// یکشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

تمجید خالقِ بازی The Last of Us از سریال Better Call Saul

نیل دراکمن، خالق بازی‌هایی مثل Uncharted و The Last of Us نظرش درباره‌ی فصل آخرِ Better Call Saul‌ را در توییترش به اشتراک گذاشت. همراه زومجی باشید.

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul)، پیش‌درآمدِ «بریکینگ بد» (Breaking Bad) که پیرامونِ وکیلِ شیاد هایزنبرگ می‌چرخد، در حالی هفته‌ی گذشته به پایانِ فصل پنجمش رسید که فقط یک فصل دیگر از آن باقی مانده است. «ساول» درست مثلِ سریالِ مادرش هرچه از عمرش می‌گذرد هیجان‌انگیزتر، تاریک‌تر و حیرت‌انگیزتر می‌شود و فینالِ فصل پنجم هم با دگرگون‌سازی زندگی تمامِ کاراکترهایش، دیوانه‌وارتر از همیشه به پایان رسید. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترکِ «ساول» و «بریکینگ بد» این است که هرچه به پایان می‌رسند، در رسانه‌ها و بینِ عموم بینندگان پُرسروصداتر می‌شوند.

از همین رو در جریانِ هفته‌‌های گذشته، نه تنها وس اندرسون، از «ساول» به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌هایی که این روزها می‌بیند نام برد، بلکه گیرمو دل‌تورو در توییترش از تماشای اپیزودِ «حامل پول» (اپیزود هشتم، فصل پنجم) به‌عنوانِ «یک لذت» یاد کرد. جُرج آر. آر. مارتین، خالقِ «نغمه‌ی یخ و آتش»، «ساول» را در کنار «اُزارک» به طرفدارانش پیشنهاد کرد و این در حالی است که نام افرادی مثل دارن آرنوفسکی («قوی سیاه»، «مادر!»)، کریستوفر مک‌کوئری («ماموریت غیرممکن ۵ و ۶») و استیون سودربرگ («یازده یار اوشن») نیز در بینِ طرفدارانِ «ساول» دیده می‌شود. حالا یکی از سرشناس‌ترین افرادِ مشغول در حوزه‌ی بازیسازی به جمعِ آنها اضافه شده است: نیل دراکمن، کارگردانِ‌ استودیوی بازیسازی ناتی‌داگ و یکی از خالقانِ مجموعه‌های Uncharted و The Last of Us. دراکمن که سال‌ها پیش به علاقه‌اش به «ساول» اشاره کرده بود، مجددا به مناسبت اتمام فصل پنجمِ این سریال، در توییترش نوشت:

تمام «بهتره با ساول تماس بگیری» رو دیدم؛ سریالی که بی‌وقفه به زندگیش به‌عنوانِ یکی از بهترین سریال‌های تلویزیون از لحاظ نویسندگی، کارگردانی و بازیگری ادامه می‌ده. لالو در بینِ کاراکترهای محبوبم از دنیای «بریکینگ بد» قرار می‌گیره.

تمجید دراکمن از «ساول» به ویژه از این نظر عجیب نیست که بازی‌های او هم شاملِ تشابهاتِ متعددی با دنیای «بریکینگ بد» هستند؛ نه تنها تمِ فروپاشی اخلاقی و بقای انسان‌ها در دنیایی بی‌عدالت و بی‌رحم علاوه‌بر «بریکینگ بد»، یکی از تم‌های کلیدی بازی‌های The Last of Us است، بلکه رابطه‌ی ساول گودمن و معشوقه‌اش کیم وکسلر در «ساول» یادآورِ رابطه‌ی نیتن دریک و اِلینا فیشر از Uncharted 4 است.


منبع twitter
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده