// شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

رابرت ریچاردسون: من فیلمبردار فیلم The Batman نیستم

فیلم‌بردار معروف بسیاری از آثار اخیر کوئنتین تارانتینو و مارتین اسکورسیزی، به‌تازگی تمامی اخبار مرتبط با حضور او در جایگاه فیلم‌بردار فیلم «بتمن» به کارگردانی مت ریوز را رد کرده است.

بدون هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای باید پذیرفت که فیلم The Batman به نویسندگی و کارگردانی مت ریوز (سازنده‌ی فیلم‌هایی همچون Cloverfield ،War for the Planet of the Apes و Dawn of the Planet of the Apes) که رابرت پتینسون را به‌عنوان نقش‌آفرین اصلی دارد، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی (DCEU) است. فیلمی که اندکی قبل، پخش شدن شایعه‌ای مرتبط با فیلم‌برداری شدن آن توسط رابرت ریچاردسون، هایپ مخاطبان برای تماشایش را افزایش نیز داد. چون ریچاردسون که ۹ بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است و سه بار هم مجسمه‌ی طلایی این مراسم را به خانه برده است، یکی از پرطرفدارترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌بردارهای زنده‌ی هالیوود به حساب می‌آید.

کسی که «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time In Hollywood)، «هشت نفرت‌انگیز» (The Hateful Eight)، «جنگوی زنجیرگسسته» (Django Unchained)، «هوگو» (Hugo)، «جزیره‌ی شاتر» (Shutter Island)، «حرام‌زاده‌های لعنتی» (Inglourious Basterds)، «هوانورد» (The Aviator) و هر دو قسمت Kill Bill را فیلم‌برداری کرده است و بیشتر از سی‌وپنج سال از آغاز فعالیت هنری او در دنیای هنر هفتم می‌گذرد. پس با این اوصاف، اصلا عجیب نیست که مخصوصا منتقدان و سینماشناس‌ها با شنیدن خبر تبدیل شدن وی به فیلم‌بردار اصلی فیلم بعدی مت ریوز، بیش‌ازپیش به آن اثر سینمایی امیدوار شوند. اما به‌تازگی خود ریچاردسون گفته است که با وجود علاقه‌ای که به فیلم‌برداری یک فیلم با محوریت بتمن یا سوپرمن دارد، او حداقل تا این لحظه، تبدیل به فیلم‌بردار اثر مورد بحث نشده است. موضوع هم از جایی جالب می‌شود که ساعاتی پیش از پخش مصاحبه‌ی جدید او، برخی رسانه‌های معتبر خارجی آن اخبار را فراتر از شایعات برشمردند و حتی بعد از چک کردن درستی‌شان با منابع خود، صحت‌شان را تایید کردند!

Batman

رابرت ریچاردسون: من در حال فیلم‌برداری فیلم The Batman نیستم. من هرگز با مت ریوز ملاقات نکرده‌ام. صبح از خواب بیدار شده بودم که ناگهان پیامی را دیدم که می‌گفت «تبریک می‌گم! نمی‌دونستم که مشغول فیلم‌برداری بتمن هستی» و شدیدا گیج شدم. نزدیک‌ترین خبر به واقعیت این است که وقتی قرار بود بن افلک فیلم «بتمن» را بسازد و کارگردانی کند، من هم قرار بود فیلم‌بردار آن باشم. ولی نمی‌دانم آن ماجرا چه‌طور اکنون تبدیل به این خبر جدید شده است. (باخنده) راستش را بخواهید، من از ایده که قرار باشد The Batman را فیلم‌برداری کنم، خوشم آمد و با خودم گفتم «ایول. چرا که نه؟».

وقتی بن افلک تصمیم به همکاری با من برای فیلم‌برداری آن اثر گرفت، با خود گفتم که بالاخره می‌توانم فیلم‌بردار اثری سینمایی با محوریت مرد خفاشی باشم. فکر می‌کنم تجربه‌ی جالبی می‌شد؛ چه فیلمی با محوریت بتمن و چه همان‌طور که همیشه می‌خواستم، فیلمی با محوریت سوپرمن را فیلم‌برداری می‌کردم. چون در هنگام بزرگ شدن، او یکی از شخصیت‌های محبوب من به حساب می‌آمد.

مطابق اطلاعات رسمی اعلام‌شده از سوی شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Pictures)، فیلم The Batman در تاریخ بیست‌وپنجم جون/ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی (جمعه، ۴ تیر ۱۴۰۰ شمسی) اکران خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده