نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

استقبال پایین از سریال Dracula و فصل جدید Doctor Who

سریال‌های جدید بی‌بی‌سی یعنی Dracula و فصل جدید Doctor Who با استقبالی پایین‌تر از حد انتظار رو‌به‌رو شده‌اند.

هم‌زمان با آغاز سال نوی میلادی، شبکه بی بی سی وان شروع به پخش دو سریال‌ مطرح خود کرده است؛ دراکولا (Dracula) و فصل جدید دکتر هو (Doctor Who) که انتظار می‌رفت هر دو با استقبال خوبی رو‌به‌رو شوند، ولی به‌نظر می‌رسد مخاطبان آن‌طور که باید و شاید روی خوشی به این سریال‌ها نشان نداده‌اند.

دراکولا محصولی از بی‌بی‌سی است که نتفلیکس هم آن را پخش می‌کند؛ سریالی که استیون مافت و مارک گیتیس براساس ماجراهای کتاب دراکولا اثر برام استوکر پیرامون معروف‌ترین خون‌آشام تاریخ خلق کرده‌اند و بی‌بی‌سی هم امید زیادی به موفقیت آن داشته، به‌طوری‌که آن را برای پخش در روز اول سال ۲۰۲۰ و یکی از پرمخاطب‌ترین ساعات ممکن (۹ تا ۱۰:۳۰ شب) در نظر گرفته بود. ولی این سریال که استودیو هارتزوود فیلم تولید آن را برعهده داشته است، حداقل در ابتدای کار ناامیدکننده ظاهر شده و طبق آمار منتشرشده، قسمت اول آن ۳.۶ میلیون بیننده داشته است. در همین راستا متوسط میزان بینندگان بی‌بی‌سی وان که در این ساعت معمولاً نزدیک به ۲۴.۲٪ هستند هم به ۱۹.۲٪ کاهش پیدا کرده است.

سریال دراکولا در سه قسمت ۹۰ دقیقه‌ای آماده شده بود تا هر سه قسمت در سه شب پشت‌سرهم پخش شوند (اول تا سوم ژانویه) و ممکن است در صورت رضایت بینندگان فعلی سریال و تبلیغات آن‌ها نزد سایرین، به‌تدریج طرفداران بیشتری کسب کند. ولی درهرحال تعداد مخاطبان قسمت اول دراکولا در مقایسه با قسمت اول سریال شرلوک (Sherlock) که در سال ۲۰۱۰ پخش شد، به‌مراتب پایین‌تر است؛ سریالی که آن را هم مافت و گیتیس تدارک دیده بودند و موفق شده بود در ابتدای کار ۷.۵ میلیون بیننده جذب کند.

Doctor Who

از طرف دیگر فصل دوازدهم سریال دکتر هو نیز از اول ژانویه شروع شده، آن هم با قسمتی که طبق گفته‌ی سازندگان سریال قرار بوده است بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین قسمت این مجموعه باشد. ولی گویا طرفداران دکتر هو دیگر مثل روزهای اوج این مجموعه پیگیر ماجراهای این «تایم‌لرد» و همراهان او نیستند و به‌همین دلیل تعداد مخاطبان این سریال هم در حد انتظار نبوده است.

قسمت اول فصل جدید دکتر هو که این‌بار هم از جودی ویتاکر در نقش این شخصیت قدیمی بهره می‌برد، با پخش در ساعت ۷ عصر به ۴.۹۶ میلیون بیننده دست پیدا کرده است؛ رقمی که کمترین میزان تماشاگر را بین تمام قسمت‌های دکتر هو با حضور ویتاکر به خود اختصاص می‌دهد و به‌مراتب کمتر از ۸.۲ میلیون مخاطبی است که اولین حضور کامل او در این نقش را در اکتبر ۲۰۱۸ دیده بودند. این آمار باعث می‌شود قسمت اول فصل جدید دکتر هو کمی پایین‌تر از قسمت جدید سریال Emmerdale محصول شبکه ITV با ۵ میلیون بیننده قرار بگیرد؛ سریالی قدیمی که پخش آن از دهه‌ی ۱۹۷۰ آغاز شده و تا امروز بیش از ۸۰۰۰ قسمت از آن نمایش داده شده است. 

البته ویتاکر می‌تواند از این جهت خوشحال باشد که هنوز با پایین‌ترین آمارهای مربوط‌به دکتر قبل از خود یعنی پیتر کاپالدی فاصله دارد؛ کسی که در دومین فصل حضور در نقش دکتر هو در سال ۲۰۱۵ با ۴.۶ میلیون بیننده رو‌به‌رو شده بود.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده