نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

انیمیشن Frozen 2 به پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان تبدیل شد

انیمیشن Frozen 2 توانست با پشت سر گذاشتن قسمت اول این انیمیشن، به پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان تبدیل شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2) به رکورد جدیدی در گیشه دست پیدا کرده است. طبق آمار جدید گیشه، فروش جهانی این انیمیشن سینمایی و موزیکال تا پایان روز یکشنبه به ۱.۳۲۵ میلیارد دلار در گیشه جهانی افزایش پیدا کرد تا با پشت سر گذاشتن انیمیشن Frozen (فروزن) با فروش ۱.۲۸۱ میلیارد دلار و انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) با فروش ۱.۲۴۳ میلیارد دلار به پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان تبدیل شود. اگرچه فیلم The Lion King (شیر شاه) با فروش ۱.۶۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، روی کاغذ پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ به حساب می‌آید و تقریبا تمامی تصاویر فیلم به جز یک تصویر، تصاویر کامپیوتری هستند، اما والت دیزنی این اثر را به‌عنوان یک فیلم لایو اکشن معرفی کرده و بدین ترتیب انیمیشن Frozen 2 در صدر فهرست رسمی پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما قرار می‌گیرد. در هر حال تمامی این آثار به دیزنی تعلق دارند.

Frozen 2

همچنین انیمیشن Frozen 2 پس از فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) با فروش ۲.۷۹۸ میلیارد دلار و فیلم The Lion King، سومین فیلم پر فروش‌ سال ۲۰۱۹ بوده که هر سه اثر نیز به دیزنی تعلق دارند. دنباله انیمیشن Frozen تاکنون بیش از ۴۴۹.۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۸۷۵.۳ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است. چین با فروش ۱۱۸ میلیون بیشترین سهم از فروش خارجی انیمیشن فروزن 2 را در اختیار دارد و پس از آن، ژاپن با فروش ۱۰۳.۸ میلیون دلار، کره جنوبی با فروش ۹۶.۲ میلیون دلار و بریتانیا با فروش ۶۵ میلیون دلار، در رتبه‌های بعدی دیده می‌شوند. انیمیشن Frozen 2 با افتتاحیه ۱۳۰ میلیون دلار کارش را در ماه گذشته آغاز کرد و در ادامه این انیمیشن رکورد هفته شکرگزاری با فروش ۱۲۳ میلیون دلار در طول ۵ روز، را نیز شکست.

جاش گد، کریستن بل، آیدینا منزل، جاناتان گروف، ایوان ریچل وود، استرلینگ کی براون، آلفرد مولینا، مارتا پلیمپتن، جیسون ریتر، سانتینو فونتانا، کیران هایندز و ریچل متیوز، از جمله صداپیشگانی هستند که در انیمیشن Frozen 2 حضور دارند و صداپیشگی شخصیت‌های این قسمت را بر عهده داشته‌اند. مانند قسمت اول، جنیفر لی و کریس باک، کارگردانی انیمیشن فروزن 2 را بر عهده داشته‌اند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده