نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

یونیورسال اقتباس سینمایی Oblivion Song رابرت کرکمن را خواهد ساخت

شرکت یونیورسال پیکچرز با همکاری شرکت اسکای‌باند اینترتینمنت که متعلق به رابرت کرکمن است، اقتباس سینمایی کمیک Oblivion Song را خواهد ساخت.

طبق گزارش سایت The Wrap، شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و اسکای‌باند اینترتینمنت (Skybound Entertainment) که متعلق به رابرت کرکمن، رمان‌نویس آمریکایی که بیشتر با کتاب‌های کمیک Walking Dead (مردگان متحرک) شناخته می‌شود، است، تصمیم به‌ساخت اقتباس سینمایی کمیک Oblivion Song (نغمه نسیان) دارند که این کمیک اثری دیستوپیایی و علمی-تخیلی است. مجموعه کمیک‌های Oblivion Song رابرت کرکمن اولین مرتبه در ماه مارس سال ۲۰۱۸ روی ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفتند و تاکنون ۱۲ شماره از این مجموعه چاپ و منتشر شده است.

داستان کمیک Oblivion Song در مورد دهه‌ای در شهر فیلادلفیا است که در آن دهه بدون هیچ دلیل منطقی و به‌صورت کاملاً ناگهانی، ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان این شهر ناپدید می‌شوند

داستان کمیک Oblivion Song در مورد دهه‌ای در شهر فیلادلفیا در ایالات پنسیلوانیا آمریکا است که در آن دهه بدون هیچ دلیل منطقی و به‌صورت کاملاً ناگهانی، ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان این شهر ناپدید و در واقع به‌نسیان سپرده می‌شوند. دولتمردان تلاش بسیاری برای بازگرداندن این شهروندان انجام می‌دهند، اما پس از چند سال تلاش بی‌نتیجه، ناامید می‌شوند و دست از تحقیقات بیشتر برمی‌دارند، اما نیتن کول هیچگاه امید خود را از دست نمی‌دهد؛ نیتن کول با سفرهای روزانه خود، جان و زندگی‌اش را به‌خطر می‌اندازد تا آن افراد ترسیده، گمشده و تنها را از آخرالزمانی جهنمی که نسیان است، نجات دهد. اما شاید نیتن کول نیز به‌واقع به‌دنبال چیز دیگری است؟ چرا وی نمی‌تواند در برابر آوای محسون‌کنندهٔ سیرن‌ها که وی را به‌نسیان فرامی‌خوانند مقاومت کند؟

Kirkman

داستان فیلمنامهٔ اقتباس سینمایی کمیک‌های Oblivion Song به‌قلم شان اوکیف به رشتهٔ تحریر درخواهد آمد که اولین کار رسمی وی با فیلم Instant Family (خانواده فوری) بود که کارگردانی این فیلم را شان اندرسون بر عهده داشت و بازیگرانی چون مارک والبرگ، رز بایرون، اکتاویا اسپنسر و جولی هاگرتی در آن حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند؛ فیلمی که با استقبال خوبی هم از سوی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۴۸ میلیون دلاری، فروشی ۱۲۰ میلیون دلاری در گیشه داشته است. شان اوکیف یکی از نامزدهای نگارش فیلمنامه The Green Hornet (زنبور سبز) به‌کارگردانی گاوین اوکانر و همچنین نسخهٔ سینمایی بازی ویدئویی Watch Dogs نیز است. رابرت کرکمن، دیوید آلپرت، برایان و شان فرست به‌همراه جان مون، مدیر اجرایی شرکت یونیورسال پیکچرز، تهیه‌کنندگی پروژه را بر عهده خواهند داشت و مدیریت اجرایی این پروژه را لکسی بارتا از طرف شرکت یونیورسال پیکچرز انجام خواهد داد.

چندی پیش اعلام شد رابرت کرکمن، یکی از خالقین سریال The Walking Dead (مردگان متحرک)، قرارداد همکاری در ساخت سریالی جدید با عنوان 5Years را به امضاء رسانده است. مجموعهٔ تلویزیونی 5Years بر اساس داستانی از رابرت کرکمن خواهد بود که روایتگر سرنوشت جامعه‌ای در پنج سال پیش از برخورد شهاب سنگ به زمین و نابودی این سیاره است. گویا خط داستانی این مجموعه با آنچه که تاکنون بینندگان تلویزیونی دیده‌اند بسیار متفاوت است؛ البته منظور اینجا بینندگان جهانی است و هر منطقه از جهان داستان خاص خود را خواهد داشت و نویسندگان مختلف، روایات متفاوتی خواهند داشت و با توجه به‌فرهنگ، بازار و دیگر عناصر تأثیرگذار در افزایش تعداد بینندگان، این مجموعه به‌زبان‌های مختلف و همچنین در اشکال مختلف به‌تصویر کشیده خواهد شد. با این تصمیم سازندگان، مردم هر منطقه از دنیا می‌توانند با توجه به‌فرهنگ خود، داستانی متفاوت از دیگر نقاط جهان را تماشا کنند که در نوع خود جالب است. طرفداران پروپاقرص هم می‌توانند همهٔ نسخه‌ها را در بازار پیدا کنند تا چیزی از زیر دستشان در نرود. طبق همان گزارش پیشین سایت دِدلاین، تاکنون قرار بر این شده است که کشورهای کره جنوبی، انگلستان، آمریکای لاتین، آلمان، هند، چین و ایتالیا، نسخهٔ مخصوص به خود را داشته باشند.

گفتنی است سریال The Walking Dead با پخش فصل نهم به روزهای خوب گذشته بازگشته است. در فصل نهم این سریال در ابتدا اندرو لینکلن، بازیگر نقش ریک گرایمز دنیای «مردگان متحرک» را ترک کرد و در ادامه شاهد جدایی لورن کوهن، بازیگر نقش مگی بودیم و علاوه بر این دو نفر، شخصیت کارل با بازی چندلر ریگز، مورگان با بازی لنی جیمز و دوایت با بازی آستین آملیو، نیز از این سریال جدا شده یا به‌سریال Fear the Walking Dead (از مردگان متحرک بترسید) نقل مکان کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که آنجلا کانگ، شورانر جدید سریال توانسته با معرفی شخصیت‌های جدید و پررنگ‌تر کردن نقش برخی از شخصیت‌ها مثل جودیث، جای شخصیت‌های محبوبی مثل مگی یا ریک را پر کند و باعث شود تا نقدهای مثبتی توسط منتقدان و بینندگان برای فصل نهم سریال The Walking Dead ثبت شود. هر قسمت فصل نهم که در مجموع ۱۶ قسمت بود، تقریباً ۵.۵ میلیون بیننده داشت.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده