نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

فیلمبرداری Uncharted ظاهرا از چهار هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود

تام هالند در گفت‌وگویی با آی‌جی‌ان تایید کرد که فیلمبرداری فیلم «آنچارتد» تقریباً از چهار هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود.

ظاهراً پس از فراز و نشیب‌های بسیار نهایتاً قرار است که فیلم Uncharted (آنچارتد) تقریباً یک ماه دیگر جلوی دوربین برود. مطابقِ تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، تام هالند در زمان پخش انیمیشن Onward (به پیش) در گفت‌وگویی با آی‌جی‌ان تایید کرد که مراحل فیلمبرداری فیلم «آنچارتد» از چند هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود. هالند با اشاره به اینکه بسیاری از اتفاقات فیلم از بازی Uncharted 4: A Thief's End الهام گرفته است، اظهار داشت که زمان زیادی تا شروع فیلمبرداری فیلم باقی نمانده است. او در این‌باره گفت:

صادقانه بگویم، یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ی من نسخه‌ی چهارم بازی Uncharted است. این بازی بی‌نظیر است. در واقع این بازی منبع الهام بزرگی برای فیلم «آنچارتد» بوده است. وقتی با تام راتمن، رئیس سونی پیکچرز در مورد بازی‌های ویدیویی صحبت می‌کردم، گفتم که «من به‌تازگی بازی Uncharted را به پایان رسانده‌ام» و او نیز بلافاصله گفت «خب چرا نقش نیتن دریک را بازی نمی‌کنی». من هم در جواب گفتم که «هر کاری برای ایفای این نقش انجام می‌دهم و اگر بشود، عالی است». و خب ما حدود ۴ هفته‌ی دیگر فیلمبرداری فیلم «آنچارتد» را شروع می‌کنیم. مارک والبرگ نیز قرار است در نقش «سالی» شگفت‌انگیز باشد. بخش بدلکاری که در برلین داریم، کارهای بی‌نظیری انجام داده‌اند. آن‌ها خود را برای انجام این کار آماده می‌کنند و این هیجان‌انگیز خواهد بود.

فیلم Uncharted / آنچارتد

بااین‌حال فیلم «آنچارتد» سرآغاز داستان نیتن دریک را روایت می‌کند و این موضوع باعث تمایز آن نسبت به سایر آثار اقتباس‌شده از بازی‌های ویدیویی می‌شود. در ادامه تام هالند درباره‌ی نسخه‌ی جوان نیتن دریک گفت:

قطعاً بازی‌های این مجموعه منبع الهام بزرگی برای فیلم بوده است، اما این برداشتی تازه از نسخه‌ی جوانِ نیتن دریک به‌حساب می‌آید؛ چرا که ما خیلی شاهد نسخه‌ی جوان این کاراکتر نبودیم. اما این فیلم بسیار جالب است و مقیاس جهانی دارد. ما به نقاط مختلفی از جهان سفر می‌کنیم، مکان‌های شگفت‌انگیزی را می‌بینیم و مارک والبرگ و من قرار است تابستان خوبی را با هم سپری کنیم.

با اینکه تا یک ماه دیگر شاهد شروع فیلمبرداری فیلم Uncharted خواهیم بود، اما تابه‌حال کارگردانی برای آن انتخاب نشده است و این عجیب‌ترین موردی است که در مورد این فیلم وجود دارد. پس از اینکه تراویس نایت از کارگردانی فیلم «آنچارتد» کناره‌گیری کرد، سونی اعلام نکرد که نهایتاً چه کسی سکان هدایت فیلم را در دست می‌گیرد. براساس گزارش هالیوود ریپورتر، روبن فلیشر، کارگردان فیلم‌هایی نظیرِ Zombieland (سرزمین زامبی‌ها)، Zombieland: Double Tap (سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی) و Venom (ونوم)، گزینه‌ی اصلی سونی برای کارگردانی این فیلم خواهد بود، اما این موضوع تابه‌حال تایید یا تکذیب نشده است. با تمام مشکلاتی که فیلم «آنچارتد» در طول این سال‌ها پشت سر گذاشته است، نمی‌توان با اطمینان گفت که در پایان با محصول بی‌نظیری روبه‌رو خواهیم شد. تام هالند و مارک والبرگ بازیگران خوبی هستند که احتمالاً نقش‌هایشان را به بهترین شکل ایفا می‌کنند. افزون‌بر این، فیلم «آنچارتد» به‌خاطرِ تمرکز روی نسخه‌ی جوان‌تر نیتن دریک کمی از منبع الهام خود فاصله می‌گیرد و این بدان معنا است که فیلم شانس بیشتری برای کسب موفقیت دارد. تام هالند قبلاً در گفت‌وگویی با آی‌جی‌ان گفت:

وجه تمایز فیلم «آنچارتد» با سایر آثار اقتباس‌شده از بازی‌ها این است که این فیلم به ریشه‌های مجموعه بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر بازی‌های Uncharted را تجربه کرده باشید، نمی‌دانید که در فیلم چه اتفاقی رخ خواهد داد. همچنین اگر بازی‌های این مجموعه را تجربه نکرده باشید، باز هم از فیلم لذت خواهید برد؛ چرا که دیگران هم در همان لحظه در جریان وقایع قرار می‌گیرند.

پیش‌نویس تازه‌ی فیلمنامه‌ی فیلم Uncharted را ریف جودکینز، آرت مارکوم و مت هالووی به رشته‌ی تحریر درآوردند. این فیلم توسط دو کمپانی Arad Entertainment و Atlas Entertainment تولید می‌شود و چارلز روون، آوی آراد و الکس گارتنر به‌عنوانِ تهیه‌کنندگان آن فعالیت می‌کنند. فیلم «آنچارتد» که براساس بازی Uncharted: Drake’s Fortune استودیوی ناتی داگ ساخته می‌شود، داستان نیتن دریک، یکی از نوادگان سیاح و دزد دریایی مشهوری با نام فرانسیس دریک را روایت می‌کند که برای یافتن گنج ال‌دورادو راهی جنگل‌های آمازون و به‌دنبال آن جزیره‌ی ناشناخته‌ای در آمریکای جنوبی می‌شود. بااین‌حال زمانی‌که پای یابنده‌ی گنج دیگری به ماجرا باز می‌شود، داستان وارد مسیر جدیدی می‌شود. فیلم Uncharted برای اکران در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ (۵ مارس ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است. 


منبع IGN DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده