نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶

مارتین فریمن درباره بازگشتش به فصل پنجم سریال شرلوک صحبت کرد

مارتین فریمن، بازیگر نقش دکتر واتسون در سریال شرلوک (Sherlock)، درباره احتمال ساخت ادامه این مجموعه و همچنین بازگشت خود و دیگر اعضا به آن صحبت کرد.

اینطور که به نظر می‌رسد، احتمالا طرفداران نباید انتظار داشته باشند که فصل پنجم سریال Sherlock (شرلوک) حالا حالاها در آینده‌ای نزدیک ساخته شود. تقریبا چیزی در حدود ۲ سال و نیم از زمانی‌که آخرین قسمت این مجموعه تلویزیونی به روی آنتن شبکه BBC رفت، می‌گذرد. تا به این لحظه ما چندین خبر ناامید کننده نسبت به بازگشت سریال شرلوک و همچنین ساخت فصل پنجم آن شنیده‌ایم که هر خبر احتمال رخ دادن آن را کمتر از قبل می‌کرد. در سال ۲۰۱۴، خالق این مجموعه تلویزیونی یعنی استیون موفات در مصاحبه خود آشکار کرد که او به همراه یکی از شورانرهای سریال یعنی مارک گاتیس قصد داشتند که داستان فصل چهارم و پنجم را به‌صورت همزمان بنویسند و خیلی سریع آن‌ها را پشت سر هم فیلم‌برداری کنند.

اما ظاهرا بعد از اینکه فصل چهارم ساخته شد، تمام افرادی که در تیم حضور داشتند و به ساخت سریال کمک می‌کردند، دیگر مثل قبل شور و هیجانی برای ساختن فصل پنجم نداشتند. حال این سؤال به وجود می‌آید که آخرین به‌روزرسانی و وضعیت فصل پنجم سریال شرلوک چیست؟ در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از گزارشگران سایت خبری کولایدر اخیرا با مارتین فریمن درباره اثر جدیدش یعنی فیلم Ode to Joy (سرود شادی) مصاحبه‌ای داشت. در طی این گفت‌وگو گزارشگر از فریمن درباره احتمال ساخت ادامه سریال شرلوک و همچنین علاقه او برای بازگشتن به این مجموعه پرسید.

فریمن در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرد که نه‌تنها خودش، بلکه بندیکت کامبربچ، موفات و گاتیس فوق‌العاده مشغله کاری دارند و برنامه‌هایش پر است. به همین دلیل، آن‌ها اصلا دوست ندارند که خطر کنند و با ساختن یک فصل بد و خراب، میراث این مجموعه تلویزیونی را از بین ببرند. او در طی این مصاحبه اینگونه توضیح داد:

گفتگوهایی که حول محور سریال شرلوک اتفاق می‌افتد، بسیار کم و خیلی دیر به دیر است. از طرفی مارک گاتیس، استیون موفات، نویسندگان، بندیکت کامبربچ و همچنین من، آنقدر خوش‌شانس هستیم که روی پروژه‌های مختلف کار کنیم. از طرف دیگر هم ما دوست داریم و کاملا برای ساخت ادامه آن هیجان داریم. اما می‌دانیم که دقیقا شرلوک چیست. شما نباید ارزش آن را زیر سؤال ببری و آن را خراب کنی؛ زیرا موارد این‌چنینی خیلی در زندگی افراد زیادی رخ نمی‌دهد و خیلی نادر است. این سریال خیلی بزرگ بود و در سرتاسر دنیا هم طرفداران زیادی داشت. این مجموعه خیلی بیشتر از آن چیزی که ما فکرش را می‌کردیم موفق شد.

sherlock

فریمن در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که جوری که فصل چهارم به پایان رسید، این فرصت را در اختیار سازندگان قرار داد تا یک وقفه بین فصل‌ها ایجاد کنند:

مدلی که این داستان پیش رفت، آن هم در فصل آخر، این حس را می‌داد که اگر پایان کامل نباشد، قطعا به‌معنی یک فاصله است. حس یک مکث را به همه القا می‌کرد. اصلا این حس را نداشت که انگار قرار است ما سال آینده با یک فصل دیگر بیاییم و بگوییم که «سلام دوستان، ما برگشتیم». به نظر می‌رسید که این اتفاق مهم‌تر از این چیزها بود. لزوما نمی‌توان گفت که فصل آخر بوده اما حقیقت این است که من نمی‌دانم؛ زیرا من و بن آن را نمی‌نویسیم. من کاملا به این موضوع اعتقاد دارم که زمانی‌که می‌خواهی و تصمیمش را گرفتی، باید آن چیز را به پایان برسانی و متوقف کنی. اگر آن چیزی را که در نظر داشتی بیان کردی، پس از روی سن خارج شو و واقعا جرئت این را داشته باش که عرصه نمایش را ترک کنی. من نمی‌دانم که آن‌ها چیز بیشتری برای گفتن دارند یا خیر.

به نظر نمی‌رسید که این بازیگر مخالف فصل پنجم سریال Sherlock باشد اما به این نکته هم اشاره کرد که او فقط به شرطی در فصل پنجم بازمی‌گردد که آن‌ها یک داستان واقعا عالی آماده کرده باشند:

اگر داستانی واقعا خاص باشد، اگر چیزی باشد که واقعا هیجان‌انگیز و جذاب باشد، من فکر می‌کنم که در این صورت همه ما آماده این کار باشیم و برای ساخت آن دور هم جمع شویم. سریال شرلوک همیشه مانند یک رویداد به نظر می‌رسد. ما در هر فصل تقریبا سه قسمت فیلم‌برداری می‌کردیم. البته آن‌ها قسمت‌های طولانی‌ای بودند. آن‌ها قسمت ۹۰ دقیقه‌ای بودند اما براساس استانداردهای تلویزیونی مدت زمانی طولانی و تعدادی کم داشتند. معمولا شما سریال‌هایی با ۱۰ یا ۸ قسمت تماشا می‌کنید. با اینکه تعداد قسمت‌ها کم بود، اما مواد و کیفیت بالایی داشت. همیشه مثل یک رویداد به نظر می‌رسید؛ پس اگر قرار است بیشتر انجام دهیم، بهتر است ارزش آن را داشته باشد. ما نمی‌توانیم به خاطر چیزی برگردیم که فقط خوب است. باید حس خیلی خیلی خاص و ویژه‌ای داشته باشد. در فصل‌های قبل که اینگونه بود.


منبع collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده