نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۸

محسن تنابنده از فیلم قسم و احتمال قطع همکاری با صدا و سیما می‌گوید

محسن تنابنده به تازگی از ساخت فیلم سینمایی قسم و پیش از آن، فیلم گینس و قطع همکاری با صدا و سیما صحبت کرده است.

محسن تنابنده اکنون فیلم سینمایی «قسم» را روی پرده دارد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، به گزارش فیلم نیوز، محسن تنابنده اخیرا درباره تجربه‌های کارگردانی خود در دو فیلم «گینس» و «قسم» با رسانه سازندگی صحبت کرده است. وی همچنین در صحبت‌های خود، از احتمال قطع همکاری با صدا و سیما گفته است. وی درباره فیلم‌های «گینس» و «قسم» و وضعیت خود برای ساخت این فیلم‌ها گفت:

وقتی می‌خواستم کار اول را شروع کنم خیلی دستپاچه بودم. سرمایه گیر نمی‌آمد، اما من به واسطه بازیگر بودن، همه چیز را با هم داشتم. شاید نباید «گینس» را شروع می‌کردم با عجله؛ با اینکه اتمسفر خوبی داشت و رابطه آن سه برادر را خیلی دوست داشتم، اما در نهایت آن چیزی که می‌خواستم نشد. عمده سرمایه گذاران وقتی فیلمی را قرار است من کارگردانی کنم خیلی علاقه دارند که بازی هم بکنم. «قسم» هم شامل همین ماجرا می‌شد.

تنابنده از دلیل بازی نکردن خود در فیلم سینمایی «قسم» به شرح زیر سخن گفت:

بالاخره تجربه «گینس» را از سر گذرانده بودم. الان اگر برگردم و عجله‌ای در کار نباشد، یقینا بازی نمی‌کنم. تازه سر «قسم» این شرایط فرق می‌کرد و کار سخت‌تر بود. حتی اگر این چنین نبود هم دیگر تمایل ندارم در کاری که کارگردانی می‌کنم بازی کنم.

محسن تنابنده در ادامه از انتخاب مهناز افشار برای شخصیت اصلی «قسم» گفت:

برای من معنای ریسک نداشت. مهناز را می‌شناختم و می‌دانستم این توانایی‌ها را دارد که از پس این نقش برآید. برای من جنبه متفاوت بودن مهناز مهم بود؛ اینکه دلم نمی‌خواست تصویر نزدیک شود به فیلم‌های دیگر. دلم می‌خواست برای «قسم»، همه چیز ناب باشد... از نظر خودم وحدت و انسجام در این پرسوناژ یکدست درآمده و فکر می‌کنم بدون اهانت به بازیگران دیگری که کار کردند و حتی خوب بودند که دیده شدند، مهناز می‌توانست سیمرغ بگیرد.

قسم

نمایی از فیلم سینمایی «قسم»

محسن تنابنده پس از صحبت درباره «گینس» و «قسم» از «پایتخت ۶» و احتمال جدایی خود از صدا و سیما گفت:

می‌توانم اینگونه بگویم، اگر شرایطی که لازم است مهیا نشود و خواسته‌های حداقلی ما برآورده نشود، فصل 6 «پایتخت»، آخرین حضور من در تلویزیون خواهد بود. فصل ششم هم به واسطه قول به مردم و تعهدی که دارم ساخته می‌شود.

تنابنده ادامه داد:

محترمانه اگر بخواهم بگویم این می‌شود که تلویزیون عاشق «محصول» است نه «سازنده». وقتی محصول تولید شود، ما فراموش می‌شویم. انگار سازنده دیگر اهمیتی ندارد. بعد از دوره‌ای، دوباره شما عزیز می‌شوید برای‌شان.

محسن تنابنده، کارگردان فیلمهای «قسم» و «گینس»، صحبت‌های خود را به شرح زیر به پایان رساند:

سیاست یک بام و دو هوا تلویزیون آزار می‌دهد آدم را. رغبت آدم را می‌گیرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های محسن تنابنده و فیلم‌های «گینس»، «قسم» و سریال «پایتخت» چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده