نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۲

نیل گیمن از توقف تولید سریال Sandman به‌دلیل شیوع کرونا خبر داد

نیل گیمن اخیراً اعلام کرد که اگر توقف تولید سریال Sandman به‌دلیل شیوع کرونا را نادیده بگیریم، کار تولید آن خوب پیش می‌رود.

از مدت‌ها پیش طرفداران مشتاقانه منتظر تماشای سریال Sandman (سندمن) هستند و ظاهراً تا پیش از شیوع ویروس کرونا همه‌ی کارهای تولید آن در نتفلیکس طبق برنامه پیش رفته است. مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، نیل گیمن، یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی سریال Sandman در پاسخ به سوال یکی از طرفداران در تامبلر جزئیات جدیدی را از این پروژه ارائه کرده است تا همه را از وضعیت آن در شرایط فعلی آگاه کند. 

طرفداری با نام گریگوری ۷۷: از طریق صفحه‌ی ویکی‌پدیای مجموعه‌ی The Sandman متوجه شدم که یک اقتباس تلویزیونی از آن برای شبکه‌ی نتفلیکس در دست ساخت است که شما [نیل گیمن] و دیوید گویرِ کاردرست به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن فعالیت می‌کنید. اوضاع سریال چطور است؟ خصوصاً با چنین هرج‌ومرجی که سراسر دنیا را فرا گرفته است. باتوجه‌به اینکه این سریال برای مدت‌ها در برزخ تولید گرفتار است، هرگونه خبری از آن همواره باعث هیجان ما طرفداران می‌شود. ضمن اینکه من همچنان امیدوارم که جو لویت در نقش مورفئوس ظاهر شود.

نیل گیمن: اگر توقف تولید سریال Sandman در برهه‌ی فعلی را نادیده بگیریم، همه چیز واقعاً خوب پیش می‌رود. کار نگارش فیلمنامه‌ی فصل اول، استخدام کارگردانان و ساخت صحنه‌های فیلمبرداری انجام شده بود و مشغول انتخاب بازیگران بودیم. به بیان دیگر همه چیز برای آغاز کار تولید مهیا بود تا اینکه پروژه تا بهبودی شرایط به حالت تعلیق در آمد. به محض اینکه اوضاع مساعد شود و دنیا به حالت عادی بازگردد، تولید این سریال درام را بدون مشکل از سر می‌گیریم. همچنین از فرصت پیش‌آمده نیز استفاده می‌کنیم تا فیلمنامه‌ی سریال Sandman را در حد توان بهبود ببخشیم.

Neil Gaiman / نیل گیمن

تابستان سال گذشته شبکه‌ی نتفلیکس به تولید یک اقتباس تلویزیونی از مجموعه کمیک‌های نمادین Sandman چراغ سبز نشان داد و نیل گیمن را برای تهیه‌کنندگی اجرایی و نویسندگی آن در نظر گرفت. پیش از این، گیمن از شروع برنامه‌ریزی برای نگارش فیلمنامه‌ی دو فصل اول سریال «سندمن» خبر داد، اما زمانی برای آغاز کار اعلام نکرد.

من، آلن هاینبرگ و دیوید گویر کار نگارش فیلمنامه‌ی اپیزود نخست سریال را به پایان رساندیم و دو فصل اول آن را ترسیم و بررسی کردیم؛ بنابراین باید دید که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

باتوجه‌به شرایط فعلی دنیا به نظر می‌رسد که سریال Sandman ناچاراً دیرتر از آن‌چه انتظار می‌رود، پخش خواهد شد. آلن هاینبرگ که بیشتر برای نگارش فیلمنامه‌ی فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌‌انگیز) شناخته می‌شود، به‌عنوان شورانر، تهیه‌کننده‌ی اجرایی و نویسنده‌ی سریال «سندمن» فعالیت می‌کند. همچنین دیوید گویر، نویسنده‌ی فیلم‌های Blade II (تیغه ۲)، Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) و Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و نیل گیمن از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی و نویسندگان سریال مورد بحث به‌حساب می‌آیند.

با اینکه تابه‌حال فیلم و سریالی که کاملاً به ماجراهای سندمن بپردازد، تولید نشده است، ولی پیش از این شاهد حضور کاراکتر لوسیفر از مجموعه کمیک‌های Sandman در فیلم ترسناک Constantine (کنستانتین) با نقش‌آفرینی کیانو ریوز و سریال Lucifer بودیم که کارش را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرد. آخرین تلاش‌ برای تولید فیلم سینمایی سندمن نیز به همان سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که جوزف گوردون لویت قرار بود اثری از این کمیک برای نیو لاین سینما تولید کند، اما نهایتاً با ترک پروژه، ساخت آن رسماً لغو شد. شما می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی این خبر با زومجی در میان بگذارید.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده