نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵

ناراحتی جیمز گان از سخنان مارتین اسکورسیزی در مورد فیلم‌های مارول

جیمز گان، کارگردان دو قسمت ابتدایی مجموعهٔ «نگهبانان کهکشان» و البته فیلم جدید این مجموعه، از اینکه اسکورسیزی بدون تماشای فیلم‌های مارول دست به قضاوت زده، دلخور شده است.

جیمز گان، کارگردان دو قسمت ابتدایی مجموعهٔ «نگهبانان کهکشان»، در توییتی راجع به انتقادات مارتین اسکورسیزی در مورد فیلم‌های مارول گفت که از این موضوع ناراحت شده است.

مارتین اسکورسیزی، کارگردان شهیر سینمای هالیوود، در رابطه با پخش فیلم جدید خود با عنوان The Irishman (ایرلندی) از سرویس استریم نتفلیکس (Netflixمصاحبه‌ای با مجلهٔ معتبر سینمایی امپایر داشت و در بخشی از همین مصاحبه به انتقاد از فیلم‌های مارول پرداخت و همین سخنان کوتاه وی سروصدای زیادی را در میان طرفداران دنیای سینمایی مارول و البته سازندگان این فیلم‌ها ایجاد کرده است و اولین شخصی که به‌ سخنان اسکورسیزی واکنش نشان داد، جیمز گان، کارگردان بااستعداد سینمای هالیوود است. جیمز گان از این موضوع ناراحت شده است که مارتین اسکورسیزی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را جزوی از سینمای واقعی نمی‌داند و آنان را با پارک‌های تفریحی مقایسه کرده است. توییت گان را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

مارتین اسکورسیزی یکی از پنج فیلمساز زنده مورد علاقه من است. آن هنگام که مردم بدون تماشای فیلم The Last Temptation of Christ (آخرین وسوسه مسیح)، این فیلم را مورد انتقاد قرار دادند، بسیار آشفته و عصبی شدم؛ اکنون نیز دلخور و ناراحتم از اینکه وی در مورد فیلم‌های من چنین دیدگاهی دارد. این را هم بگویم که همیشه دوست‌دار اسکورسیزی خواهم بود و سپاسگزار وی برای هدایای وی به سینما بوده‌ام و بی‌صبرانه نیز منتظر تماشای فیلم The Irishman هستم.

Deniro-Scorsese

مارتین اسکورسیزی در مورد فیلم‌های مارول چنین گفته بود:

فیلم‌های مارول را نمی‌بینم. باید بگویم که سعی کردم، اما نتوانستم. این سینما نیست. صادقانه بخواهم بگویم، تنها چیزی که در این مورد به ذهنم می‌رسد، با توجه به ساخت خوب این فیلم‌ها و بازیگرانی که بهترین نمایش خود را تحت این شرایط دارند، پارک‌های تفریحی است. این سینمایی نیست که انسان‌ها بتوانند پیامی احساسی و تجربه‌ای روانشناختی را به انسانی دیگر منتقل کنند.

اینکه کارگردانی بزرگی چون مارتین اسکورسیزی بدون تماشای فیلمی چنین نظری بدهد کمی عجیب و البته بعید است و شاید منظور این کارگردان از این حرف این بوده که دنبال‌کنندهٔ آثار مارول نیست. در هر صورت شخص اسکورسیزی خود بهتر می‌تواند به این سؤال پاسخ بدهد؛ البته اگر این توییت جیمز گان برای وی اهمیت داشته باشد.

آن هنگام که مردم بدون تماشای فیلم The Last Temptation of Christ، این فیلم را مورد انتقاد قرار دادند، بسیار آشفته و عصبی شدم. اکنون نیز دلخور و ناراحتم از اینکه وی در مورد فیلم‌های من چنین دیدگاهی دارد

تابستان سال گذشته بود که جیمز گان، کارگردان دو قسمت مجموعهٔ Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، از سمت کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 (نگهبانان کهکشان نسخه ۳) اخراج و مدتی بعد نیز مراحل پیش از تولید این فیلم تا یافتن یک کارگردان مناسب متوقف شد. با این حال، پس از ماه‌ها سکوت خبری سرانجام شرکت والت دیزنی (Walt Disney) از استخدام دوباره گان برای کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 خبر داد تا تلاش چند ماهه طرفداران و بازیگران فیلم برای بازگشت این کارگردان محبوب نتیجه دهد. با این حال، گان وظیفه کارگردانی فیلم The Suicide Squad (جوخه انتحار) را نیز بر عهده گرفته و تا پس از اتمام ساخت این فیلم، به دنیای سینمایی مارول بازنمی‌گردد و البته هنوز تاریخ اکران قسمت سوم این مجموعهٔ محبوب علمی-تخیلی نیز اعلام نشده است.

گفتنی است مراحل فیلمبرداری فیلم The Suicide Squad جیمز گان از چندی پیش آغاز شده است. مارگو رابی، جای کورتنی، وایولا دیویس، جوئل کینامن، ادریس البا، جان سینا، دیوید دستمالچیان، دنیلا ملکیور، فلولا بورگ، ناتان فیلیون، تایکا وایتیتی، مایکل روکر، استیو ایجی، پیتر کاپالدی، استورم رید، پیت دیویدسون، واکین کوسیو، شان گان، جنیفر هالند، میلینگ ان‌جی، خوان دیه‌گو بوتو، آلیس براگا، جولیو رویز و تیناش کجاس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Suicide Squad حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. در حال حاضر بازگشت رابی در نقش هارلی کویین، کینامن در نقش ریک فلگ، کورتنی در نقش کاپیتان بومرنگ و دیویس در نقش آماندا والر تأیید شده، اما نقش دیگر بازیگران قسمت جدید فیلم Suicide Squad تأیید و اعلام نشده است.

فیلم The Suicide Squad برای اکران در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده