نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

شبکه ABC دستور ساخت قسمت آزمایشی سریال The Brides را صادر کرد

شبکه ABC دستور ساخت قسمت آزمایشی سریال The Brides (عروس‌ها) را که اقتباسی جدید از داستان کنت دراکولا برام استوکر است، صادر کرد.

خبری جدید در رابطه با رمان کلاسیک «دراکولا» برام استوکر منتشر شده است مبنی براینکه شبکه ABC دستور ساخت قسمت آزمایشی سریال The Brides (عروس‌ها) را که اقتباسی جدید از داستان کنت دراکولا برام استوکر بوده، صادر کرده است. داستان سریال جدید را می‌توان نسخه‌ای بروز‌رسانی‌شدهٔ بخشی کلیدی از رمان «دراکولا» دانست که روبرتو آگویر ساکاسا، نویسنده و خالق سریال Riverdale (ریوردیل) و سریال Chilling Adventures of Sabrina (ماجراجویی‌های ترسناک سابرینا) خلق کرده است.

شبکه ABC، خبر دستور ساخت قسمت آزمایشی این سریال اقتباسی را در حاشیه مراسم انجمن منتقدان آثار تلویزیونی اعلام و تأیید کرد و روبرتو آگویر ساکاسا علاوه‌بر اینکه خالق این سریال خواهد بود، نگارش فیلمنامه و تهیه‌کنندگی اجرایی آن را نیز  بر عهده خواهد داشت. مگی کيلی برای کارگردانی قسمت آزمایشی سریال «عروس‌ها» انتخاب شده است. روبرتو آگویر ساکاسا، مگی کیلی، سارا اسکتر و گرگ بلانتی، تهیه‌کنندگان و همچنین تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه خواهند بود.

داستان سریال «عروس‌ها» روایتی مدرن از عروس‌های بدنام شخصیت دراکولا است؛ سه زنی که توسط شخص کنت دراکولا، پادشاه دنیای خون‌آشامان، تبدیل به‌موجوداتی نامیرا شده‌اند. شبکه ABC سریال «عروس‌ها» را چنین توصیف کرده است که سریال، اقتباسِ معاصر جذابی از بازآفرینی یکی از بخش‌های رمان دراکولا است؛ درامی خانوادگی که سه شخصیت زن قدرتمند، سکان هدایت کشتی این سریال را بر عهده خواهند داشت و اِلمان‌های ترسناک قوی و پخته‌ای دارد. «عروس‌ها»، سوپ اپرایی خون‌آشامی است که زنانی قدرتمند در آن به‌تصویر کشیده شده‌اند و برای حفظ و نگه‌داری از ثروت، اعتبار و میراث خود، هر کاری می‌کنند و این داستان در بستر خانواده‌ای که اصلاً سنتی نیستند، روایت می‌شود.

The Brides

آخرین اقتباس از شخصیت دراکولا مربوط‌به‌اقتباس تلویزیونی Dracula (دراکولا) می‌شود که چند روز پیش از شبکه BBC پخش شد. اتفاقات سریال «دراکولا» در ترانسیلوانیا سال ۱۸۹۷ و لندن دورهٔ ویکتوریا جریان دارد که دراکولا در حال اجرای برنامه‌های خود علیه شهر لندن است.سریال دراکولا داستان برام استوکر دراکولا را به‌شکلی امروزی‌تر و متفاوت‌تر به‌تصویر کشید. کلیس بنگ، جاناتان آریس، ساشا داوان، نیتن استوارت-جارت، کاترین شل، لیندزی مارشال، چنل کرسول، متئو برد، لیدیا وست، پل برنن، سارا نایلز، سوفیا اوکسنهام، جان مک‌کری، فیل دانستر و میلیسنت ونگ، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال «دراکولا» حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. استیون موفات و مارک گیتیس، سازندگان سریال Sherlock (شرلوک)، وظیفه ساخت این اقتباس تلویزیونی را بر عهده داشتند. همچنین نام سه قسمت دراکولا نیز اعلام شده بود که قسمت اول The Rules of the Beast، قسمت دوم Blood Vessel و قسمت سوم The Dark Compass نام دارد که البته با استقبال خوبی هم از سوی بینندگان روبه‌رو نشد و قرار است از سرویس استریم نتفلیکس (Neflix) نیز پخش شود.

داستان سریال «عروس‌ها» روایتی مدرن از عروس‌های بدنام شخصیت دراکولا است؛ سه زنی که توسط شخص کنت دراکولا، پادشاه دنیای خون‌آشامان، تبدیل به‌موجوداتی نامیرا شده‌اند

همچنین در مهر ماه امسال در خبری اعلام شد آندره اووردال، کارگردان فیلم ترسناک Scary Stories to Tell in the Dark (داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی)، در حال مذاکره با مسئولان شرکت فیلمسازی امبلین پارتنرز (Amblin Partners) برای ساخت اقتباسی جدید از داستان کنت دراکولا و با عنوان The Last Voyage of the Demeter (آخرین سفر دِمِتر) است. مراحل ساخت این فیلم هیجانی و ترسناک از مدت‌ها پیش آغاز شده بود. داستان فیلم «آخرین سفر دِمِتر» برگرفته از یکی از قسمت‌های اصلی رمان کلاسیک «دراکولا» برام استوکر است که در آن ماجرای کشتی دِمِتر روایت می‌شود؛ کشتی معروف رمان که تابوت دراکولا را از سرزمین ترانسیلوانی به‌شهر لندن حمل می‌کرد، اما وقتی این کشتی به‌لندن می‌رسد و گوشه می‌گیرد، هیچ‌کسی در آن نیست. فیلمنامه ابتدایی این فیلم را براگی اف شات (نویسنده فیلمنامه فیلم Season of the Witch) نوشته بود که در آن داستان سرنشینان کشتی دِمِتر روایت می‌شود که یک‌به‌یک توسط سرنشینی مرموز، قتل‌عام می‌شوند.

معروف‌ترین فیلم ساخته‌شده از رمان «دراکولا»، شاهکار سینمایی Bram Stoker's Dracula (دراکولای برام استوکر) به‌کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا بوده است که در این فیلم بازیگران مطرحی چون گری اولدمن در نقش شخصیت کنت دراکولا، آنتونی هاپکینز در نقش شخصیت پروفسور آبراهام ون هلسینگ، ویونا رایدر در نقش شخصیت مینا هارکر و کیانو ریوز در نقش شخصیت جاناتان هارکر حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند؛ این فیلم در سال ۱۹۹۲ روی پردهٔ سینما اکران شد و با بودجهٔ ساخت ۴۰ میلیون دلاری، فروش ۲۱۶ میلیون دلاری در گیشه داشت.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده