نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۵

گزارش فروش سینمای ایران؛ بازگشت خانه پدری

در گزارش فروش این هفته‌ی سینمای ایران، از صدرنشینی مطرب با اختلافی چشمگیر و بازگشت خانه پدری به سالن‌ها گفته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

به نظر می‌رسد فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی از ماموریت «نجات دادن بخش تجاری سینمای ایران» سربلند بیرون آمده است؛ یا حداقل تاکنون چنین به نظر می‌رسد. این فیلم ایرانی در سومین هفته اکرانش پس از مدت‌ها سینمای ایران را با فروش هفتگی‌ای مانند ۳ میلیارد تومان روبه‌رو کرده است. چنین فروش بالایی برای «مطرب» منجر به حکمرانی این فیلم ایرانی در گیشه شده است. فیلم سینمایی «مطرب» در سومین هفته اکران ۱۶۸ سینما در اختیار داشت. «مطرب» در این هفته سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان فروخت. این رقم از مجموع فروش سه هفته‌ای فیلم دوم جدول بیشتر است. فیلم سینمایی «مطرب» با فروش این هفته به مجموع درآمد ۱۲ میلیارد و ۶۱۳ میلیون تومان دست پیدا کرد. در صورتی که تا پیش از جشنواره و پس از آن دیگر فیلم‌های کمدی آماده اکران از راه نرسند، «مطرب» شانس مناسبی برای دستیابی به فروش بالا در سال جاری خواهد داشت.

هزارتو

رده دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن است. این فیلم ایرانی در سومین هفته اکران خود ۱۴۲ سینما در اختیار داشت. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» در این هفته یک میلیارد و ۷۴ میلیون تومان فروخت. مجموع فروش این فیلم ایرانی حالا به ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است. سومین فیلم پرفروش هفته گذشته «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر است. این فیلم ایرانی برای سومین هفته روی پرده رفت. «منطقه پرواز ممنوع» پس از نمایش در ۱۲۸ سینما به فروش ۳۹۴ میلیون تومان دست پیدا کرد. مجموع درآمد فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» ۸۱۵ میلیون تومان است. این فیلم ایرانی نیز مانند دیگر فیلم‌های جدول فاصله چشمگیری با صدرنشین گیشه دارد. فیلم سینمایی «هزارتو» ساخته امیرحسین ترابی در رتبه چهارم این هفته قرار دارد. این فیلم ایرانی در پنجمین هفته اکران ۱۰۶ سینما در اختیار داشت. ساخته امیرحسین ترابی در این هفته ۳۷۱ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «هزارتو» حالا به مجموع درآمد ۴ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان دست پیدا کرده است. پنجمین فیلم این هفته، فیلمِ تازه از توقیفِ چندباره بازگشته‌ی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری است. فیلم سینمایی «خانه پدری» در هفته گذشته تنها ۱۵ سینما داشت و همین ۱۵ سینما برای ساخته‌ی کیانوش عیاری کافی بودند تا این فیلم به پنجمین فیلم پرفروش هفته تبدیل شود. فیلم سینمایی «خانه پدری» در این هفته ۳۶۰ میلیون تومان فروخت. مجموع فروش فیلم سینمایی «خانه پدری» حالا به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان رسیده است. در ادامه به مرور آمار ده فیلم پرفروش هفته گذشته پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع فروش
۱مطرب۳۱۶۸۳,۵۶۰,۹۶۷,۰۰۰۱۲,۶۱۳,۲۴۱,۰۰۰
۲چشم و گوش بسته۳۱۴۲۱,۰۷۴,۰۰۶,۰۰۰۳,۱۷۰,۰۰۲,۰۰۰
۳منطقه پرواز ممنوع۳۱۲۸۳۹۴,۳۲۷,۰۰۰۸۱۵,۰۷۵,۰۰۰
۴هزارتو۵۱۰۶۳۷۱,۵۹۶,۰۰۰۴,۴۰۶,۸۱۰,۰۰۰
۵خانه پدری۵۱۵۳۶۰,۲۱۰,۰۰۰۱,۲۶۷,۲۶۹,۰۰۰
۶بنیامین۳۱۱۱۱۶۹,۶۳۵,۰۰۰۴۰۰,۵۸۸,۰۰۰
۷سمفونی نهم۳۷۰۱۶۶,۱۹۰,۰۰۰۴۹۱,۰۸۲,۰۰۰
۸ماجرای نیمروز ۲: رد خون۹۷۷۱۶۲,۷۱۲,۰۰۰۵,۸۵۰,۷۹۴,۰۰۰
۹تورنادو۳۱۰۲۱۰۱,۱۶۸,۰۰۰۳۳۸,۰۰۴,۰۰۰
۱۰مسخره باز۷۳۳۸۱,۹۹۲,۰۰۰۳,۲۰۵,۳۱۳,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده