نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۴

جی جی آبرامز از تفاوت‌های کار روی قسمت‌های هفتم و نهم جنگ ستارگان می‌گوید

کارگردان آخرین قسمت از سه‌گانه‌ی سوم جنگ ستارگان از آزادی عمل بیشتر خود در زمان تولید این فیلم صحبت کرده است.

سومین سه‌گانه‌ی جنگ ستارگان (Star Wars) در سال ۲۰۱۵ با فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) به پرده‌ی سینماها آمد؛ فیلمی که جی جی آبرامز کارگردانی آن را برعهده داشت و با استقبال خوبی هم از طرف علاقمندان این مجموعه‌ی لوکاس فیلم مواجه شد. اکنون آبرامز که کارگردانی نسخه‌ی آخر این سه‌گانه را هم برعهده داشته است، از تفاوت‌های کار روی آن با قسمت هفتم می‌گوید.

درحالی‌که در ابتدا قرار بود کالین ترورو کارگردانی قسمت نهم جنگ ستارگان را برعهده داشته باشد، در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد و شرکت والت دیزنی باز هم به‌سراغ آبرامز رفت تا با کمک او پایانی مناسب برای سه‌گانه‌ی فعلی آماده کند و آبرامز هم به‌تازگی در مورد تفاوت‌های تولید قسمت‌های هفتم و نهم صحبت کرده است:

من در زمان کارگردانی اپیزود نهم حالتی آزادانه‌تر از قبل داشتم. در دوران تولید اپیزود هفتم، سعی داشتم در مسیری حرکت کنم که فکر می‌کردم برای حال و هوای جنگ ستارگان مناسب‌تر است؛ مسیری که از نظر اتمسفر و شکل و شمایل بصری و لوکیشن‌های مختلف وفاداری زیادی به این مجموعه داشت. هرچند در ساخت اپیزود نهم هم چنین مسیری را دنبال کرده‌ام، ولی این‌بار به‌سراغ کارهای جدیدی رفته‌ام که در زمان کارگردانی نسخه‌ی قبلی جرئت انجام آن‌ها را نداشتم.

این صحبت‌ها می‌تواند تا حدودی یادآور اپیزود هشتم یعنی جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) به کارگردانی رایان جانسون باشد؛ فیلمی که سر و صدای فراوانی به‌دنبال داشت و موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرد:

رایان با ساخت این فیلم به من یادآوری کرد که چرا به‌سراغ تولید چنین فیلم‌هایی می‌رویم؛ فیلم‌هایی که باید با آن‌ها کارهایی را انجام دهیم که پیش از این سابقه نداشته‌اند، نه اینکه فقط به تکرار مکررات بپردازیم. نمی‌خواهم بگویم که در زمان ساخت اپیزود هفتم محدودیت یا فشاری را تحمل می‌کردم، ولی این حس را داشتم که باید چیزی تولید کنم که با حال و هوای سه‌گانه‌ی اصلی در یک راستا باشد. ولی اکنون با اپیزود نهم به‌سمت چیزهای جدیدی رفته‌ام.

فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) با بازی دیزی ریدلی، اسکار آیزاک، جان بویگا و آدام درایور در تاریخ ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) اکران خواهد شد؛ فیلمی که پیش‌فروش بلیت‌های آن دو برابر Avengers: Endgame بوده است. از طرف دیگر هم بعد از مدت‌ها شاهد عرضه‌ی یکی از معدود بازی‌های جنگ ستارگان در این سال‌ها هستیم که تمام تمرکز خود را روی حالت تک‌نفره‌ی داستانی گذاشته است، بازی Star Wars Jedi: Fallen Order محصول استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment) که با بازخوردهای خوبی هم مواجه شده است.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده