نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

ام نایت شیامالان دو فیلم دیگر برای یونیورسال پیکچرز کارگردانی می‌کند

ام نایت شیامالان با تولید دو فیلم اوریجینال دیگر به همکاری خود با یونیورسال ادامه می‌دهد که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ اکران خواهند شد.

در میان کارگردان‌های مطرح سینما، شاید کمتر کسی کارنامه‌ای مشابه ام نایت شیامالان داشته باشد؛ کارگردانی که هم فیلم‌های بسیار بی‌کیفیت و سطح پایینی را از او شاهد بوده‌ایم و هم آثاری جذاب و خوش‌ساخت. او که در سال‌های اخیر همکاری‌های متعددی با یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) داشته، طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون قرار است باز هم به تولید آثار دیگری برای این شرکت بپردازد.

این همکاری در قالب دو فیلم اوریجینال مهیج و پُر از تعلیق خواهد بود که هرچند اطلاعات خاصی از آن‌ها منتشر نشده، ولی تاریخ اکران هر دو اعلام شده است: ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ (۸ اسفند ۱۳۹۹) و ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱). پیتر کریمر، رئیس یونیورسال در این مورد می‌گوید:

ام نایت شیامالان همچنان به تولید آثار مهیج خود ادامه می‌دهد؛ داستان‌های اوریجینال و تازه‌ای که مخاطبان را در سراسر جهان مقابل پرده‌ی سینما میخکوب می‌کنند.

در صنعت سینما کسی را مشابه او نداریم؛ فیلم‌سازی حرفه‌ای که از تمام قدرت خود برای تولید آثار جذابش استفاده می‌کند و افتخار این را داریم که باز هم به همکاری با او بپردازیم و دو پروژه‌ی فوق‌العاده‌ی دیگر را از او شاهد باشیم.

شیامالان و یونیورسال پیش از این در ساخت فیلم‌هایی چون Split، The Visit و Glass با یکدیگر همکاری کرده بودند و حال باید دید پروژه‌های جدید آن‌ها به چه سمت و سویی می‌رود. شیامالان هم در همین ارتباط گفته است:

استودیوهای فیلم‌سازی درجه‌یکی وجود دارند، ولی یونیورسال شرکت‌ای است که بیشترین تلاش ممکن را برای تولید آثار اوریجینال و جدید به‌کار می‌برد و آن‌ها در جذب مخاطب برای تماشای این‌گونه فیلم‌های داستانی جدید و غیرمنتظره، بهترین شرکت موجود هستند؛ فیلم‌هایی که اعتقاد دارم وجود آن‌ها برای ادامه‌ی حیات سینما ضروری است.

مقاله‌های مرتبط:

این کارگردان هندی-آمریکایی تا امروز توانسته است تماشاگران زیادی را جذب آثار مختلف خود کند و فیلم‌های او تا این لحظه ۳.۳ میلیارد دلار فروش داشته‌اند. برای مثال فیلم Glass به‌عنوان آخرین نسخه‌ی سه‌گانه‌ی شیامالان (که با عنوان سه‌گانه‌ی Eastrail 177 هم شناخته می‌شود) در زمان اکران توانست رتبه‌ی اول جدول فروش را نصیب خود کند و درنهایت هم به فروشی در حدود ۲۵۰ میلیون دلار برسد که شاید در مقایسه با خیلی از فیلم‌های هالیوودی رقم بالایی هم نباشد ولی وقتی در نظر بگیریم که بودجه‌ی فیلم تنها ۲۰ میلیون دلار بوده است، متوجه سود بالای آن می‌شویم. یا فیلم Split که با بودجه‌ای در حد ۹ میلیون دلار، به فروش ۲۸۰ میلیون دلاری رسید و همچنین The Visit که با بودجه‌ی بسیار پایین ۵ میلیون دلاری، فروشی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار به همراه داشت. به عبارت دیگر، سه فیلم اخیر شیامالان در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروختند، در حالی‌که برای تولید آن‌ها تنها در حدود ۳۵ میلیون دلار خرج شده بود و همین قضیه باعث می‌شود سرمایه‌گذاری روی آثار این کارگردان برای شرکت‌هایی چون یونیورسال خیلی هم سخت نباشد.

شیامالان درکنار تولید این دو پروژه‌ی جدید، این روزها منتظر نمایش سریال Servant است؛ یک تریلر روان‌شناختی که در ۱۰ قسمت نیم‌ساعته تولید شده است و شیامالان علاوه‌بر اینکه یکی از تهیه‌کنندگان آن برای سرویس استریم +Apple TV بوده، کارگردانی دو قسمت از آن (از جمله قسمت اول) را هم برعهده داشته است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده