نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

تاریخ پخش فصل پنجم سریال Outlander اعلام شد

شبکه Starz اخیرا به‌طور رسمی تاریخ آغاز پخش سریال غریبه (Outlander) را اعلام کرد که قرار است بعد از یک انتظار طولانی مدت، ماه فوریه سال ۲۰۲۰ به روی آنتن برود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سایت خبری ددلاین در گزارش جدید خود اعلام کرد که شبکه Starz به‌طور رسمی تاریخ آغاز پخش فصل پنجم سریال Outlander (غریبه) را یکشنبه، ۱۶ فوریه ۲۰۲۰ (۲۷ بهمن ۱۳۹۸) اعلام کرد. می‌توان گفت که طرفداران برای تماشای فصل جدید باید مدت زمان زیادی را تحمل کنند؛ آن هم باتوجه‌به اینکه آخرین قسمت این مجموعه تلویزیونی در ماه ژانویه سال جاری روی آنتن رفت. البته در بهترین حالت می‌توان اینگونه به ماجرا نگاه کرد که طرفداران حداقل یک تاریخ قطعی و رسمی دارند که می‌توانند متتظر رسیدن آن باشند.

علاوه‌بر این، لازم به ذکر است که سریال غریبه قرار است در مراسم کامیک کان سال ۲۰۱۹ که در شهر نیویورک برگزار می‌شود، یک پنل اختصاصی داشته باشد و برنامه‌های مخصوص به خود را اجرا کند. فصل چهارم سریال غریبه همچنان داستان دکتری به نام کلیر فریزر (با بازی کترینا بلف) را نقل می‌کند که به قرن بیستم تعلق دارد و در زمان سفر کرده است. او به همراه همسر کوه‌نشین خود یعنی جیمی فریزر (با بازی سم هیوین) که به قرن هجدهم تعلق دارند، تلاش می‌کنند تا در آمریکای استعماری، یک خانه برای خود درست کنند.

بعد از اینکه کلیر و جیمی زندگی خود را در یک محوطه خشن و خطرناک در کارولینای شمالی درکنار یکدیگر می‌سازند، مجبور می‌شوند تا در مورد وفاداری نسبت به حاکم فعلی انگلیسی مذاکره کنند؛ البته با وجود اینکه کلیر در رابطه با انقلابی که قرار است در آینده‌ای نزدیک در آمریکا رخ بدهد، خبر دارد. در طی همین مسیر، فریزرها در طول زندگی خود با یک دزد دریایی و قاچاقچی شرور به نام استیفن بانت (با بازی اد اسپیلیرز) در یک ملاقات سرنوشت‌ساز برخورد می‌کنند؛ همین ملاقات باعث می‌شود که تا خانواده فریزر تا مدت‌ها مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.

Outlander

درست در همین حین، در قرن بیستم، همه چیز بین بریانا رندال (با بازی سوفی اسکلتون) که دختر کلیر و جیمی محسوب می‌شود و همچنین راجر ویک فیلد (با بازی ریچارد رنکین)، پیچیده می‌شود و مشکلاتی بین آن‌ها به وجود می‌آید. راجر ویک فیلد همان مورخی بود که به کلیر کمک کرد تا در گذشته به‌دنبال جیمی بگردد. اما حالا راجر و برایانا به‌دنبال این هستند تا مدارکی را پیدا کنند که نشان دهد پدر و مادر برایانا در قرن هجدهم دوباره با یکدیگر پیوند خورده‌اند. این کشف تکان‌دهنده و تعجب‌آور باعث می‌شود تا هر دوی آن‌ها مجبور شوند تا رد پای کلیر را دنبال کنند.

رونالد دی مور، ماریل دیویس، تونی گرافیا، متیو بی رابرتز و اندی هریس از تهیه کنندگان اجرایی این مجموعه تلویزیونی محسوب می‌شوند. داستان سریال غریبه، براساس سری کتاب هشت قسمتی به نام Outlander، نوشته دیانا گابالدون است که چیزی حدود ۳۰ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش رفته است؛ مجموعه‌ای که تمام قسمت‌های آن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های New York Times قرار دارد. خود سریال Outlander هم در سرتاسر دنیا به موفقیت بسیار زیادی رسیده است. همین که این مجموعه تلویزیونی چندین سبک تاریخی، علمی تخیلی، رمانتیک و همچنین ماجراجویی را در یک داستان فوق‌العاده ترکیب کرده است، باعث شده تا موفقیت‌های بسیار زیادی را به دست بیاورد.  


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده