کار متفاوت‌تری انجام دهند و با صرف وقت و هزینه‌ی بیشتر در مسیر جدیدی قدم بردارند. مسئله‌‌ای که باعث می‌شود خروجی کار جدید آن‌ها از فریم‌های بیشتری تشکیل شود.

داستان فیلم جدید میازاکی ۷۹ ساله، براساس کتاب معروفی به همین اسم اثر نویسنده ژاپنی گنزابورو یوشینو که در سال ۱۹۳۷ منتشر شده، در مورد جهان‌بینی خاص پسری است که تصمیم می‌گیرد برای خودشناسی و شناخت جایگاه زندگی تلاش کند. میازاکی اسم، ایده و برخی اتفاق‌های کتاب را دستمایه‌ی اثر جدید خود قرار داده است و به‌نظر می‌رسد باز هم اقتباسی درهم‌آمیخته با خیال‌پردازی خاص او باشد.

سوزوکی همچنین به فیلم دیگر استودیو هم اشاره کرده است که آن‌را گرو میازاکی (پسر میازاکی) کارگردانی خواهد کرد و یک انیمه‌ی سینمایی به روش CG خواهد بود. فیلمی که با اقتباس از یک داستان انگلیسی و در مورد دختری خردمند است. گرو میازاکی پیش از این انیمه‌های سینمایی Tales from Earthsea و From Up On Poppy Hill را برای جیبلی کارگردانی کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده