// پنجشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵

کومیکو اوکائه، صداگذار سری پوکمون و انیمه های استودیو جیبلی به خاطر ابتلا به کرونا از دنیا رفت

متاسفانه به‌تازگی خبری غم‌انگیز منتشر شد که مطابق آن متوجه شدیم زندگی کومیکو اوکائه، بازیگر آثاری مانند سری انیمه Pokemon که پیش از ترک دنیا ۶۳ سال سن داشت، به‌خاطر ابتلا به کووید 19 پایان یافته است.

منابع خبری ژاپنی گزارش داده‌اند که در سوم آوریل سال جاری میلادی، کومیکو اوکائه در حالی که برای پشت سر گذاشتن یک جلسه‌ی درمانی مرتبط با بیماری سرطان قدم به بیمارستان گذاشته بود، کم‌وبیش متوجه گرفتار بودن به ویروس کرونا/کووید 19 شد. همان‌گونه که بسیاری از پزشک‌ها می‌گویند، افراد دچار به بعضی بیماری‌های همچون سرطان وقتی مجبور به دست‌وپنجه نرم کردن با کووید 19 هم بشوند و عملا در حال جنگیدن با دو دشمن باشند، تهدیدشده توسط خطر بزرگ‌تری نسبت به دیگر بیمارهای ویروس کرونا هستند و این مشکل متناسب با بالاتر بودن سن آن‌ها افزایش هم می‌یابد. در هر حالت اوکائه، ششم آوریل سال جاری میلادی در بیمارستان بستری شد و شوربختانه امروز ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ (بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۰) از دنیا رفت.

انیمه

او یکی از بازیگرهای انیمه‌ی زیبای The Cat Returns از استودیو جیبلی بود و در آن نقش مادر Haru را با یک صداگذاری به یاد ماندنی اجرا کرد. سپس در دنیای «پوکمون» تبدیل به جنی (Jenny) شد و روی قصه‌ی شخصیت‌هایی شناخته‌شده تاثیرگذار بود. خارج از دنیای انیمه هم او بازیگر خوبی در جهان آثار لایو اکشن به حساب می‌آمد. Omitsu و Ten Made Todoke جزو محصولاتی متعلق به سال‌های گوناگون هستند که افراد دنبال‌کننده‌ی هنرمندهای ژاپنی اوکائه را به خاطرشان می‌شناسند. البته که نباید هنگام فهرست کردن آثار او Hanamaru Market را نیز فراموش کرد.

مطابق آخرین گزارش‌ها تاکنون کشور ژاپن بیش از ۱۲۰۰۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا و ۲۹۹ شخص فوت‌شده به‌خاطر گرفتار شدن به این بیماری داشته است و بدون شک چنین اخبار ناراحت‌کننده‌ای هشدارهایی جدی برای همگان هستند که اهمیت بسیار زیاد محترم شمردن دستورات بهداشتی در وضعیت کنونی را به یاد می‌آورند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده