نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

نگارش فیلمنامه Guardians of the Galaxy Vol. 3 یک سال وقت برده است

جیمز گان، کارگردان دو قسمت ابتدایی مجموعهٔ «نگهبانان کهکشان» و البته فیلم جدید این مجموعه، گفت که نگارش فیلمنامه قسمت سوم یک سال به طول انجامیده است.

تابستان سال گذشته بود که جیمز گان، کارگردان دو قسمت مجموعهٔ Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، از سمت کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 (نگهبانان کهکشان نسخه ۳) اخراج و مدتی بعد نیز مراحل پیش از تولید این فیلم تا یافتن یک کارگردان مناسب متوقف شد. با این حال، پس از ماه‌ها سکوت خبری سرانجام شرکت والت دیزنی (Walt Disney) از استخدام دوباره گان برای کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 خبر داد تا تلاش چند ماهه طرفداران و بازیگران فیلم برای بازگشت این کارگردان محبوب نتیجه دهد. با این حال، گان وظیفه کارگردانی فیلم The Suicide Squad (جوخه انتحار) را نیز بر عهده گرفته و تا پس از اتمام ساخت این فیلم، به دنیای سینمایی مارول بازنمی‌گردد و البته هنوز تاریخ اکران قسمت سوم این مجموعهٔ محبوب علمی تخیلی نیز اعلام نشده است. جیمز گان به‌تازگی در مورد فیلمنامه قسمت سوم مجموعهٔ «نگهبانان کهکشان» گفت که وی بیش از یک سال پای نگارش فیلمنامه بوده است و حال باید منتظر ماند و دید همچون دو قسمت ابتدایی، قسمت جدید نیز نظر منتقدان و تماشاچیان را جلب خواهد کرد یا خیر.

فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) در سال ۲۰۱۴ روی پرده‌ٔ سینما رفت و این اثر تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول شد. این فیلم توانست بیش از ۷۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. قسمت دوم فیلم محبوب Guardians of the Galaxy در ابتدا و در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۱۷ (۲۱ فروردین‌ ماه ۱۳۹۶) در توکیو روی پردهٔ سینما رفت و متعاقب آن در تاریخ ۵ می (۱۵ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۶) در ایالات متحده آمریکا اکران شد. همچون قسمت اول این اثر، فیلم جدید نیز با بازخورد بسیار خوب منتقدان و تماشاچیان همراه بود. فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 به خوبی توانست بودجه‌ٔ سنگین ۲۰۰ میلیون دلاری خود را جبران کند و در گیشه به فروش بسیار خوب ۸۶۳ میلیون دلاری رسید. از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کردند می‌توان به کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، مایکل روکر و کارن گیلان اشاره کرد.

James Gunn in Guardians Of The Galaxy

هنوز تا شروع مراحل فیلمبرداری فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 زمان زیادی باقی مانده است؛ با این حال می‌دانیم قرار است شخصیت آدام وارلاک در قسمت سوم حضور داشته باشد و این فیلم در واقع اولین فیلم شخصیت آدام وارلاک در دنیای سینمایی مارول خواهد بود. پیش‌تر جیمز گان در صحبت‌های خود از حضور این شخصیت در فیلم جدید این مجموعه سخن گفته بود و در انتهای قسمت دوم نیز پس از تیتراژ پایانی، اشاره‌ای به آدام وارلاک شد. همچنین به احتمال فراوان شخصیت ثور نیز در قسمت سوم حضور خواهد داشت؛ در انتهای فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) دیدیم که ثور فرمانروایی سرزمین خود را به والکری داد و خود همراه نگهبانان کهکشان شد. همچنین جیمز گان گفت که فیلم بعدی شخصیت ثور، یعنی فیلم Thor: Love and Thunder (ثور: لاو و تاندر)، پیش از قسمت سوم «نگهبانان کهکشان» ساخته و اکران خواهد شد و همین موضوع جایگاه ثور را در فیلم جدید این مجموعه زیر سؤال می‌برد. فیلم Thor: Love and Thunder به‌کارگردانی تایکا وایتیتی، برای اکران در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. کریس همسورث در نقش ثور، ناتالی پورتمن در نقش جین فاستر (مایتی ثور) و تسا تامپسون در نقش والکری، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

فیلمبرداری و تولید فیلم The Suicide Squad قرار است از پاییز ۲۰۱۹ آغاز شود که شده است و پیش‌بینی می‌شود که همزمان با آن، مارول مراحل پیش تولید فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 را آغاز کند

طبق خبری که چندی پیش سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR) از وضعیت‌ فیلم‌های آینده دنیای سینمایی مارول پس از اکران فیلم Avengers: Endgame منتشر کرده بود، فیلمبرداری و تولید فیلم Black Widow (بلک ویدو) و فیلم The Eternals (اترنالز) قرار است در طول سال ۲۰۱۹ انجام شود و فیلمبرداری و تولید فیلم Shang-Chi (شانگ چی) نیز پس از پایان فیلمبرداری و ساخت فیلم The Eternals آغاز خواهد شد. در ادامه هالیوود ریپورتر اعلام کرد که فیلمبرداری و تولید فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 نیز برای آغاز در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. فیلمبرداری و تولید فیلم The Suicide Squad نیز قرار است از پاییز ۲۰۱۹ آغاز شود که شده است و پیش‌بینی می‌شود که همزمان با آن، مارول مراحل پیش تولید فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 را آغاز کند.

همان طور که مستحضرید، جیمز گان، کارگردان قسمت جدید فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) خواهد بود و پس از پایان این پروژه سراغ ساخت فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 خواهد رفت؛ مراحل فیلمبرداری فیلم جدید جیمز گان از چند روز پیش آغاز شده است. مارگو رابی، جای کورتنی، وایولا دیویس، جوئل کینامن، ادریس البا، جان سینا، دیوید دستمالچیان، دنیلا ملکیور، فلولا بورگ، ناتان فیلیون، تایکا وایتیتی، مایکل روکر، استیو ایجی، پیتر کاپالدی، استورم رید، پیت دیویدسون، واکین کوسیو، شان گان، جنیفر هالند، میلینگ ان‌جی، خوان دیه‌گو بوتو، آلیس براگا، جولیو رویز و تیناش کجاس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Suicide Squad حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. در حال حاضر بازگشت رابی در نقش هارلی کویین، کینامن در نقش ریک فلگ، کورتنی در نقش کاپیتان بومرنگ و دیویس در نقش آماندا والر تأیید شده، اما نقش دیگر بازیگران قسمت جدید فیلم Suicide Squad تأیید و اعلام نشده است.

فیلم The Suicide Squad برای اکران در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده