نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

نسخه کارگردان فیلم Doctor Sleep حدود ۳ ساعت خواهد بود

کارگردان فیلم Doctor Sleep (دکتر اسلیپ)اعلام کرد که نسخهٔ کارگردان این فیلم به‌صورت دیجیتالی به‌زودی عرضه می‌شود و از نسخهٔ سینمایی نیز طولانی‌تر خواهد بود.

فیلم Doctor Sleep (دکتر اسلیپ)، دنبالهٔ فیلم The Shining (درخشش) است که در سال ۱۹۸۰ اکران شده بود. فیلم «درخشش» در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی منتقدان همراه شد و همچون اکثر فیلم‌های کوبریک، در ژانر خود جزو بهترین‌ها بود. جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید بازیگران اصلی این فیلم بودند و این فیلم براساس داستانی با همین عنوان از استیون کینگ، ساخته شد؛ بودجهٔ ساخت فیلم «درخشش» حدود ۲۰ میلیون دلار و فروش آن ۴۵ میلیون دلار در گیشه بود. مدت زمان فیلم کوبریک ۲ ساعت و ۲۶ دقیقه بود و این در حالی بود که مدت زمان نسخهٔ سینمایی دنبالهٔ این فیلم چند دقیقه بیشتر و ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه بود و حال در خبری جدید مایک فلناگان، کارگردان و نویسنده این فیلم در توییتر خود تاریخ پخش نسخهٔ دیجیتال و 4K این اثر را اعلام کرد و گفت که نسخهٔ دیجیتال، نسخهٔ کارگردان خواهد بود و مدت زمان آن حدود ۳ ساعت است.

نسخهٔ کارگردان فیلم «دکتر اسلیپ»، علاوه‌بر تدوین اختصاصی این کارگردان که معمولاً همیشه این مورد وجود دارد، دارای صحنه‌های جدید خواهد بود و برخی از صحنه‌های فیلم نیز گویا با نسخه‌ای که مایک فلناگان در دست داشته جایگزین شده‌اند و البته برخی صحنه‌های نسخهٔ سینمایی از نسخهٔ دیجیتال حذف شده‌اند؛ در حال حاضر این ویژگی‌ها برای نسخهٔ دیجیتال معرفی شده‌اند:

  • Return to the Overlook
  • The Making of Doctor Sleep: A New Vision
  • From Shining to Sleep

Doctor Sleep

اطلاعات دیگر از جزئیات نسخهٔ دیجیتال فیلم «دکتر اسلیپ» در دسترس نیست و فلناگان نیز توضیح بیشتری در این رابطه نداده است. وی همچنین اعلام کرد که نسخهٔ دیجیتال در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ (اول بهمن ماه ۱۳۹۸) و نسخهٔ بلوری و 4K در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۰ (۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۸) منتشر خواهند شد.

نسخهٔ دیجیتال دارای صحنه‌های جدید خواهد بود و برخی از صحنه‌های فیلم نیز گویا جایگزین شده‌اند و البته برخی صحنه‌های نسخهٔ سینمایی از نسخهٔ دیجیتال حذف شده‌اند

فیلم Doctor Sleep با نظرات تقریباً مثبت منتقدان همراه شد و فروشی ۷۰ میلیون دلاری در گیشه داشته است. ایوان مک گرگور در نقش دنی تورنس، ربکا فرگوسن در نقش رز د هت، زان مک‌ کلارنون در نقش کرو ددی، کایلی کوران، کارل لامبلی، الکس اسو، امیلی آلین لیند، شلی دووال، جاسلین داناهیو، جیکوب ترمبلی، کلیف کرتیس و بروس گرینوود، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Doctor Sleep حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. مایک فلناگان علاوه‌‌بر کارگردانی، نگارش فیلمنامه این فیلم را هم برعهده داشته است. همچنین چندی پیش سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR) در خبری اعلام کرد، پیش از اکران فیلم Doctor Sleep، ساخت یک دنباله برای این فیلم آغاز شده بود که مایک فلناگان کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. این فیلم قرار است Hallorann (هلورن) نام داشته باشد و شرکت فیلمسازی Intrepid Pictures وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد. فیلم Hallorann قرار است داستان دیک هلورن را دنبال کند که پیش از این شاهد حضور این شخصیت در هر دو فیلم The Shining و فیلم Doctor Sleep بودیم. در حال حاضر اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این فیلم در دسترس نیست، اما این فیلم می‌تواند یک فیلم پیش‌درآمد و درباره چگونگی به‌دست آوردن قدرتش باشد یا حتی این فیلم ممکن است یک دنباله نیز باشد. پیش از این اسکتمن کراترز در فیلم The Shining و کارل لامبلی در فیلم Doctor Sleep نقش دیک هلورن را بازی کرده بودند.

مایک فلناگان همچنین کارگردانی سریال جدید سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) با عنوان Midnight Mass (عشای ربانی نیمه‌شب) را برعهده خواهد داشت که سریال Midnight Mass در ۷ قسمت روی آنتن خواهد رفت. داستان این سریال در مورد جزیره‌ای دورافتاده است که ساکنین آن حوادث غیرعادی را تجربه می‌کنند و طالع ترسناکی در این جزیره وجود دارد. این اتفاقات رخ می‌دهند تا زمانی‌که کشیش جوانی به این شهر کوچک می‌رسد و داستان سروشکل جدیدی می‌گیرد. کارگردانی این سریال را مایک فلناگان بر عهده داشت و وی به‌همراه تروِر میسی، تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه نیز خواهند بود.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده