نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

فیلم The Irishman شاید اکران کوتاه‌ مدت هم نداشته باشد

گویا هنوز مسئولان سرویس استریم نتفلیکس با شرکت‌های پخش‌‌کننده فیلم The Irishman (ایرلندی) در آمریکا و کانادا، جهت اکران سینمایی فیلم مارتین اسکورسیزی به توافق نرسیده‌اند.

همان‌طور که مطلع هستید اسفند سال گذشته و در جریان مراسم اسکار 2019 بود که سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) اولین تیزر فیلم The Irishman (ایرلندی) را که جدیدترین اثر مارتین اسکورسیزی است، منتشر کرد که این تیزر حاوی هیچ تصویر رسمی نبود و مدت کوتاهی بعد مشخص شد که این فیلم قرار نیست در جشنواره فیلم ونیز شرکت کند. فیلم The Irishman قرار است جشنواره فیلم نیویورک 2019 را بازگشایی کند و در پاییز امسال از سرویس استریم نتفلیکس پخش خواهد شد و همچنین اکران کوتاهی را جهت حضور در فصل جوایز در سینماها تجربه خواهد کرد.

نتفلیکس معمولاً مشکلی با شرکت‌های پخش‌‌کننده فیلم‌های خود نداشت و ساخته‌های پیشین این سرویس استریم، بدون مشکل چند هفته‌ای نیز روی پردهٔ سینما اکران شدند. فیلم Roma (رُما) به کارگردانی آلفونسو کوارون و فیلم The Ballad of Buster Scruggs (تصنیف باستر اسکراگز) به کارگردانی برادران کوئن، اکرانی کوتاه‌مدت روی پردهٔ نقره‌ای داشتند تا بدون مشکل در مراسم سینمایی شرکت داده شوند. تصمیم مسئولان سرویس استریم نتفلیکس در مورد فیلم The Irishman مارتین اسکورسیزی نیز همین بود، اما گویا هنوز آنان به توافقی با شرکت‌های پخش‌‌کننده این فیلم در کشورهای کانادا و ایالات متحده آمریکا نرسیده‌اند.

طبق گزارش سایت نیویورک تایمز، مسئولان سرویس استریم نتفلیکس همچنان در حال مذاکره با شرکت AMC Theatres و شرکت Cineplex جهت اکران کوتاه‌مدت فیلم مورد انتظار The Irishman در کشورهای کانادا و ایالات متحده آمریکا هستند، اما این مذاکرات هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. گویا شرکت‌های پخش‌‌کننده این فیلم، درخواست داشته‌اند که فیلم The Irishman پیش از پخش از سرویس استریم نتفلیکس، به مدت سه ماه و به‌صورت انحصاری در اختیار آنان برای پخش روی پردهٔ سینما باشد؛ درخواستی که اصلاً به مذاق مسئولان سرویس استریم نتفلیکس خوش نیامده است. گفته می‌شود با وجود آنکه مارتین اسکورسیزی پیش از ساخت فیلم کاملاً از این موضوع آگاه بود که قرار نیست این فیلم اکران گسترده داشته باشد، اما بااین‌حال امیدوار است در توافقی جدید، اثر جدیدش همچون آثار قبلی در ابتدا برای سینمادوستان و روی پردهٔ نقره‌ای به نمایش درآید.

The Irishman

آدام آرون، مدیر اجرایی شرکت AMC Theatres در رابطه با این موضوع چنین گفته است:

مذاکرات ما با نتفلیکس در مورد نمایش فیلم The Irishman و همچنین دیگر فیلم‌های این سرویس استریم همچنان ادامه دارد، اما اینکه نتیجهٔ خروجی این مذاکرات چه باشد، فعلاً مشخص نیست.

در همین رابطه یکی از مسئولان شرکت Regal Entertainment Group (یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ پخش آثار سینمایی با حدود ۵۶۴ مجموعهٔ سینمایی و بیش از ۷۰۰۰ پردهٔ سینمایی) به خبرنگار نیویورک تایمز در مورد همکاری احتمالی این شرکت با نتفلیکس برای اکران سینمایی فیلم The Irishman چنین گفته است:

در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای با نتفلیکس جهت اکران سینمایی فیلم The Irishman و فیلم‌های دیگر این سرویس استریم نداشته‌ایم. البته با کمال میل حاضر به همکاری با نتفلیکس هستیم، به شرط آنکه مسئولان این شرکت به قوانین این سیستم احترام بگذارند و اجازه دهند فیلم، اکران مناسبی داشته باشد؛ در این صورت با آغوش باز از مذاکره با نتفلیکس جهت پخش فیلم The Irishman در سینماهای شرکت Regal استقبال خواهیم کرد.

هنوز هیچ چیز مشخص نیست، اینکه چه زمانی و با چه شرایطی این مذاکرات به سرانجام خواهند رسید؛ اینکه فیلم The Irishman همچون دو فیلم اشاره‌شده در ابتدای مطلب، اکرانی کوتاه‌مدت خواهد داشت یا ماجرا به کل عوض می‌شود و این فیلم خیلی زودتر روی پردهٔ سینما خواهد رفت و بعد روی سرویس استریم نتفلیکس خواهد آمد. برای اینکه فیلمی بتواند در مراسم اسکار شرکت کند، تنها لازم است یک هفته روی پردهٔ سینماهای شهر لس آنجلس اکران شود که خب طبیعتاً انجام این کار بسیار ساده‌تر از پخش جهانی یک فیلم است و باید دید نتفلیکس درنهایت چه تصمیمی در این رابطه خواهد گرفت.

شرکت‌های پخش‌‌کننده فیلم The Irishman درخواست داشته‌اند که این فیلم پیش از پخش از سرویس استریم نتفلیکس، به مدت سه ماه و به‌صورت انحصاری در اختیار آنان جهت اکران روی پردهٔ سینما باشد

آن طور که در گزارش اشاره شده است، مسئولان نتفلیکس چندین ماه درگیر مذاکره با شرکت‌های پخش‌کننده فیلم بودند و این مذاکرات در خرداد ماه متوقف شده بود و حال دو هفته‌ای می‌شود که مذاکرات از سر گرفته شده است. درهرصورت برای مشخص شدن تکلیف اکران سینمایی فیلم The Irishman، باید منتظر اخبار آتی بمانیم و در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. پیش‌تر پل شریدر در مصاحبه با SlashFilm گفته بود که طرفداران نباید انتظار نمایش طولانی‌مدت فیلم The Irishman را در سینماها داشته باشند:

دو هفته؛ این تمام مدتی است که اسکورسیزی می‌تواند برای نمایش فیلم جدید خود در سینماها دریافت کند. نتفلیکس اهمیتی به بازه زمانی اکران فیلم‌ها نمی‌دهد. استودیوهای فعلی در حال فروپاشی هستند و نتفلیکس مدل جدید است. نتفلیکس راه متفاوتی را برای تأمین مالی یک فیلم دارد، چرا که از دهه ۷۰، بسیاری از فیلم‌ها با فروش در کشورهای مختلف تأمین مالی شده‌اند. شما فیلم خود را در سرزمین‌های خارجی به فروش می‌رسانید، اما نتفلیکس و آمازون این سرزمین‌ها را نمی‌خواهند. آن‌ها همه جهان را می‌خواهند و بنابراین زمانی‌که به نتفلیکس می‌روید، آن‌ها دنیای خود را دارند و در آن شاهد هیچ آمار فروش در گیشه یا عملکرد فروش فیلم‌ها نیستید. به همین دلیل است که به مارتی ۱۴۰ میلیون دلار برای ساخت فیلم داده می‌‌شود، چرا که می‌دانیم هزینه عمده آن از قبل پرداخت شده است.

پل شریدر در فیلم‌های زیادی با مارتین اسکورسیزی به‌عنوان نویسنده همکاری کرده است؛ فیلم Taxi Driver (راننده تاکسی) محصول سال ۱۹۷۶، اولین همکاری این زوج موفق بوده و این همکاری در فیلم‌های دیگری چون فیلم Raging Bull (گاو خشمگین) محصول سال ۱۹۸۰، فیلم The Last Temptation of Christ (آخرین وسوسه مسیح) محصول سال ۱۹۸۸ و فیلم Bringing Out the Dead (احیای مردگان) محصول سال ۱۹۹۹ نیز ادامه پیدا کرد.

رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، آنا پاکوین، بابی کاناوله، ری رومانو، هاروی کایتل، استیون گراهام، دومینیک لامباردوتزی، جرمی لوک، کاترین ناردوچی، جی. سی. مک‌کنزی، گری باسارابا، جسی پلمونس، جوزف روسو، کریگ وینسنت و ولکر وایت، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Irishman حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم The Irishman براساس رمان جنایی I Heard You Paint Houses اثر چارلز برانت، تولید شده که این فیلم داستان فرانک شیران ملقب به ایرلندی را روایت خواهد کرد که بیشتر به‌ عنوان یک قاتل حرفه‌ای برای گروه‌های مافیایی شناخته می‌شود. دنیرو نقش شیران را در این اثر بازی می‌کند. در این فیلم قرار است شاهد استفاده گسترده از جلوه‌های ویژه برای جوان‌تر کردن چهره بازیگران باشیم و نتفلیکس بودجه‌ای ۱۴۰ میلیون دلاری را در اختیار اسکورسیزی قرار داده است. تقریباً یک ماه پیش اولین تیزر تریلر فیلم The Irishman منتشر شد. استیون زایلیان، نویسنده فیلم Gangs of New York (دارودسته‌های نیویورکی)، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم The Irishman را بر عهده داشته است. این فیلم نهمین همکاری مشترک دنیرو با اسکورسیزی است که گفته می‌شود این دو قرار است در فیلم Killers of the Flower Moon (قاتلان فلاور مون) نیز با یکدیگر همکاری کنند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده