نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

فیلم Birds of Prey رسما رتبه‌بندی سنی بزرگسال را دریافت کرد

سرانجام انجمن سینمایی آمریکا به‌صورت رسمی اعلام کرد فیلم مورد انتظار Birds of Prey با درجهٔ سنی R روی پردهٔ سینما خواهد رفت.

شهریور ماه بود که اولین تیزر تریلر فیلم Birds of Prey and The Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (پرندگان شکاری و رهایی رؤیایی یک هارلی کویین) به‌صورت اختصاصی در سینماها نمایش داده و در ادامه توسط طرفداران فاش شد. مهر ماه نیز شرکت برادران وارنر اولین تریلر رسمی فیلم مورد انتظار از دنیای دی سی (DC) را منتشر کرد. ماه تیر امسال نیز که مارگو رابی در یک مصاحبه تأیید کرد که فیلم با درجه سنی بزرگسال (R) تولید و اکران می‌شود. اما بعدتر اعلام شد شرکت برادران وارنر هنوز تصمیمی در مورد درجهٔ سنی این فیلم نگرفته است و مشخص نبود که این فیلم با درجهٔ سنی PG-13 اکران می‌شود یا اینکه این فیلم قرار است راه فیلم Deadpool (دِدپول) را در پیش بگیرد و با درجهٔ سنی بزرگسال تولید و روی پرده‌ٔ سینما برود.

فیلم Birds of Prey

حال سرانجام انجمن سینمایی آمریکا (Motion Picture Association of America) به‌صورت رسمی اعلام کرد فیلم Birds of Prey با درجهٔ سنی بزرگسال روی پردهٔ سینما خواهد رفت و می‌شد از همان ابتدای معرفی این پروژه نیز حدس زد که در نهایت با فیلمی با محتوای بزرگسالانه طرف خواهیم بود. انجمن سینمایی آمریکا دلیل قرار دادن این فیلم را در ردهٔ فیلم‌های با محتوای بزرگسالانه اینگونه بیان کرد که موارد بسیاری از جمله خشونت بالا باعث شد تا فیلم رتبه‌بندی سنی R را دریافت کند. در طول سال‌های اخیر فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال با استقبال بسیار خوبی در گیشه مواجه شده‌اند. موفقیت فیلم Joker (جوکر) نیز اعتماد به‌نفس لازم را به وارنری‌ها داده است و باید دید در نهایت استقبال تماشاچیان از فیلم Birds of Prey در گیشه چگونه خواهد بود. در اولین تریلر این فیلم شاهد حوادث پس از فیلم Suicide Squad بودیم که زندگی مشترک هارلی کویین با جوکر به بن‌بست خورده و از هم جدا شده‌اند. حال هارلی کویین به‌دنبال سرگرم کردن خود است و در طول تریلر با بلک ماسک، ویکتور زَز و گروهش مواجه می‌شود و در ادامه شاهد آشنایی او با شخصیت‌های زن دیگری مثل هانترس، قناری سیاه، رنی مونتویا و کاساندرا کین هستیم.

موفقیت فیلم Joker اعتماد به‌نفس لازم را به وارنری‌ها داده است

در فیلم Birds of Prey که توسط شرکت برادران وارنر با اقتباس از برخی معروف‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای DC از جمله هارلی کویین، قناری سیاه و بلک ماسک ساخته خواهد شد، بازیگرانی چون مارگو رابی در نقش هارلی کویین، مری الیزابت وینستد، جرنی اسمالت-بل، رزی پرز، ایوان مک گرگور، الا جی بسکو، کریس مسینا، استیون ویلیامز، فرانسوا چاو، مت ویلیگ، درک ویلسون، الی وانگ، دانا لی و تالون رید حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. پس از فیلم Suicide Squad، مارگو رابی برای دومین‌بار است که نقش هارلی کویین را بازی کرده است. کاتی یان وظیفه کارگردانی و کریستینا هادسون، نویسنده فیلم Bumblebee (بامبل بی)، وظیفه نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

طبق اخبار منتشرشده پیشین، ویکتور زَز، دشمن درجه یک شخصیت محبوب بتمن نیز در این فیلم حضور خواهد داشت. کریس مسینا، بازیگر فیلم Argo (آرگو)، نقش شخصیت شرور ویکتور زَز را در فیلم جدید شرکت برادران وارنر ایفا خواهد کرد. ویکتور زَز یک شخصیت خیالی ابرشرور در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است که اغلب به عنوان دشمن درجه یک شخصیت ابرقهرمان بتمن از آن یاد می‌شود. این شخصیت توسط آلن گرانت خلق شد و طراح آن نورمن بریفوگل بود و برای اولین مرتبه در مجله شمارهٔ یک بتمن: سایه خفاش (۱۹۹۲) حضور پیدا کرد. ویکتور زَز قاتلی زنجیره‌ای است که معمولاً قربانیان خود را با بریدن گلوی آن‌ها توسط چاقو از پای درمی‌آورد و سپس برای هر قربانی به‌وسیلهٔ چاقو یک علامت شمارشی مشخص روی بدن خود حک می‌کند.

فیلم Birds of Prey برای اکران در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۰ (۱۸ بهمن ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. همچنین قرار است شاهد بازگشت هارلی کویین با بازی مارگو رابی، در فیلم The Suicide Squad به‌کارگردانی جیمز گان، نیز باشیم که این فیلم قرار است در تاریخ ۶ اوت ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ۱۴۰۰) اکران شود. همچنین در سال ۲۰۲۰ شاهد اکران فیلم Wonder Woman 1984 (زن شگفت‌ انگیز ۱۹۸۴)، دیگر فیلم دنیای DC در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ۱۳۹۹) نیز خواهیم بود.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده