نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۲

الی راث فیلم Borderlands را کارگردانی می‌کند

الی راث، کارگردان فیلم «آرزوی مرگ» برای کارگردانی اقتباس سینمایی بازی Borderlands شرکت لاینزگیت انتخاب شد.

مطابقِ تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، الی راث، کارگردان فیلم‌های Death Wish (آرزوی مرگ) و Knock Knock (تق تق)، برای کارگردانی اقتباس سینمایی بازی Borderlands شرکت لاینزگیت انتخاب شد. کریگ مازن، خالق و نویسنده‌ی سریال Chernobyl (پرنوبیل) و برنده‌ی دو جایزه‌ی اِمی، آخرین پیش‌نویس فیلمنامه‌ی فیلم Borderlands (سرزمین‌های مرزی) را به رشته‌ی تحریر درآورده است و آوی آراد و آری آراد از شرکت آراد پروداکشنز و اریک فیگ از شرکت پیکچراستارت تولید آن را برعهده دارند. افزون‌بر این، رندی پیچفورد، بنیان‌گذار استودیوی گیرباکس سافتور و تهیه‌کننده‌ی اجرایی مجموعه بازی‌های بوردرلندز و استراوس زلنیک، رئیس و مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو، تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم «سرزمین‌های مرزی» خواهند بود. داستان بازی روی چهار والت هانتر تمرکز دارد که برای شکار یک جهش‌یافته‌ی بیگانه به سیاره‌ی دوردست پاندورا سفر می‌کنند و دراین‌میان شایعاتی وجود دارد که می‌گوید این بیگانه دارای یک فناوری پیشرفته است. این گروه چهار نفره پیش از شکار بیگانه به سراغ نابودی رئیس یک ارتش سری می‌روند و به‌سرعت خود را درگیر نبردی با حیوانات وحشی منطقه و راهزنان می‌یابند.

الی راث / Eli Roth

سری بازی‌های Borderlands را می‌توان یکی از موفق‌ترین مجموعه بازی‌های دنیا به‌حساب آورد. این مجموعه بیش از ۵۷ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته که از این میزان بالغ بر ۲۲ میلیون نسخه‌ی آن مربوط‌به بازی Borderlands 2 بوده است. هنوز بیش از یک میلیون بازیکن به‌صورت ماهانه نسخه‌ی دوم مجموعه‌ی بوردرلندز را تجربه می‌کنند و آخرین نسخه‌ی آن تابه‌حال نزدیک به ۸ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. شرکت 2K گیمز عرضه بازی‌های این مجموعه را برعهده دارد که زیرمجموعه‌ی شرکت Take-Two Interactive محسوب می‌شود. الی راث درباره‌ی فیلم Borderlands و عوامل تولید آن اظهار داشت:

برای ورود به دنیای بوردرلندز بسیار هیجان‌زده‌ام و این کاری است که بدون یک فیلمنامه، تیم تولید و استودیوی خوب قادر به انجام آن نبودم. من سابقه‌ی همکاری طولانی مدت و موفقی با لاینزگیت دارم؛ طوری‌که احساس می‌کنم ما با هم بزرگ شده‌ایم و فیلم‌هایی که در طول این سال‌ها کارگردانی کردم، من را به سوی چنین پروژه‌ی جاه‌طلبانه و بزرگی هدایت کرده است. مشتاقانه منتظر تزریق انرژی، ایده‌ها و دیدگاهم به دنیای پُرهیجان، سرگرم‌کننده و بی‌نهایت خلاقانه‌ی بازی هستم. رندی پیچفورد و کلیه‌ی دست‌اندکاران گیرباکس به‌شکل باورنکردنی و حیرت‌انگیزی پشتیبان ایده‌های من بودند و این مورد، احساس گرد‌هم‌آیی سازندگان برای خلق اثری بی‌عیب‌ونقص را تداعی می‌کرد. ما درصدد تولید یک فیلم عالی هستیم که نه‌تنها طرفداران مجموعه بازی‌های Borderlands عاشق آن خواهند شد، بلکه طرفداران جدیدی نیز در سراسر دنیا پیدا خواهد کرد.

جیمز مایرز به نمایندگی از شرکت Lionsgate، امی یو به نمایندگی از شرکت Arad Productions و لوسی کیتادا به نمایندگی از شرکت Picturestart روی این پروژه نظارت می‌کنند. همچنین انتظار می‌رود که تولید این پروژه از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز شود. نیتن کاهان، رئیس بخش سینمایی شرکت لاینزگیت نیز درباره‌ی فیلم Borderlands گفت:

باور داریم که با دیدگاه الی راث و فیلمنامه‌ی کریگ مازن به راهی برای آوردن دنیای پُرهرج‌ومرج بوردرلندز به پرده‌ی سینما دست یافته‌ایم که محصولی سینمایی، قابل توجه و تازه برای طرفداران بازی‌های این مجموعه و سینماروها خواهد بود.

Borderlands 3

الی راث بیشتر برای کارگردانی فیلم‌های Hostel (مسافرخانه)، Cabin Fever (تب کابین) و Knock Knock برای شرکت لاینزگیت شناخته می‌شود. در کارنامه‌ی راث کارگردانی فیلم‌های The Green Inferno (جهنم سبز) و بازسازی فیلم Death Wish نیز دیده می‌شود. این کارگردان آمریکایی اخیراً سکان هدایت فیلم The House with a Clock in Its Walls (خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش) را در دست داشت که با بودجه‌ی ۴۲ میلیون دلاری توانست ۱۱۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. فیلم «خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش» که جک بلک، کیت بلانشت، اون واکارو، کایل مک‌لاکلن، کالین کمپ و رنی الیس گلدزبری را در گروه بازیگرانش دارد، داستان کودکی یتیم با نام لوییس بارنوولت را روایت می‌کند که ماجراجویی جدیدی را برای یافتن ساعتی جادویی آغاز می‌کند که قدرت پایان بخشیدن به دنیا را دارد.

اطلاعیه‌ی شرکت لاینزگیت برای معرفی کارگردان فیلم Borderlands به‌دنبال فروش ۵۷ میلیون دلاری فیلم Sonic the Hedgehog (سونیک خارپشت) در سه روز اول اکرانش اعلام شد. فیلم سونیک با این فروش رکورد افتتاحیه‌ی فیلم‌های اقتباس‌شده از بازی‌های ویدیویی را شکست که این رکورد قبلاً در دستان فیلم Pokemon: Detective Pikachu (پوکمون: کارآگاه پیکاچو) با فروش ۵۴.۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹ بود. جف فاولر وظیفه‌ی کارگردانی و پاتریک کیسی و جاش میلر وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی فیلم «سونیک خارپشت» را برعهده داشتند و بن شوارتز نقش سونیک، جیمز مارسدن نقش تام واچوفسکی، جیم کری نقش دکتر رباتنیک، لی مجدوب نقش اگنت استون، تیکا سومپتر نقش مِدی واچوفسکی، نیال مک‌دوناف نقش سروان بِنی و آدام پالی نقش بیلی راب را در آن ایفا کردند.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده