نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۴

فیلم Gears of War ارتباطی با بازی‌های این مجموعه نخواهد داشت

به گفته‌ی راد فرگوسن، داستان فیلم سینمایی Gears of War براساس هیچ‌کدام از بازی‌های این مجموعه نخواهد بود.

در حالی که به‌تازگی و در جریان E3 2019 شاهد نمایش بخش‌هایی از بازی Gears 5 بودیم، مراحل ساخت فیلم Gears of War هم در حال جلو رفتن است و اکنون طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که این فیلم با هیچ‌کدام از بازی‌های این مجموعه در ارتباط نخواهد بود و می‌توان آن را داستانی در یک دنیای متفاوت با بازی‌های مایکروسافت دانست.

راد فرگوسن، رییس استودیو کوالیشن (The Coalition) در گفتگو با IGN به بحث در مورد فیلم Gears of War پرداخته است و در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

این اثر در درجه اول باید یک فیلم سینمایی عالی باشد و در مراحل بعدی یک فیلم برگرفته از Gears of War.

ما قصد داریم از زاویه‌ای به این فیلم نگاه کنیم که گویا در حال تولید اثری در یک دنیای متفاوت با بازی‌های این مجموعه هستیم؛ فیلمی که نه برپایه‌ی داستان بازی‌های Gears of War ساخته شود و نه تأثیری روی داستان بازی‌های بعدی این مجموعه بگذارد.

البته این اولین بار نیست که فرگوسن چنین صحبت‌هایی را در مورد فیلم Gears of War مطرح می‌کند و سه سال قبل هم شاهد صحبت‌هایی مشابه این از رییس کوالیشن بودیم. به عقیده‌ی او، چنین نگرشی باعث می‌شود نویسندگان فیلم به‌سراغ ایده‌های کاملاً جدیدی بروند و نیازی نباشد که مثل اکثر فیلم‌های برگرفته از بازی‌های ویدیویی، با قوانین و دستورات زیادی از طرف سازندگان بازی دست و پنجه نرم کنند و همه‌چیز را مطابق نظرات آن‌ها پیش ببرند.

ما نمی‌خواهیم سازندگان فیلم را وادار کنیم از یک سری مقررات مشخص پیروی کنند و دوست داریم آن‌ها آزادی عمل بالایی برای ایده‌پردازی و انجام کارهای متفاوت داشته باشند.

البته اوضاع در این حد هم نخواهد بود که سازندگان فیلم بتوانند به‌سراغ هر چیزی بروند و اندک مواردی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که باید رعایت کنند؛ از جمله اینکه ماجراهای فیلم هم مثل بازی‌های آن باید روی سیاره‌ی Sera رخ دهد و شخصیت‌های مشخصی هم در آن حضور داشته باشند (موضوعی که احتمالاً به مارکوس فینیکس اشاره دارد).

فیلم Gears of War تا امروز بارها دستخوش تغییرات متعدد شده است؛ به‌طوری که اولین خبرها در مورد ساخت آن در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در ابتدا قرار بود کمپانی سازنده‌ی ارباب حلقه‌ها یعنی نیولاین سینما آن را تولید کند، ولی آن پروژه به جایی نرسید و سال‌ها بعد مایکروسافت از همکاری با کمپانی یونیورسال برای تولید این اثر عظیم خبر داد.

هنوز اطلاعات خاصی از سازندگان فیلم منتشر نشده است و تنها می‌دانیم اف. اسکات فریزر، نویسنده فیلمنامه Triple X: Return of Xander Cage فیلمنامه Gears of War را می‌نویسد. در عین حال دیو باتیستا که او را در عالم سینما با مجموعه Guardians of the Galaxy می‌شناسیم هم برای بازی در نقش مارکوس فینیکس ابراز علاقه کرده است.

کارگردان فیلم هم هنوز مشخص نیست ولی بد نیست بدانید که تونی اسکات، کارگردان Top Gun و Man on Fire چند سال قبل از تمایل خود به کارگردانی این فیلم صحبت کرده بود؛ کارگردانی که در سال ۲۰۱۲ از دنیا رفت.

هرچند هنوز تا اکران فیلم Gears of War فاصله زیادی داریم، ولی علاقمندان این مجموعه می‌توانند در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) بازی Gears 5 را روی ایکس باکس وان و کامپیوتر تجربه کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده