نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

شروع طوفانی انیمیشن Frozen 2 در گیشه

سرانجام انیمیشن Frozen 2 روی پرده‌های سینما رفت و در سه روز اول اکران خود توانست فروشی بسیار خوب را در این آخر هفته ثبت کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2) شروع طوفانی را در گیشه داشته است. دنباله انیمیشن Frozen (فروزن) توانست در سه روز اول اکران خود حدود ۱۲۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند تا ضمن صدرنشینی در گیشه، یکی از بهترین افتتاحیه‌های ماه نوامبر و سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص دهد. همچنین پس از انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) با افتتاحیه ۱۸۲.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸، انیمیشن Finding Dory (در جستجوی دوری) با افتتاحیه ۱۳۵.۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶، این انیمیشن سینمایی و موزیکال که در ۴۴۰۰ سالن سینما نمایش داده شده، توانست سومین افتتاحیه برتر یک انیمیشن سینمایی را نیز به خود اختصاص دهد و همچنین انیمیشن Frozen 2 رکورد افتتاحیه انیمیشن‌های تولید شده استودیوی انیمیشن‌سازی والت دیزنی را نیز شکسته است.

Frozen 2

علاوه‌بر این، انیمیشن Frozen 2 حدود ۲۲۳ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده تا در اولین هفته اکرانش ۳۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند که این بدان معنا است که دنباله انیمیشن Frozen توانسته رکورد بهترین روز و هفته اکران جهانی یک انیمیشن سینمایی در تاریخ را بشکند. بدین ترتیب به‌نظر نمی‌رسد که این انیمیشن سینمایی کار سختی را برای یک میلیاردی شدن و تبدیل به ششمین فیلم یک میلیاردی والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ داشته باشد. همچنین انیمیشن Frozen در سال ۲۰۱۳ در پنج روز اول اکرانش ۹۳ میلیون دلار فروش کرده بود و دنباله آن عملکرد بسیار بهتری را داشته است. این انیمیشن در نهایت ۱.۳ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد و به پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شد. همچنین انیمیشن Frozen 2 سینمااسکور A- را از تماشاگران دریافت کرده که در یک مقایسه، قسمت اول سینمااسکور A+ را دریافت کرده بود.

جاش گد، کریستن بل، آیدینا منزل، جاناتان گروف، ایوان ریچل وود، استرلینگ کی براون، آلفرد مولینا، مارتا پلیمپتن، جیسون ریتر، سانتینو فونتانا، کیران هایندز و ریچل متیوز، از جمله صداپیشگانی هستند که در انیمیشن Frozen 2 حضور دارند و صداپیشگی شخصیت‌های این قسمت را بر عهده داشته‌اند. مانند قسمت اول، جنیفر لی و کریس باک، کارگردانی انیمیشن فروزن 2 را بر عهده دارند. 


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده