نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

ساموئل ال جکسون به سخنان مارتین اسکورسیزی درباره دنیای سینمایی مارول واکنش نشان داد

پیرو دیدگاه مارتین اسکورسیزی درباره‌ی جهان سینمایی مارول، ساموئل ال جکسون دیدگاه خود را با بلاگ ورایتی به‌اشتراک گذاشته است.

چندی پیش مارتین اسکورسیزی در جریان مصاحبه‌ی خود پیرامون اثر جدیدش The Irishman با مجله‌ی امپایر، نظرات جالب و قابل بحثی را مطرح کرد. در صحبت‌های کم‌وبیش انتقادآمیز اسکورسیزی از دنیاسازی سینمایی مارول چنین مطلبی را پیش‌تر خواندیم:

فیلم‌های مارول را نمی‌بینم. باید بگویم که سعی کردم اما نتوانستم. این سینما نیست. صادقانه بخواهم بگویم، تنها چیزی که در این مورد به ذهنم می‌رسد، با توجه به ساخت خوب این فیلم‌ها و بازیگرانی که بهترین نمایش خود را تحت این شرایط دارند، پارک‌های تفریحی است. این سینمایی نیست که انسان‌ها بتوانند پیامی احساسی و تجربه‌ای روانشناختی را به انسانی دیگر منتقل کنند.

دیدگاه‌های اسکورسیزی بدون ذره‌ای تعجب و غافلگیری، این روزها به‌نقل بحث فیلم‌بازها و دنبال‌کنندگان هنر هفتم تبدیل شده است؛ به‌هرحال انتقاد سازنده‌ی شاهکاری همچون راننده‌ی تاکسی (Taxi Driver) از دنیای سینمایی شدیدا پرمخاطب مارول که بخش عظیمی از فرهنگ عامه‌ی دنبال‌کنندگان سرگرمی ۱۰ سال گذشته را شکل داده و طی این سال‌ها تحسین منتقدان و مخاطبان را هم از آن خود کرده، واقعا قابل بحث، قابل توجه و قابل تامل است و به‌همین دلیل هم هست که نظر مارتین اسکورسیزی، واکنش فعالان هنر هفتم همچون جیمز گان را در پی داشته است. حالا و در جریان آخرین اخبار سینما و تلوزیون، واکنش ساموئل ال جکسون، این بازیگر کارکشته و دوست‌داشتنی را داریم که دیدگاه خود پیرامون نظرات اخیر مارتین اسکورسیزی را با بلاگ معتبر ورایتی به‌اشتراک گذاشته است. در صحبت‌های ال جکسون چنین می‌خوانیم:

صحبت‌های اسکورسیزی مثل این است که بگوییم باگز بانی (Bugs Bunny) اصلا بامزه و سرگرم‌کننده نیست! هر فیلمی که ساخته می‌شود، یک فیلم است و فیلم‌های او هم مورد پسند همه‌ی افراد نیست. هر شخصی، نظری دارد و از نظر من هم دیدگاه اسکورسیزی مشکلی ندارد و قرار هم نیست جلوی فیلم‌سازی کسی را بگیرد.

ساموئل ال جکسون

ال جکسون که طی ۱۰ سال گذشته با نقش‌آفرینی کاراکتر نیک فیوری در دنیای سینمایی مارول خوش‌درخشیده و این اواخر نیز فیلم‌های مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home) اونجرز: پایان بازی (Avengers: Endgame) و کاپیتان مارول (Captain Marvel)‌ با بازی او در قالب فیلم‌های جهان سینمایی مارول روی پرده‌ی نقره‌ای رفته، نظرش را بدین شکل که مطالعه کردیم، پیرامون دیدگاه‌های اسکورسیزی مطرح کرده و در روزهای آتی هم احتمالا باید منتظر واکنش‌های بیشتر درباره‌ی صحبت‌های بحث‌برانگیز اسکورسیزی باشیم.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده