نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶

شخصیت آپو از سریال The Simpsons حذف نخواهد شد

چندی پیش شایعه‌ای مطرح شده بود که شخصیت آپو قرار است از سریال سیمپسون‌ها (The Simpsons) حذف شود اما حالا خالق مجموعه به‌طور کل این شایعه را رد کرده است.

اخیرا برای تعداد زیادی از طرفداران انیمیشن سریالی The Simpsons (سیمپسون‌ها) این سؤال پیش آمده که آیا قرار است شخصیت آپو از مجموعه حذف شود یا خیر. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ نخواهد داد؛ حداقل نه به این زودی‌ها. خالق این مجموعه تلویزیونی بسیار محبوب یعنی مت گرینیگ در حاشیه مراسم D23 شرکت دیزنی که طی چند روز اخیر برگزار شد، اعلام کرد که شخصیت آپو حالا حالاها در سریال سیمپسون‌ها خواهد ماند. به گزارش سایت خبری ورایتی گرینیگ اینگونه خیال طرفداران را راحت کرد:

بله او حذف نخواهد شد. ما عاشق آپو هستیم. ما به او افتخار می‌کنیم.

بخش عمده‌ای از بحث‌هایی که حول محور انیمیشن سریالی سیمپسون‌ها و همچنین شخصیت آپو به وجود آمده، به‌طور ویژه مربوط‌به مستندی است که هاری کاندابولو در سال ۲۰۱۷ و با نام The Problem With Apu آن را منتشر کرد. این فیلم آپو را به‌عنوان یک شخصیت به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد و بیشتر روی این موضوع تمرکز دارد که این شخصیت کلیشه‌ای است. آل جین که تهیه کننده سریال سیمپسون‌ها محسوب می‌شود، چندی پیش با گزارشگر سایت خبری ورایتی گفتگویی داشت. او اعلام کرد که این مستند را تماشا کرده است و بعد از آن به گفت‌وگو با نویسندگان این مجموعه نشسته است.

او در این مصاحبه اعلام کرد که این موضوع را «خیلی جدی» خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهد که این روند ادامه پیدا کند. بعضی از افراد به خاطر آپو احساس کردند که به آن‌ها توهین شده و برخی دیگر اصلا اینگونه نبودند. براساس گفته‌های جین، این موضوع، کمی انتخاب را سخت کرده بود و آن‌ها نمی‌دانستند که دقیقا برای آینده آپو در سریال The Simpsons باید چه کاری انجام دهند. او در این گفت‌وگو، اینگونه درباره این موضوع صحبت کرد:

من اصلا دوست ندارم که مردم احساس کنند که به آن‌ها توهین شده است، اما بااین‌حال ما می‌خواهیم که داستان خنده‌دار هم باشد. ما نمی‌خواهیم که همه چیز از نظر سیاسی به‌طور کامل درست باشد. این اصلا نگرش و هدف ما نبوده است. همین موضوع باعث شده تا ما خیلی فکر کنیم.

The Simpsons / سیمپسون ها / اپو

هانک آزاریا که صداپیشگی شخصیت آپو را در این مجموعه برعهده دارد، اعلام کرده که حاضر است به خاطر شرایطی که پیش آمده و مشکلاتی که ممکن است بعدا رخ دهد، از صداپیشگی این شخصیت کنار بکشد. علاوه‌بر این گرینیگ در گفتگویی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، در صحبت‌هایش درباره وضعیت آپو اعلام کرد: «مردم عاشق این هستند تا وانمود کنند که به آن‌ها توهین شده است.» وی بعدا اظهارنظر کرد و گفت که امروزه مردم یک نوع «خشم هفتگی» دارند و بعد از آن به سراغ چیز دیگری می‌روند تا از آن عصبانی باشند. او در رابطه با این موضوع اینگونه صحبت کرد:

من فکر می‌کنم مردم، به‌خصوص در حال حاضر، خیلی احساس آزردگی، ناتوانی و عصبانیت می‌کنند. به همین دلیل دچار اشتباه می‌شوند و به اصطلاح از کاه، کوه می‌سازند و مسائل را جور دیگری برداشت می‌کنند.

شورانر سریال Castlevania (کسلوانیا) یعنی آدی شانکار در سال ۲۰۱۸ در گفت‌وگو با گزارشگر سایت خبری ایندی وایر اعلام کرد که از چندین منبع مختلف شنیده که سریال The Simpsons قرار است در آینده‌ای نزدیک شخصیت آپو را حذف کند. بااین‌حال، آل جین بعد از این مصاحبه در توییتر خود اعلام کرد که آدی شانکار از تهیه کنندگان سریال سیمپسون‌ها نیست. جین برای شانکار آرزوی بهترین چیزها را کرد اما گفت که بهتر است او درباره سریال آن‌ها صحبتی نکند. سریال The Simpsons فصل ۳۰ خود را ماه می سال جاری به پایان رساند. فصل ۳۱ و همچنین ۳۲ در حال حاضر در دست ساخت قرار دارد. این دو فصل قرار است تعداد قسمت‌های مجموعه را به ۷۱۳ برسانند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده