// چهار شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۱

Pokemon Detective Pikachu به پرفروش‌ترین اقتباس سینمایی از یک بازی ویدیویی تبدیل شد

Pokémon Detective Pikachu که با بودجه‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است، با رساندن مجموع فروش جهانی خود به عدد ۴۳۶ میلیون دلار، اکنون پرفروش‌ترین فیلم ویدیوگیمی تاریخ به حساب می‌آید.

 Pokemon: Detective Pikachu Poster

با آن که همواره فیلم‌های سینمایی اقتباس‌شده از یک بازی ویدیویی در جلب ۱۰۰ درصدی نظر مخاطبان و منتقدان شکست‌هایی جدی خورده‌اند، اما به نظر می‌رسد که Pokémon Detective Pikachu، تازه‌ترین ساخته‌ی راب لترمن، بدون توجه به این موارد توانست گیشه‌ها را به آتش بکشد؛ فیلمی که دن هرناندز، بنجی سمیت، درک کانلی و خودِ لترمن فیلم‌نامه‌اش را نوشته‌اند و جاستیس اسمیت و رایان رینولدز، بازیگران اصلی آن به شمار می‌روند. Pokémon Detective Pikachu که این‌روزها اکران آن در اکثر کشورها به پایان رسیده است، همچنان در گیشه‌های کلمبیا، نیوزیلند، پرتغال و اسلوونی حضور دارد و فقط با طی کردن آخرین روزهای اکرانش در این چهار کشور، توانست طی آخر هفته‌ی گذشته هفت میلیون دلار به مجموع فروش جهانی خود اضافه کند. این اثر موفق شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) که در هفته‌ی افتتاحیه به ۱۶۱ میلیون دلار فروش داخلی و بین‌المللی دست پیدا کرده بود، با این فروش هفتگی جدید رکوردی بزرگ را به نام خود می‌زند؛ رکورد فروش جهانی ۴۳۶ میلیون دلاری که فیلم را از این نظر، بالاتر از هر اثر سینمایی ویدیوگیمی دیگرِ دیده‌شده در تاریخ قرار می‌دهد. راستی وضعیت Pokémon Detective Pikachu در جلب نظر انواع‌واقسام مخاطبان هم بد نیست. چون میانگین امتیازات آن از منتقدان و تماشاگران در وب‌سایت راتن تومیتوز، به ترتیب روی اعداد ۶۰ و ۸۱ از ۱۰۰ متوقف شده‌اند. همه‌ی این دلایل هم کاری می‌کنند که اکنون به خوبی بفهمیم چرا سازندگان از چند هفته‌ی قبل، ساخت دنباله‌ای بر این اثر پرمخاطب را تایید کرده‌اند.

اما پیش از آن که Detective Pikachu توانایی دریافت این لقب باکس‌آفیسی را پیدا کند، فیلم Warcraft محصول سال ۲۰۱۶ میلادی باتوجه‌به فروش عجیب‌وغریبی که در بازار چین تجربه کرده بود، به ۴۳۳ میلیون دلار رسید و آن را به نام خود زد. حالا هم که این اثر به جایگاه دوم فهرست مورد بحث نزول کرده است، فیلم Rampage محصول سال ۲۰۱۸ با مجموع فروش جهانی ۴۲۸ میلیون دلاری، در رتبه‌ی سوم دیده می‌شود. در مقام مقایسه با این فیلم‌ها نیز در سال‌های اخیر مواردی همچون انیمیشن The Angry Birds را داریم که شاهد رضایت مطلق سازندگانش از کسب ۳۵۲ میلیون دلار در گیشه‌های جهانی بوده‌ایم. اما آیا رکورد Detective Pikachu در سال‌های آتی هیچ‌گونه تهدیدی برای شکسته شدن را در مقابل خود نخواهد دید؟ چرا، چون فیلم‌های Sonic the Hedgehog و Mortal Kombat در ماه‌های آتی اکران می‌شوند می‌توانند فروش خوبی را تجربه کنند.

Pokemon: Detective Pikachu

با همه‌ی این‌ها اگر هنوز موفق به تماشای فیلم Pokemon Detective Pikachu نشده‌اید و به سختی انتظار عرضه‌ی نسخه‌ی باکیفیت آن در اینترنت را می‌کشید، دیگر نیازی به صبر و تحمل زیاد نیست. چرا که در ابتدا نسخه‌ی دیجیتال Pokemon: Detective Pikachu در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۹ (۱ مرداد سال ۱۳۹۸) منتشر خواهد شد و سپس در تاریخ ۶ اوت/آگِست ۲۰۱۹ (۱۵ مرداد ۱۳۹۸)، شاهد انتشار نسخه‌ی خانگی این فیلم که شامل نسخه‌ی بلوری، DVD و 4K آن می‌شود، هستیم.

نظر شما چیست؟ آیا تبدیل شدن Pokémon Detective Pikachu هم در گیشه‌های داخلی آمریکا و هم در گیشه‌های جهانی به پرفروش‌ترین فیلم اقتباس‌شده از یک بازی ویدیویی را دستاورد بزرگی برای این اثر به حساب می‌آورید؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده