نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۳

۳۰ میلیون نفر سریال Dead to Me را تماشا کرده‌اند

نتفلیکس گزارش ماهیانه میزان استقبال مردمی از برخی سریال‌های خود را اعلام کرد که سریال Dead to Me با ۳۰ میلیون مشترک جهانی، غیرقابل پیش‌بینی ظاهر شده است.

اردیبهشت ماه بود که سریال Dead to Me (تمام شده) از سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) پخش شد. این سریال هم مورد ستایش برخی منتقدان قرار گرفت و هم برخی از منتقدان حسابی از خجالت این پروژه درآمدند و آن را اثری بسیار ضعیف دانستند. با این حال، این سریال دارک کمدی با استقبال بینندگان سرویس استریم نتفلیکس همراه بوده است و با توجه به کلیف هنگر فصل اول، بسیاری انتظار داشتند که برای فصل دوم تمدید شود که این اتفاق هم افتاد. در فصل دوم سریال Dead to Me، شاهد بازگشت کریستینا اپل‌ گیت، بازیگر نقش شخصیت جن هاردینگ و لیندا کاردلیانی، بازیگر نقش شخصیت جودی هیل، خواهیم بود. لیز فلدمن که وظیفه ساخت فصل اول را بر عهده داشت، برای ساخت فصل دوم سریال Dead to Me و به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی بازمی‌گردد. علاوه بر فلدمن، ویل فرل، آدام مک‌کی، کریستینا اپل‌گیت، لیندا کاردلیانی، کریستی اسمیت و جسیکا البائوم، نیز به‌عنوان تهیه‌کننده و تهیه‌کننده اجرایی در فصل دوم این سریال حضور خواهند داشت. اطلاعات بیشتری از فصل دوم سریال Dead to Me در دسترس نیست و قابل انتظار است که فصل دوم این سریال نیز در ۱۰ قسمت نیم‌ساعته تولید شود و در سال آینده شاهد پخش آن باشیم. در فصل اول سریال Dead to Me، شاهد حضور و نقش آفرینی بازیگرانی چون کریستینا اپل‌گیت، لیندا کاردلیانی، جیمز مارسدن، مکس جنکینز، سم مک‌کارتی، اد اسنر، دایانا-ماریا ریوا، کئونگ سیم، والری ماهافی، برندون اسکات و لوک روسلر، بودیم.

حال سرویس استریم نتفلیکس گزارش ماهیانه میزان استقبال مردمی از برخی سریال‌های این سرویس را اعلام کرد که سریال Dead to Me با ۳۰ میلیون مشترک، غیرقابل پیش‌بینی ظاهر شد و این عدد تنها مربوط به ماه اول پخش این سریال بوده است.

Netflix

جالب است که چندی پیش سرویس استریم نتفلیکس در گزارش خود به جذب ۲.۷ میلیون مشترک جدید در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ اشاره کرده بود؛ عددی که در همین بازه زمانی در سال گذشته برابر با ۵.۵ میلیون مشترک جدید بود و خود نتفلیکس هم پیش‌بینی کرده بود امسال در این مدت بتواند پنج میلیون مشترک تازه جذب کند. کاهش رشد در جذب مشتریان جدید نتفلیکس در تمام نقاط دنیا رخ داده است، ولی بیشتر از همه در بخش‌هایی چون ایالات متحده آمریکا به‌چشم می‌خورد که این سرویس با افزایش قیمت بیشتری همراه بوده است. ولی با وجود این کاهش مشتریان جدید، مسئولان شرکت همچنان عقیده دارند که هر روز افراد بیشتری از شبکه‌های سنتی تلویزیونی فاصله می‌گیرند و به‌سمت نتفلیکس می‌آیند.

نتفلیکس آمار خود را براساس این فرمول محاسبه می‌کند که هر اکانت ۷۰ درصد زمان یک قسمت از یک سریال یا ۷۰ درصد زمان یک فیلم را تماشا کند، جزو بینندگان این سرویس محسوب می‌شود

در بین آثار ارائه‌شده در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ از طریق نتفلیکس، می‌توان به سریال Dead to Me اشاره کرد که محبوبیت بالایی به‌دست آورد و طبق آمارها، در چهار روز اول عرضه خود در ۳۰ میلیون خانه دیده شد. در کنار این سریال، مینی‌سریال When They See Us (وقتی آنان ما را می‌بینند) هم از این سرویس پخش شد که براساس ماجراهایی واقعی تولید شده است که در سال ۱۹۸۹ در پارک مرکزی نیویورک رخ داده بود. این سریال کوتاه هم در طول چهار هفته اول انتشار خود، ۲۵ میلیون بیننده داشت.

نتفلیکس آمار خود را براساس این فرمول که هر اکانت ۷۰ درصد زمان یک قسمت از یک سریال یا ۷۰ درصد زمان یک فیلم را تماشا کند، جزو بینندگان این سرویس محسوب می‌شود، محاسبه می‌کند.

یکی از محبوب‌ترین محصولات نتفلیکس در این مدت هم مستند Our Planet (سیاره ما) بود؛ مستندی جذاب با حضور دیوید اتنبرو که توانست در طول چهار هفته به پربیننده‌ترین مجموعه مستند نتفلیکس تبدیل شود و رکورد ۳۳ میلیون ببینده را ثبت کرد.

همان‌طور که می‌دانید سریال Stranger Things 3 (اتفاقات ناآشنا ۳) رکورد جدیدی در سرویس استریم نتفلیکس را ثبت کرده است. چند روز پیش صفحه رسمی توییتر نتفلکیس با انتشار توییتی اعلام کرد که بیش از ۴۰.۷ میلیون حساب و اشتراک خانگی این سریال را در ۴ روز اول انتشار تماشا کرده‌اند که ۱۸.۲ میلیون کاربر نیز تا پایان روز چهارم، تمامی قسمت‌های فصل سوم را تماشا کرده‌اند.

در زمینه فیلم‌های سینمایی، در این بازه زمانی شاهد نمایش Murder Mystery (راز جنایت) با حضور آدام سندلر بودیم که با ۷۳ میلیون مشترکی که آن را در طول چهار هفته ابتدایی تماشا کردند، به پربیننده‌ترین فیلم این بازیگر در نتفلیکس تبدیل شد. فیلم‌های پربیننده دیگر هم عبارت بودند از The Perfect Date (قراری عالی) با ۴۸ میلیون بیننده و Always Be My Maybe (همیشه شاید من باش) با ۳۲ میلیون بیننده در چهار هفته اول.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده