نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

فیلم Fast and Furious 10 احتمالاً دو قسمتی خواهد بود

وین دیزل در مصاحبه‌ی اخیرش با مجله‌ی توتال فیلم به این موضوع اشاره کرد که فیلم Fast and Furious 10 شاید یک دنباله‌ی دو قسمتی خواهد بود.

مطابقِ تازه‌ترین اخبارِ سینما و تلویزیون، وین دیزل، بازیگر فیلم‌های Fast and Furious (سریع و خشمگین)، Riddick (ریدیک) و Bloodshot (بلادشات) در مصاحبه‌ی اخیرش به این موضوع اشاره کرد که فیلم Fast and Furious 10 که پایانی بر حماسه‌ی «سریع و خشمگین» است، می‌تواند به دو قسمت تقسیم شود. دیزل در گفت‌وگو با مجله‌ی توتال فیلم درباره‌ی جهانِ در حال گسترش این مجموعه‌ی پرسروصدا توضیحاتی را ارائه داد و اشاره کرد که دنباله‌ی F9 یک فیلم دو قسمتی خواهد بود که باعث خلق یک سه‌گانه برای پایان کار مجموعه خواهد شد. دیزل در این‌باره گفت:

من برنامه‌ریزی برای فیلم Fast and Furious 10 را پیش از آغاز فیلم‌برداری Fast 9 شروع کردم. بله، کاملاً درست است. جهان این مجموعه به قدری پرمایه و غنی است که امکان تولید اسپین‌آف را به‌سادگی امکان‌پذیر می‌کند و به عقیده‌ی من این کار قطعاً انجام خواهد شد. یونیورسال سرمایه‌گذاری زیادی روی این مجموعه‌‌ی کوتاه انجام داده است و سزاوار جبران خواهد بود؛ بنابراین خوب است که این کار را انجام دهیم. برای طرفداران هم باید فیلم Fast 10 با دو قسمت به پایان برسد و عالی خواهد بود که شاهد داستان‌های بیشتری از این مجموعه در آینده باشیم.

Fast and Furious / سریع و خشمگین

مجموعه‌ی Fast and Furious راه زیادی را در طول این سال‌ها پیموده است. این مجموعه‌ی محبوب با فیلم The Fast and the Furious (سریع و خشمگین) در سال ۲۰۰۱ کارش را آغاز کرد و با بودجه‌ی ۳۸ میلیون دلاری موفق به فروش جهانی ۲۰۷ میلیون دلاری شد. پس از آن شاهد اکران فیلم 2 Fast 2 Furious (دو سریع و دو خشمگین) در سال ۲۰۰۳، فیلم The Fast and the Furious: Tokyo Drift (سریع و خشمگین: توکیو دریفت) در سال ۲۰۰۶، فیلم Fast & Furious 4 (سریع و خشمگین ۴) در سال ۲۰۰۹، فیلم Fast Five (سریع و خشمگین ۵) در سال ۲۰۱۱، فیلم Fast & Furious 6 (سریع و خشمگین ۶) در سال ۲۰۱۳، فیلم Furious 7 (خشمگین ۷) در سال ۲۰۱۵ و فیلم The Fate Of The Furious (سرنوشت خشمگین) در سال ۲۰۱۷ بودیم.

در سال ۲۰۱۹ یونیورسال تصمیم به گسترش مجموعه‌ی سریع و خشمگین با اسپین‌آفی تحت عنوانِ Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو) گرفت که دیوید لیچ وظیفه‌ی کارگردانی و کریس مورگان وظیفه‌ی نویسندگی فیلم را بر عهده داشت و دواین جانسون، جیسون استاتهام، ونسا کربی، هلن میرن، ایزا گونزالس، ادریس البا، رایان ریوندلز، کوین هارت، تایلر بیتس، جاناتان سلا و کریستوفر راوز در آن نقش‌آفرینی کردند. داستان این فیلم دو سال پس از اتفاقات فیلم The Fate Of The Furious به وقوع می‌پیوندد و در آن لوک هابز و دکارد شاو برای متوقف‌ کردن خلافکاری با نام بریکستون با هم همکاری می‌کنند. این فیلم با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری توانست ۷۵۹ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد که موفقیت بزرگی برای آن به‌حساب می‌آید. 

فیلم Fast and Furious 9 دنباله‌ای برای فیلم The Fate of the Furious و نهمین قسمت از مجموعه‌ی «سریع و خشمگین» است. در این فیلم جاستین لین، کارگردان ۴ قسمت از Fast and Furious روی صندلی کارگردانی می‌نشیند و وین دیزل، مایکل فوترل و کریس مورگان وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند. داستان قسمت نهم «سریع و خشمگین» را دنیل کیسی به رشته‌ی تحریر درآورده است و وین دیزل، تایریس گیبسون، میشل رودریگز، کریستوفر برایان بریجز، جوردانا بروستر، لوکاس بلک، شارلیز ترون و ناتالی امانوئل در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. همچنین جان سینا و مایکل روکر، بازیگر فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) با این فیلم کارشان در این مجموعه‌ی محبوب را آغاز می‌کنند. فیلم F9 برای اکران در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۹ (۲۲ مِه ۲۰۲۰) برنامه‌ریزی شده است.  


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده