نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

صنف‌ های سینمایی در پی شیوع ویروس کرونا خواستار تعطیلی پروژه‌ های سینمایی و تلویزیونی شدند

پیرو گسترش ویروس کرونا، بیست و سه صنف سینمایی با امضای نامه‌ای مشترک خطاب به خانه سینما خواستار تعطیلی موقتی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی شده‌اند.

همانطور که احتمالا می‌دانید ویروس کرونا در کشور شایع شده است. به همین دلیل سالن‌های سینما، تئاتر، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. حالا بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ بیست و سه صنف سینمایی با امضای نامه‌ای مشترک خطاب به خانه سینما خواستار توقف موقتی روند تولید پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی شده‌اند. آن‌ها دلیل این درخواست را شیوع ویروس کرونا عنوان کرده‌اند. این ۲۳ صنف متشکل از انجمن طراحان فیلم، انجمن بازیگران، کانون کارگردانان، انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردانان، انجمن مدیران تولید، انجمن عکاسان، انجمن صدا، انجمن مدیران تدارکات، انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه، انجمن صنفی دستیاران فیلمبردار، انجمن بازیگران و بدلکاران، انجمن جلوه‌های ویژه، انجمن منشیان صحنه‌، انجمن فیلمبرداران، انجمن لابراتوار فیلم، انجمن مدرسان سینما، انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند، انجمن فیلمنامه‌نویسان، انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی، انجمن کارگردانان سینمای مستند، انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم، انجمن جلوه‌های بصری و انجمن تبلیغات سینمای است.

متن نامه‌ی اصناف سینمایی به ریاست هیات مدیره خانه سینما که رسانه‌ای شده است، به شرح زیر است.

جناب آقای همایون اسعدیان

ریاست محترم هیات مدیره خانه سینما

با سلام و احترام

اکنون که هجوم گسترده و فزاینده بیماری کرونا، عموم مردم این سرزمین را مورد تهدید جدی قرار داده است و احتمال سرایت و پراکندگی آن در تمامی اجتماعات به شدت بالاست، ضمن حمایت از پیشنهاد خانه سینما و قدردانی از همراهی گروهی از تهیه‌کنندگان محترم با پیشنهاد تعطیلی موقت پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی در حال تولید، با توجه به عدم توجه تعدادی از پروژه‌ها و مبادرت آن‌ها به ادامه فیلمبرداری، ضرورت دارد به منظور جلوگیری از اشاعه این بیماری و حفظ سلامتی دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون، تمهیدات و اقدامات موثرتر در جهت اجرایی شدن این درخواست به کار گرفته شود.

در این راستا پیشنهاد می‌شود جهت توقف سریع فیلمبرداری تمامی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی قبل از هر اتفاق ناخوشایندی در اسرع وقت هماهنگی لازم با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (به عنوان تنها مرجع تصمیم‌گیرنده) صورت گرفته و پیگیری مداوم نسبت به اقدام موثر آن ستاد انجام پذیرد.

شما کاربران زومجی درباره نامه فوق چه نظری دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده