نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در جشنواره ونیز حضور خواهد داشت

فیلم «متری شیش و نیم» در بخش رقابتی افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز، به‌عنوان نماینده سینمای ایران حضور خواهد داشت.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» جدیدترین ساخته سعید روستایی به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان است. این فیلم سینمایی برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و به‌عنوان بهترین فیلم از نظر مردم انتخاب شد. این فیلم سینمایی در نوبت عید نوروز اکران شد و با فروشی بیش از ۲۵ میلیارد تومان، به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران و پرمخاطب‌ترین فیلم دهه‌های ۸۰ و ۹۰ تبدیل شد. «متری شیش و نیم» همچنین به‌عنوان بهترین فیلم سال از طرف جشن حافظ انتخاب شد. مدتی پیش، تهیه‌کننده این فیلم ایرانی در مصاحبه‌ای از احتمال حضور این فیلم در جشنواره ونیز گفت. به‌تازگی و بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ مشخص شده است که فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز حضور خواهد داشت. افق‌ها یکی از بخش‌های رقابتی ونیز محسوب می‌شود. این فیلم ایرانی با نام انگلیسی «Just 6.5» و به‌عنوان نماینده سینمای ایران در ونیز حضور خواهد داشت. هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز از ششم تا شانزدهم شهریور ماه برگزار خواهد شد. «متری شیش و نیم» به‌دلیل حضور در ونیز ممکن است شانس مناسبی برای حضور در اسکار داشته باشد.

متری شیش و نیم پیمان معادی

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان با حضور بازیگرانی مانند نوید محمدزاده، پیمان معادی، پری‌ناز ایزدیار، مازیار سیدی و فرهاد اصلانی ساخته شده است. سعید روستایی پیش از این فیلم سینمایی «ابد و یک روز» را با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده و پری‌ناز ایزدیار ساخته است. پیمان معادی اکنون فیلم به نمایش درنیامده «ناگهان درخت» را دارد. وی سابقه ساخت فیلم‌های «برف روی کاج‌ها» و «بمب؛ یک عاشقانه» را دارد. نوید محمدزاده نیز اخیرا فیلم «سرخپوست» را بازی کرده است. وی در فیلم‌هایی مانند «لانتوری» و «عصبانی نیستم!» بازی کرده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره فیلم «متری شیش و نیم» و حضور این فیلم در جشنواره ونیز چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده