نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

انیمیشن Frozen 2 رکورد هفته شکرگزاری را شکست؛ شروع فراتر از انتظار فیلم Knives Out

انیمیشن Frozen 2 توانست طبق انتظار فروش هفته روز شکرگزاری را بشکند و همچنین فیلم Knives Out شروعی بسیار خوب و فراتر از انتظار را در گیشه داشته است.

از اوایل این ماه اکران جهانی انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2) با افتتاحیه‌ ۱۳۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی و بیش از ۳۵۰ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان، آغاز شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این انیمیشن سینمایی و موزیکال به رکوردشکنی خود در گیشه ادامه می‌دهد. دنباله انیمیشن Frozen (فروزن) در هفته روز شکرگزاری موفق شد در سه روز پایان هفته ۸۵.۲ میلیون دلار و در طول ۵ روز بیش از ۱۲۳.۷ میلیون دلار فروش کند. بدین ترتیب، انیمیشن Frozen 2 موفق شد تا رکورد هفته شکرگزاری که تا پیش از این در اختیار فیلم The Hunger Games: Catching Fire (هانگر گیمز: اشتعال) با فروش ۱۰۹ میلیون دلار در پنج روز (از روز چهارشنبه تا پایان یکشنبه) بود، را بشکند. همچنین این انیمیشن سینمایی مانند دنباله فیلم The Hunger Games (هانگر گیمز) یک هفته قبل از روز شکرگزاری اکران شده بود.

مجموع فروش انیمیشن Frozen 2 تا پایان دومین هفته اکران به بیش از ۲۸۷.۵ میلیون دلار افزایش پیدا کرده و این اثر در آستانه رسیدن به فروش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی است. همچنین دنباله انیمیشن Frozen حدود ۱۶۴ میلیون دلار در دیگر در دیگر کشورهای جهان فروش کرد تا مجموع فروش جهانی این انیمیشن به ۴۵۱ میلیون دلار افزایش پیدا کند و مجموع فروش آن در ۱۲ روز اول اکران نیز تا ۷۳۹ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است و به‌نظر می‌رسد به زودی انیمیشن فروزن 2 قرار است فروش یک میلیاردی خود را جشن بگیرد که در این صورت به ششمین فیلم یک میلیاردی والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ تبدیل خواهد شد.

فیلم Knives Out

همچنین در این هفته شاهد شروع اکران فیلم Knives Out (چاقوها بیرون) با بازی دنیل کریگ و کریس ایوانز، از روز چهارشنبه نیز بودیم که این فیلم معمایی و جنایی توانست بسیار بهتر از انتظارات ظاهر شود. این فیلم در سه روز پایان هفته و در ۳۳۹۱ سالن سینما حدود ۲۷ میلیون دلار در گیشه فروش کرد که با احتساب فروش از روز چهارشنبه و در مجموع پنج روز اول اکران، جدیدترین اثر رایان جانسون حدود ۴۱.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده است. پیش از این پیش بینی می‌شد که این فیلم حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار در پنج روز اول اکران فروش کند و حال فیلم Knives Out نزدیک به دو برابر بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. بودجه ساخت فیلم نیز ۴۰ میلیون دلار بوده است. فیلم Knives Out حدود ۲۸.۳ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان نیز فروش کرده تا در اولین هفته اکرانش فروش ۷۰ میلیون دلاری را تجربه کند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده