نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵

فیلم Deadpool 3 شاید با درجه سنی R اکران نشود

دیوید لیچ، کارگردان قسمت دوم مجموعهٔ Deadpool، از احتمال اینکه قسمت سوم با درجه سنی R ساخته نشود سخن گفت.

کارگردانی قسمت دوم فیلم Deadpool بر عهدهٔ دیوید لیچ بود؛ دیوید لیچ در سال ۲۰۱۴ با کارگردانی قسمت اول فیلم John Wick (جان ویک)، اولین تجربهٔ کارگردانی خود را تجربه کرد و در واقع وی دستیار اصلی چاد استاهلسکی بود. او سپس فیلم جاسوسی Atomic Blonde (بلوند اتمی) را با حضور شارلیز ترون ساخت که این فیلم با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۹۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. فیلم جدید این کارگردان نیز فیلم فرعی مجموعهٔ «سریع و خشن» با نقش‌آفرینی دواین جانسون و جیسون استاتهام است که در تاریخ ۲ آگوست (۱۱ مرداد ماه) روی پرده رفت و نقدهای متوسطی را دریافت کرده است، اما فروش خوبی در ابتدای کار داشته و نشان داد که مجموعهٔ «سریع و خشن» قرار نیست حداقل در گیشه از پای بیفتد. حال این کارگردان صحبت‌هایی در مورد قسمت سوم مجموعهٔ محبوب ابرقهرمانی/ضدابرقهرمانی «دِدپول» داشته است مبنی‌بر اینکه قسمت جدید شاید با درجهٔ سنی R ساخته و اکران نشود که این تصمیم اگر گرفته شود، مطمئناً چندان به‌مذاق طرفداران خوش نخواهد آمد.

از زمانی که شرکت والت دیزنی (Walt Dinsey)، شرکت فاکس (Fox) و شخصیت های مارول را یکجا با هم خرید، بسیاری نگران آیندهٔ مجموعه فیلم‌های «دِدپول» بودند و اینکه در دنیای سینمایی مارول، باز هم فیلمی با درجهٔ سنی R جای خواهد داشت یا خیر. دیوید لیچ در سخنان خود به‌طرفداران اطمینان داده است که سازندگان راه‌حلی برای این قضیه پیدا خواهند کرد که در انتها همه راضی باشند. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فیلم Deadpool 2 (دِدپول ۲) با درجهٔ سنی R اکران شد که زیاد با خط مشی برند دنیای سینمایی مارول هم‌خوانی نداشت؛ از طرفی نمی‌توان گفت که فیلم‌های این مجموعه حتماً باید با درجهٔ سنی R اکران شوند و البته شرکت والت دیزنی هم مجبور نیست فقط فیلم‌هایی با درجه سنی PG-13 بسازد. فکر می‌کنم در نهایت تصمیمی خواهیم گرفت که همه راضی باشند.

دیوید لیچ این سخنان را در مصاحبه‌ای که به‌تازگی با بخش سینمایی سایت یاهو داشت مطرح کرد. از سخنان وی می‌توان چنین برداشت کرد که وی طرفداران را برای تصمیمی جدید آماده می‌کند و مارول و دیزنی نیز فعلاً تصمیمی رسمی نگرفته‌اند و وی را جلو انداخته‌اند تا بازخوردهای اولیه را بررسی کنند. لیچ حرف آخر را نزده است و گویا تا زمان ساخت قسمت سوم، این موش‌وگربه‌ بازی ادامه خواهد داشت تا به‌قول شخص این کارگردان، «همه در نهایت راضی باشند»؛ همه در اینجا به‌احتمال فراوان تنها دیزنی و سودآوری این شرکت خواهد بود که فیلمی را روانهٔ پرده کند تا قشر بیشتری بتوانند به‌تماشای آن بنشینند. در هر حال نمی‌توان به این سخنان کوتاه آن هم از سوی کارگردان، استناد کرد و باید منتظر اخبار تکمیلی در این موضوع بود. باب ایگر، مدیرعامل والت دیزنی سال پیش گفته بود که این شرکت به ساخت فیلم‌های مارولی با درجهٔ سنی R ادامه خواهد داد و همان موجی که فاکس با ساخت و اکران دو فیلم Logan (لوگان) و قسمت اول Deadpool در ژانر این فیلم‌ها ایجاد کرد، ادامه خواهد یافت.

Deadpool

همان طور که مطلع هستید، در کنفرانس مطبوعاتی مارول در نمایشگاه کامیک کان سن دیگو 2019، از ۱۰ فیلم و سریال جدید و در کل از فاز چهارم دنیای سینمایی‌ مارول رونمایی شد، ولی خبری از مجموعهٔ «دِدپول» نشد؛ دیوید لیچ در این رابطه چنین توضیح داد:

هنوز رازها و سؤالات زیادی وجود دارد که دیزنی چه تصمیمی برای آینده مجموعهٔ «دِدپول» در دنیای سینمایی مارول دارد، ولی با توجه به چیزهایی که شنیده‌ام، من فکر می‌کنم که می‌توان به تصمیمات دیزنی نگاهی مثبت داشت و دیزنی تصمیمی درست می‌گیرد. فکر می‌کنم آنان در حال برنامه‌ریزی برای این مجموعه هستند تا راهی برای وارد شدن آن به دنیای مارول [فاز چهارم] پیدا کنند که البته کار ساده‌ای نخواهد بود.

مارول با تأیید ریبوت فیلم Blade (بلید)، طرفداران دنیای سینمایی خود را غافلگیر کرد؛ فیلمی که ماهرشالا علی ستاره‌ٔ اصلی آن خواهد بود و هنوز هیچ اطلاعات بیشتری درباره‌ٔ آن منتشر نشده است؛ غیر از یک لوگو که البته نمایش داده شدن آن هم تعداد زیادی از طرفداران را به هیجان آورد. دیوید لیچ نیز با ابراز خوشحالی از این موضوع، کراس‌اور «بلید» و «دِدپول» را دور از ذهن ندانست و گفت دیدن این دو شمشیرباز در کنار هم، بسیار جذاب خواهد بود.

دیوید لیچ در سخنان خود به‌طرفداران اطمینان داده است که سازندگان راه‌حلی برای این قضیه پیدا خواهند کرد که در انتها همه راضی باشند

چند ماه پیش فیلم Once Upon a Deadpool (روزی روزگاری یک دِدپول) در بازار کشور چین نیز روی پرده رفت. این فیلم در واقع نسخه PG-13 فیلم Deadpool 2 است که برخی از صحنه‌های آن برای کاهش درجه سنی بزرگسال به PG-13 تغییر کرده تا علاوه بر نمایش آن در ایام کریسمس، مجوز اکران این فیلم در بازار کشور چین نیز صادر شود. فیلم Deadpool 2 با کمک بازار چین توانست به‌پرفروش‌ترین فیلم مجموعه X-Men در سراسر جهان تبدیل شود. فروش جهانی فیلم Deadpool 2 از مرز ۷۸۵ میلیون دلار عبور کرد تا فروش جهانی این فیلم از فیلم Deadpool با فروش ۷۸۳ میلیون دلار عبور کند. با این حال، این رکورد بدون نمایش دوباره و اکران نسخه PG-13 این فیلم در بازار کشور چین ممکن نبود، اما با وجود آن فیلم Deadpool 2 به پرفروش‌ترین فیلم مجموعه X-Men در سراسر جهان تبدیل شده است. رایان رینولدز در نقش دِدپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا، کارا سانی در نقش دوپیندر، جک کزی در نقش بلک تام، جولیان دنیسون در نقش راسل، کوتسونا شیئوری در نقش یوکیو، بیل اسکارشگورد در نقش زایت‌گایست، رابرت دیلینی در نقش پیتر، لوئیز تن در نقش شاتراستار و تری کروس در نقش بدلام، از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم Deadpool 2 حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند.

شخصیت دِدپول با بازی رایان رینولدز، قرار است در فیلم X-Force (ایکس-فورس) بازگردد. شخصیت کیبل با بازی جاش برولین و دومینو با بازی زازی بیتز هم قرار است در این فیلم حضور داشته باشند. درو گادرد، کارگردان فیلم The Cabin in the Woods (کلبه‌ای در جنگل)، کارگردانی و وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم X-Force را بر عهده دارد. با این حال، هنوز مشخص نیست که این فیلم در نهایت ساخته می‌شود یا پروژه ساخت آن متوقف خواهد شد. فیلم X-Force دنباله‌ای برای Deadpool 2 خواهد بود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده