نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

رایان جانسون از مخالفت اپل با استفاده از آیفون توسط شخصیت‌ های منفی فیلم‌ ها می‌گوید

به‌گفته کارگردان فیلم Knives Out، اپل با استفاده‌ی شخصیت‌های خبیث فیلم‌ها از محصولات خود مخالف است.

صنعت سینما از دهه‌ها قبل ارتباط تنگاتنگی با محصولات شرکت‌های مختلف داشته است و تا امروز در آثار زیادی شاهد استفاده از وسایلی بوده‌ایم که با نمایش محصولات شرکت‌ها و لوگوی آن‌ها، به‌نوعی حکم تبلیغ را برای آن‌ها داشته‌اند. دراین‌میان بعضی از شرکت‌ها حساسیت خیلی زیادی در این زمینه دارند و طبق صحبت‌های اخیر رایان جانسون، شرکت اپل هم یکی از سخت‌گیرترین شرکت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

کارگردان فیلم‌های جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) و چاقوکشی (Knives Out) به‌تازگی در گفتگویی به بحث در این مورد پرداخته و از قوانین سخت‌گیرانه‌ی اپل در زمینه‌ی استفاده از محصولات این شرکت از جمله آیفون صحبت کرده است. جانسون به مقررات خاص این شرکت برای عدم استفاده‌ی شخصیت‌های منفی فیلم‌ها از آیفون اشاره می‌کند و می‌گوید:

شرکت اپل به فیلم‌سازها اجازه‌ی استفاده از گوشی آیفون را در آثار مختلف می‌دهد، ولی آن‌ها به‌شدت در مورد نحوه‌ی استفاده از این محصولات سخت‌گیر هستند. همین قضیه هم باعث می‌شود وقتی با فیلمی معمایی طرف هستیم که شخصیت‌های منفی آن نمی‌توانند از آیفون استفاده کنند، بتوان حدس‌هایی در مورد داستان فیلم و شخصیت‌ها زد.

شاید این صحبت‌های من باعث شود هر کارگردانی که فیلمی با حضور یک شخصیت منفی مرموز دارد که خبیث بودن او تا انتهای فیلم مشخص نیست، قصد به قتل رساندن من را بابت لو دادن این قضیه پیدا کند (از این جهت که اگر در دست شخصیت‌های مختلف فیلم، آیفون دیدیم ولی یکی از آن‌ها گوشی دیگری داشت، احتمال منفی بودن او وجود دارد).

پیش از این هم بحث‌های زیادی در مورد محدودیت‌های اعمال‌شده توسط اپل برای فیلم‌سازها به گوش می‌رسید و در مجموع به‌نظر می‌رسد این شرکت نگرانی‌های زیادی بابت نحوه‌ی به‌تصویر کشیده شدن محصولات خود در صنعت سرگرمی دارد. البته دراین‌میان شخصیتی مثل فرانک آندروود در سریال خانه پوشالی (House of Cards) را هم داشته‌ایم که از محصولات اپل استفاده می‌کرد و درنهایت سمت و سویی تاریک پیدا کرد؛ سریالی که پخش آن از سال ۲۰۱۳ شروع شد و معلوم نیست این قوانین خاص اپل از چه زمانی آغاز شده‌اند.


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده